quote: imd reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-01-2009 09:34:22&apos
);
quote: sev1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-11-2008 07:23:02&apos
);
ik ben nu 17 weken en 4 dagen en ben 1,5 kilo aangekomen. Denk dat het ook wel scheelt hoeveel je snoept. De een vreet alles wat los en vast zit en de ander houdt zich redelijk in..
is dus niet helemaal waar het is ook een kwestie van genen, vocht e.d. (en je klachten van de zwangerschap waardoor je bv minder kunt bewegen) bij de eerste kwam ik 30 kilo aan, was net een opgeblazen ballon (wat bleek; een bloedprobleem waardoor ik teveel vocht vasthield en niet kon kwijtraken) ik at nog geen boterham op een dag en had een longontsteking omdat ik niet genoeg kon ademen (de beeb zat te hoog en dus ook niet kon eten)
Nu ben ik bijna 28 weken zwanger en zit nog steeds op -6 kilo (ik ben alleen maar afgevallen ipv aangekomen) terwijl ik meer eet, snoep e.d. dus je moet proberen verder te kijken dan je neus lang is en niet zo bevooroordelend te wezen want niet iedereen snoept de kilo's eraan...
(dan heb ik het nog geeneens over bepaalde medicatie die ik in het verleden gebruikt heb waardoor je ongeveer 5 kilo per jaar aankomt)
Ja, maar dan heb je het over medische toestanden enzo. Als je gewoon door je zwangerschap gaat, zonder medische problemen, medicijn gebruik, o.i.d. dan is wat je eet en hoeveel je snoept echt wel een indicator van hoeveel je aankomt. En natuurlijk ligt het ook wel aan je aanleg ervoor, en of je al veel bent af gevallen in het begin van je zwangershap, etc...Maar opletten op wat je eet helpt altijd.
Dus het heeft gewoon twee kanten, ik denk niet dat Sev1976 het zo bevooroordeeld bedoeld, maar meer doelend op vrouwen met een "normale" zwangerschap.