hoge bloeddruk door stress op het werk?

A

Anoniem

Guest
Hai Meiden,

Gisteren weer bij de vk geweest. De kleine ligt netjes met het hoofdje naar beneden maar draait nog duidelijk over de lengte-as want ik voel het dan weer aan de linkerkant en dan weer aan de rechterkant.
Nu bleek gisteren ook dat mijn bloeddruk hoog was 135/85, kan dit ook komen door stress??

Ik ben gisteren en vandaag nog steeds namelijk echt helemaal pissig over mijn werk. Ik heb echt het gevoel dat ik genaaid wordt qua salaris. Iemand die in een lagere functie zit verdient nog meer dan ik (ben ik per ongelijk achter gekomen)  terwijl ze  even oud is, ik hogere opleidingen  heb en al veel  meer ervaring heb. Normaal gesproken krijg je hier als je van de aanloop naar je functieschaal gaat 1 periodiek extra, zij heeft er dus gewoon 2 gehad!! En dat terwijl ik elke cursus en opleiding doe die me gevraagd wordt. En ik werk er keihard voor. Als iemand vraagd wil je dit  doen dan doe ik het. Ik ben helemaal gedemotiveerd en werk daar door de laatste tijd helemaal niet zo hard meer en dat staat me zo van me tegen. Het is niet alleen mijn collega maar ook mijn afdelingshoofd die dingen op eens verdraaid. Ik heb echt de neiging om mijn afdelingshoofd alles voor zijn voeten te gooien. Heb vannacht amper geslapen en zit nu ook nog steeds van boosheid te stuiteren achter mijn pc. Helaas is vandaag mijn vertrouwenspersoon niet op het werk. Dan had ik het haar eens kunnen voorleggen. Morgen is ze er wel dus ik moet nog 1 dagje vol houden, maar ik heb zo maar het gevoel dat dit niet erg goed voor mijn bloeddruk is.

En wat zijn de consequenties van een hoge bloeddruk?? De vk zei namelijk dat ze me nu extra scherp in de gaten gaan houden.....

Ik zit hier met tranen in mijn ogen achter mijn pc op het werk. Ooooo wat baal ik

Het is volgens mij niet echt een duidelijk verhaal meer maar moest moest het even kwijt.

Liefs
Wilma
26 wk en 2 dgn

Je verhaal is zeker wel duidelijk hoor! Ik kan me voorstellen dat je er erg van schrok toen je hier achter kwam en dat dit je demotiveert in je werk. Dit levert dus stress op en dat is niet goed van je bloeddruk. Dus probeer echt te ontspannen!!! Je kan er nu zelf niets aan doen, gewoon wachten tot morgen en dan het met je vertrouwenspersoon bespreken.

Vorige week was mijn bloeddruk ook ineens te hoog. Ik moet dus deze week een keer extra terug komen bij de verloskundige. Ik heb geen idee was ze gaan doen als mijn bloeddruk nog steeds te hoog is.
Ik heb verder geen directe reden tot stress (los van alle stress die ik mezelf opleg). Er zijn geen bijzonderheden in mijn omgeving. Ik kreeg alleen echt het advies om rustiger aan te gaan doen. En dat is nog wel eens lastig...

Succes op je werk in ieder geval. Probeer niet te veel te stressen! Dat is nooit goed voor de baby! Las zelfs gisteren dat baby's van vrouwen met stress een minder hoog IQ hebben! Dus extra reden om rustig aan te doen! Doe het voor je baby!

Hai NinoD,

Dank je voor je reactie.

Ik hoefde niet extra terug te komen bij de vk. De afspraak staat nu voor over drie weken.
Het ergste is dat ik dit vermoeden al had en er ook met mijn afdelingshoofd over gesproken heb. Hij zei dat die collega echt geen extra periodiek boven de normale periodiek  heeft gekregen en dat ik dat echt moest geloven. Hij heeft dus gewoon tegen me gelogen terwijl ik hem volledig vertrouwde.  En dat maakt me nog kwaaier. Maar zo heeft hij mijn vertrouwen al met een ander ding ook geschaad kwam ik van de week achter. Morgen ga ik er maar even met mijn collega over babbelen.

Ik probeer minder te stressen, maar het valt niet mee. Ik zal mijn best doen voor mijn kleintje, want die verdient een hoog IQ  !!!!!

Hoihoi,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het erg vervelend voor jou vind..meer dan dat want je zit er erg mee, gezien je bloeddruk!! Tis werkelijk nie te geloven hoeveel verhalen ik hoor en lees over "gezeik"op het werk. Alsof mensen niet meer normaal kunnen/willen doen...maar goed, daar schiet jij werkelijk niks mee op! Wat ik jou adviseer?? Steek je middelvinger de lucht in (figuurlijk dan he?) en laat ze de bam bam krijgen! Jouw gezondheid en die van je kleine gaat voor alles!!! Werk is momenteel een ondergeschoven kindje.....Als het echt niet meer werkbaar is zou ik de Zw ingaan....dat hebben ze dan aan zichzelf te wijten die domme ganzen! Denk aan jezelf, AUB?
Kop op he?!

Succes met alles, groetjes Jo

euhhh niet figuurlijk natuurlijk  
pffff zwangerschap en normaal nadenken?

quote: Vrouwtjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-08-2007 12:39:41'));

Hoihoi,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het erg vervelend voor jou vind..meer dan dat want je zit er erg mee, gezien je bloeddruk!! Tis werkelijk nie te geloven hoeveel verhalen ik hoor en lees over "gezeik"op het werk. Alsof mensen niet meer normaal kunnen/willen doen...maar goed, daar schiet jij werkelijk niks mee op! Wat ik jou adviseer?? Steek je middelvinger de lucht in (figuurlijk dan he?) en laat ze de bam bam krijgen! Jouw gezondheid en die van je kleine gaat voor alles!!! Werk is momenteel een ondergeschoven kindje.....Als het echt niet meer werkbaar is zou ik de Zw ingaan....dat hebben ze dan aan zichzelf te wijten die domme ganzen! Denk aan jezelf, AUB?
Kop op he?!

Succes met alles, groetjes Jo

Hai Jo,

Je hebt gisteren een mooie lach op mijn gezicht getoverd!! Dank je wel!!

Vandaag ga ik het bespreken met mijn collega, gisteren had zij verlof. Kijken hoe zij er over denkt. Misschien dat ik zelfs nog wel met mijn senior er over ga praten. Heb al gekeken wat er eigenlijk bij mijn functie hoort. Ik doe dus meer dan er in mijn functie staat...... Weer een punt om mee te strijden. Ik zal vandaag eens kijken hoe het allemaal loopt. En anders ben ik volgende week mooi ziek! Ze zoeken het dan maar mooi uit.

Bedankt voor de lach! Hij zit er nu ook weer op!

Groetjes
Wilma

Terug
Bovenaan