Hond naar buiten :(

Goh, wat zitten jullie te katten op elkaar zeg. Last van de hormonen?

Wij hebben ook een grote hond en 3 katten. Ze komen buiten en binnen. De deur naar  boven  blijft altijd dicht  dus ze mogen geen van allen in de slaapkamers. O ja,  we hebben ook nog een paard, niet in huis maar die haartjes en het stof neem je ook mee naar binnen op je kleren. Iedere dag stofzuigen en vaak  dweilen  is helaas  wel nodig ja. En dan nog blijven er altijd wel wat haren in huis, dat voorkom je niet. Ik vind dat geen ramp en mijn kindje kan er heus wel tegen.  Wanneer  ze meegaat naar stal zal ze ook in aanraking  komen met stro, hooi, stof, paarden en andere dieren.
En mensen die dat afschuwelijk vinden komen toch al niet bij ons over de vloer, hihi.

In mijn situatie zou ik er nooit voor kiezen de hond of katten buiten te houden, maar  ik kan  me wel voorstellen dat er omstandigheden zijn waardoor je daar wel voor kiest.

Hey Sophija,

Het is ook wel een kwestie hoor :p
Dat beslist natuurlijk iedereen voor zichzelf, maar ik heb er met een deskundige over gehad en die vind het goed kunnen. Zij kent mijn hond en weet heel goed dat het niet zielig is.
Berner Sennen zijn buitenhonden dus die kunnen tegen kou en wind en regen
Dan krijg ze ook nog eens een heel mooi groot hok met een nachthok en als wij in de zomer naar de camping gaan, zit ze altijd op de camping in een kennel. Dat doet ze hardstikke goed en vind dat ook fijn.
Ze is echt graag buiten en dat heeft mij ook wel gemotiveerd om de beslissing te nemen.
En zolang ze nike te kort komt, toch?

Liefs Esther

beste Esther,

Wat voel je je aangevallen. Deze mama heeft 1 keer per week een strijkhulp en 1 keer per veertien dagen een poetshulp. Voor iemand die altijd fulltime heeft gewerkt en altijd een druk sociaal actief leventje heeft gehad, is het heel wat om hulp te moeten vragen en zelf nauwelijks nog iets te kunnen. Daarnaast heeft mijn man een hele drukke baan en een hele drukke hobby en zet hij zijn beste beentje voor om ook extra dingen te doen. Ik ben zeker niet egoïstisch, want ik denk altijd aan iedereen behalve aan mezelf. Maar ik denk ook zeker aan mijn huisdier. Moet ik dan na 9 jaar mijn kat maar gewoon negeren? Daarbij zijn hier niet zoveel haren in huis, niet meer als bij jou met een berner senner (want ik weet uit ervaring die zeer erg verharen).

Het hele verhaal was niet persoonlijk bedoeld, maar als jij dat wel zo wilt opvatten prima. Ik kreeg van alle kanten te horen dat mijn kat slecht is voor mijn a.s. kindje. Ik weet niet wat voor een ziekte hij straks allemaal kan krijgen. Ik liet me bang maken door al die verhalen, maar door goede gesprekken met dierenarts en huisarts weet ik gewoon dat het allemaal mensen zijn die niet weten waar ze over praten (en eerlijk gezegd: de verhalen die ik persoonlijk hoorde, kwamen ook van mensen zonder huisdieren/katten). Een kat is niet vies voor een kind (een hond ook niet of welk huisdier dan ook). Maar door al die verhalen op allerlei fora over mensen die hun huisdier tweederangs vinden en zonder pardon de deur uit doen, werd ik heel verdrietig. Hoe kun je van mensen houden als je al niet van dieren kan houden? Dat was mijn frustratie die ik er hier uitgooide. En als jij daar boos om wordt, dan moet je niet op een openbaar forum gaan. Nogmaals, het was niet persoonlijk bedoeld, maar het schoot er gewoon even uit.

Groeten,
Tamara.

Hallo allemaal,

Zowel toen ik zwanger van de eerste als de tweede was vertelde de huisarts mij dat honden en katten geen enkel kwaad kunnen wat betreft hygiene.
Het zou zelfs zo zijn dat als je de dieren al tijdens je zwangerschap hebt,
je de kans op allergieen vermindert.   Mijn honden zijn in ieder geval stapel op mijn 2 kindjes( en hopelijk ook op de derde) en de kids zijn stapel op de honden.
Het is voor kinderen ook heel leuk om huisdieren te hebben. Als ze tenminste
wel goed met elkaar omgaan.
liefs Daan

Hoi Tamara

Bij deze mijn excuses dan, maar ik werd gewoon boos over het feit dat je zo katte omdat mijn hond naar buiten gaat.
Ik heb daar echt lang over nagedacht en het is gewoon het verstandigste.
Als ik nu weg ga, ligt ze in een bench, dus dan is een groot hok buiten veel leuker voor haar.
Ik heb echt niets op huisdieren binnen, maar ik vind het moeilijk als mensen tegen mij zeggen dat het slecht is en bla bla bla... een hond is een buitendier en ja je hebt gelijk, ik pakte het ook te persoonlijk op.

