Hoofd bonken ledikant

Mijn zoon van 20 maanden bonkt heel veel met zijn hoofd 's nachts. Zijn bedje staat 's morgens vaak een stuk anders dan hij stond toen hij naar bed ging. Mijn man en ik liggen soms uren wakker als hij dit doet. Ook voor de buren lijkt het me niet erg fijn.

Iemand die dit herkent en tips heeft?
 
Je hebt van die speciale kussens die je vast kan maken langs het ledikant. Dat scheelt wel voor zijn hoofdje en voor t geluid.. ik ken het probleem niet bij mn eigen kind maar heb t wel meer gehoord bij ons in de fam.
Misschien een flinke ontwikkeling gaande in zn koppie waar hij last van heeft.. ?!
 
Wij hebben als oplossing een campingbedje genomen, met gewoon het ledikant matras erin dus dat ligt lekker. de zijkanten zijn zacht. Ons kindje bonkt inmiddels niet meer met zijn hoofd gelukkig )l(deed hij als hij boos was) maar hij schudt met zijn hoofdje vaak heen en weer om in slaap te komen. Op deze manier blijft het zacht. 
 
Gebruik hem al vanaf 6 maanden. Als je maar goed tussen matras inklemt kan het bijna niet fout gaan. Vindt comfort en een gezond kind net zo belangrijk als de veiligheid.

Hij wordt nu bijna 3 jaar en heeft hem nog steeds in bed. Hij vindt het heel normaal.
 
Herkenbaar het bonken

Dit had bij onze dochter te maken met een enorme sprong van kruipen naar lopen en alles verwerken. Ze begon op een gegeven moment met tandenknarsen en hoofdbonken.
Succes!
 
Terug
Bovenaan