Hoofd bonken ledikant

Oke, ja ik vind veiligheid echt vele malen belangrijker dan comfort. Ik zou het nooit doen vanaf 6 maanden, de kans op wiegendood is dan echt verhoogd, in zou mezelf dat nooit vergeven. Nu met 20 maanden is het misschien anders, maar ik ga toch voor het campingbedje.
 
Als je kind flinke bult op zijn hoofd krijgt en hele kale plek van het bonken en jij echt wakker wordt van het gebonk dan doe je dat wel. Zeker als je kind dan 2 maanden voorloopt. Terwijl hij te vroeg geboren is. Als hij iedere x zijn hoofd stoot en daar al bult op zit lijkt mij ook niet fijn. Bovendien heb ik een babyfoon met camera en als ik het geluid ietsje harder zet kan ik hem gewoon horen ademhalen. En wiegendood wordt al heel stuk minder zodra je kind zijn hoofd kan draaien. En de buikligging goed kan doen. Aangezien mijn kids met 8 weken allebei bed doorkropen had ik meer angst dat ze onder lakentje kwamen te liggen dan dat ze verstikt zouden worden door de omranders. Als je ze van goede kwaliteit koopt is er niks aan de hand. Bij ons was campingbedje niet handig aangezien mijn zoon inmiddels al 1.30 is met zijn 3 jaar
 
Ja ik zou het toch echt niet doen. Liever een dikke bult op zijn hoofd dan dood in bed vinden. En wij liggen er ook vaak uren wakker van, daarom zoek ik een goede veilige manier. En mijn zoon had met 4 weken al geen dekentje meer in zijn bed, ook ivm wiegendood.
 
Kans op wiegendood is na 6 maanden sterk verminderd. Je gaat ook niet iedere seconde naast het bed staan toch of uberhaupt nog ademt. Maar ja kind met een ei (maar dan ook egt een ei) op zijn hoofd van het bonken is ook niet de bedoeling.

Ik had ze eerst ook niet hoor laat ik dat ook ff melden. Heb ze ook pas in bed gedaan toen die zon enorme joekel op zijn hoofd kreeg en ik las dat dat nog wel tot zijn 4e jaar kan duren. Denk dat komt niet goed met zon bult dan. Maar ik vindt de bedomranders gewoon fijn en gaat hier helemaal goed.

Campingbedje doe je ze ook niet zo snel jaren in leggen denk ik dan.

Meningen zijn verdeeld. En dat is maar goed ook ? succes ieder geval.

Ik zou wel een extra matrasje in het campingbedje doen want meestal zitten die er niet standaars in. Maar ook dat is mijn mening
 
Ja iedereen heeft gelukkig een andere mening, maar ik hoop niet dat veel ouders die dit lezen, dit toe gaan passen. Wiegendood komt namelijk tot 2 jaar voor dus ik zou niemand dit aanraden.

En als ik een campingbedje ga gebruiken dan doe ik het matras van het ledikant erin, dus zou hij er nog wel even in kunnen liggen tot hij 2,5 jaar is ofzo. Want dan wordt zijn broertje of zusje geboren. Als hij op hetzelfde matras ligt, maar dan in een campingbedje, maakt denk ik niet veel uit dan.
 
Ik vindt het een uitkomst de bedomranders en als ze egt zo gevaarlijk zijn als jij doet overkomen zouden ze uberhaupt niet op de markt verkrijgbaar zijn. Sterker nog zouden ze niet bij babyzaken te koop zijn. Vindt zwz dat er tegenwoordig overal gevaar achter gezocht wordt. Maar dat terzijde.

Heel veel succes en geniet van je zwangerschap!!
 
Er worden wel meer dingen verkocht in babywinkels die wiegendood kunnen veroorzaken dus dat ze te koop zijn wil niet zeggen dat ze veilig zijn. Niet zomaar iets vertrouwen omdat het verkocht wordt, maar logisch nadenken.
Maar dankjewel.
 
Terug
Bovenaan