Ik weet zeker dat Kayley het hardstikke naar haar zin gaat hebben en ze leert ontzettend snel bij.
En ik weet ook dat katten en kinderen niks kwaad kan. De ontlasting van katten kan schadelijk zijn, maar aangezien een kind niet in een kattenbak speelt kan dat dus geen kwaad.
Dus je moet gewoon negeren wat mensen daar van vinden.
Katten zijn een van de meest schone huisdieren omdat die zich heel de dag door verzorgen, maar dat zien ze niet.
Kattenhaar is ook niks mis mee tenzij het blijkt dat ze er allerghisch voor zijn dat zou wel kunnen.

Maar goed nogmaals mijn excuses !

LIefs Esther

Hoi allemaal,

Ik heb het een stuk makkelijker, omdat ik geen hernia heb of serieuze zwangerschapskwalen (alleen af en toe enige bekkenproblemen maar daar heb ik inmiddels goede trucjes voor van de fysiotherapeut). Vandaar dat ik gewoon nog steeds zelf het stofzuigen doe en dergelijke, ookal ben ik nu 31 wk +2 dagen. Met twee katten in huis, die overal mogen komen, en op de verdiepingen en trappen vloerbedekking, een bank van wol en veel kussentjes, doe ik dat om de twee dagen ongeveer. Soms om de drie. Meer hoeft niet. Het is superschoon. Misschien komt dat omdat ik een echt goede stofzuiger heb, een Dyson Animal Pro. Jaja, wel een echt merk, en nogal duur in aanschaf, maar absoluut de moeite waard en speciaal voor veel huisdierharen.

Ik kan me trouwens werkelijk niet voorstellen dat iemand wel 5x per dag ofzo zou moeten dweilen in huis?! Bij mijn ouders hadden we een hond en wat we altijd deden als de hond weer binnenkwam (na het uitlaten of zelf uit de tuin) is even met een doekje zijn pootjes afnemen. Als je dat eenmaal gewend bent, is het geen moeite. En de hond raakt er ook aan gewend dat hij even moet wachten voordat hij de kamer in kan. Steekt zelfs zijn pootje op! Als je zwanger bent, moet je dan natuurlijk wel eerst even handschoenen aandoen, maar goed, die moet je gewoon overal handig neerleggen. Ik heb sinds mijn zwangerschap op elke verdieping van ons huis een paar handschoenen standby. Misschien is het ook een idee om iemand de tuin te laten 'doornemen' als daar de modder van komt ...

En nog een tip voor als straks de baby komt: in de box, kinderwagen, wieg  en overal waar je wilt dat de poezen niet in gaan komen, allemaal ballonnen leggen (natuurlijk niet als de baby er in gaat ;-)). Katten zijn daar niet dol op en ik weet dat dit erg goed gewerkt heeft bij iemand die ik ken. De kat raakte er daardoor aan gewend en komt nu de baby er is en er geen ballonnen meer in de box liggen, ook nooit in de box. Snuffelt alleen af en toe aan de rand.

Groets, Sara

Hoi esther

Esther ik snap je heel goed en het is echt niet zielig om je hondje overdag naar buiten te doen het is ook nog eens mooi weer. De hond van mijn ouders die mag binnen en buiten maar die ligt de hele dag buiten met het mooie weer dus niets zieligs aan.

Helaas moet ik mijn kat wel weg doen wij gaan namelijk op een flat wonen en mijn kat is het liefst met het mooie weer de hele dag buiten en dan kan ik het hem niet aan doen om hem binnen te houden dat is gewoon zielig. Hij is ook pas 8 maanden oud en ik gun hem het beste en een kind en een kat die naar buiten wil de hele dag binnen dat kan niet mijn kat kennende gaat dan alles terroriseren gaat expres overal overheen lopen wat die niet mag dus dan ga ik maar een heel goed tehuis voor hem zoeken want het is echt een lieverd.
zelf ben ik ook een jonge moeder ik ben nu 22 en 15 weken en 1dag zwanger van men eerste kindje ben in september uitgerekend.

Liefs
Gaby

Ben het wel eens met de opmerking van mamatamara dat er veel mensen zijn die de huisdieren de deur uit doen als er kinderen op komst zijn.
Okee, mijn honden en kat zijn niet mijn kinderen maar wel belangrijk voor ons. Rex, onze uit de kluiten gewassen duitse herder is zo`n vreselijk vies mormel dat ik dus ook 3 x per dag stofzuig en 2 x dweil. Gelukkig ben ik gezond en kan ik het bijhouden. Maar ook hij zit een tijdje in de kennel buiten. Betekent wel dat ik hem en de andere hond voldoende aandacht moet geven en ze flink moet laten rennen. Nu doet mijn vriend dat en straks na de bevalling is er vast wel een buurkind die dit tijdelijk voor me kan doen.
Overal is vaak wel een oplossing voor te vinden als je je beesten maar belangrijk genoeg vindt. Doe ze niet de deur uit omdat je kind belangrijker is of gaat worden straks. Je hebt ze toch ooit met een goede reden in huis genomen.

Terug
Bovenaan