hopen op een meisje is dat gek

Nee hoor; helemaal niet gek!
Bij mijn eerste hoopte ik op een jongen en had ik ook alleen maar jongensnamen die ik leuk vond. Bij de 20w echo bleek dat ik kreeg wat ik wilde: een jongen!

Dit keer hoop ik op een meid en ik had ook al meteen een meiden naam; de jongens naam had ik veel meer moeite mee en ben ik nog steeds niet helemaal zeker over. We hebben er dit keer alleen voor gekozen om het geslacht niet te weten, al begin ik zo langzamerhand toch we heel nieuwsgierig te worden....

Tuurlijk ben ik ook blij met een jongen en is de eerste hoop dat t gezond is, maar een voorkeur heb ik wel...

Ach voor mij is het nog maar ff wachten,

Liefs Nika(33w1)
 
hoi hoi
ik kan me jou best voorstellen hoor,ze zeggen het altijd wel als het maar gezond is maar je kunt heel goed van binnen een voorkeur hebben.
wij hadden al drie jongens en twee meiden en stiekum hoopte ik ook dat dit een meisje zou zijn.na twee jongesn leek het me zo geweldig om weer eens een rose kamer te maken,en we krijgen inderdaad een meisje.
we hebben dus straks 3 jongesn en 3meiden ,mooi verdeeld toch.
liefs sil
 
Hoi,

mijn vriend wil graag een jongetje en dat vind ik heel erg. Hij durfde ervoor uit te komen en ik heb hem dat heel erg kwalijk genomen. Ik kon gewoon de gedachte niet uit mijn hoofd zetten dat hij DUS teleurgesteld is als het een meisje wordt. Hij kan me 100 keer verzekeren dat dat niet zo is, maar zo voel ik het wel.

Nu weten we dus dat het een meisje wordt. We hebben het er niet meer over gehad omdat ik dat even niet aan kan (hormonen, he?). Toch bespeur ik bij hem echt zoiets van: geweldig, een meisje, maar als de volgende dan maar een jongetje wordt. Ik kan hier echt moeilijk mee leven.

Dus breng het voorzichtig als je dergelijke emoties hebt. Je kunt er mensen echt hard mee op hun ziel trappen.
Succes allemaal en hopelijk krijgen we allemaal een gezond kindje!
Liefs, José

 
Hoi Gossee,

Ik denk dat je op dit moment een beetje overemotioneel reageerd op je man zijn uitspraak. Inderdaad de hormonen.
Je zult zien dat je man, als jullie dochter geboren is, zo ontzettend veel van zijn dochter houdt dat hij haar echt nooit voor een jongen zou willen ruilen. En de wens voor een zoon, ja, dat mag toch wel blijven? Het is niet zo dat hij jullie dochter er minder door wil hebben!!

De ouders mogen toch best een lichte voorkeur hebben en dat tegenover elkaar uitspreken. Het is heus niet de bedoeling van je man geweest om je te kwetsen. Het leek hem gewoon geweldig een zoon. En nu krijgt hij een dochter en dat vind hij ook geweldig (hij wil echt het kindje wat in jou buik zit hoor!!)

Geniet ze van je zwangerschap!!!
Liefs Renata.
 
Z'on twee jaar geleden opende iemand ook een topic hiervover.
Deze vrouw beweerde dat ze nadat ze twee jongetjes had gekregen heel erg teleurgesteld was, en jaren later er dus nog 'LAST' van had.......nou dat is werkelijk erg, dan is er toch echt iets met je aan de hand. Zij had er echt heel veel moeite mee, wilde zó graag een meisje en kon dat niet van zich afzetten dat ze geen meisje had gekregen.

Ik vind het het heel normaal als je een lichte voorkeur hebt en even over moet schakelen wanneer het een ander geslacht blijkt te zijn. Maar teleurstelling.....dat gaat wel heel erg ver.
Dus maak je niet druk, want als je die kleine mensjes in je armen houdt....dan ben je gewoon verkocht! En maakt het niets uit!
Bij mijn eerste had ik totaal geen voorkeur, bij mijn tweede in eerste instantie ook niet. Totdat ik mezelf betrapte bij de meisjeskleding. Toch had ik een jongensgezin ook heel stoer gevonden! Want ik heb een meisje gekregen!
WIl je het geslacht ook weten? Is misschien wel prettig!
Succes, en schaam je niet hoor!
 
wat leuk dat iedereen eerlijk is er zijn genoeg mensen die het niet durven
ik zelf had bij me eerste zwangerschaps ook een voorkeur een jongen
helaas was ik voor deze zwangerschap mij zoontje joey verloren met 18 weken zwangerschaps
misschien dat ik het daarom graag ik weet het niet ,maar op dat moment wou ik graag een jongen, leek me zo anders , ben thuis opgegroeid met alleen maar meiden.
met de 21 weken echo bleek dat het toch een meisje was ik en me vriend vonden dat toch jammer en een beetje teleur gestelt en dit had ook veel te maken met mij verlies
toen ik 30 weken was van mij dochter was ik er toch reuze blij mee
meiden spullen kopen leuk hoor
en achteraf ben ik zo blij met haar ze is nu 3 jaar en me vriend zegt ook wis niet dat ik zo veel van me dochter kon houden en dat ik ook heel veel dingen het zelfde kan doen als met een jongen
lisa is nu 3 jaar en we zijn reuze blij met haar
toen ik zwanger raakte van de 2 had ik ook een voorkeur een jongen en dat gevoel kwam steeds meer.
en bij de echo wou we toch weten wat hetwas ik had zo gevoel dat het toch weer een meid werd en jah hoor een meisje zijden ze
was erg teleurgestelt echt stom want met me andere dochter had ik zo veel lol
soms gaan all je gevoelens door elkaar
toen ik 30 weken was had ik nog steeds zo raar gevoel dat het toch geen meid was
ook in me dromen kwam er steeds een jongen in voor ,
door mij twijfels ging ik toch nog even een echo laten doen
was toen 34 weken zwanger
wij kwamen daar en vertelde ons verhaal en in 1 seconde zij die vrouw het is een jongen hoor  das wat ik deed
en ze liet zo het geslacht zien
ik kon het niet geloven. heb 6 weken lang rond gelopen nee joh kan geen jongen zij het is een meid , heb wel al me spullen om moeten ruilen toen hij eenmaal geboren was
en jah bij de geboorte was het echt een jongen dingen lopen raar
hij 13 mei 2007 geboren onze lieve zoon milan ik en mij vriend en dochter zijn super blij met hem voor me dochter wa shet wel even wenne want zij dat een zusje te krijgen dus ze zij elke keer emely tegen haar broertje haha
dat is mij verhaal Danielle,Eno kids Lisa Milan
 
Hoi,

Ik heb ook een lichte voorkeur voor een meisje.
Wat ook meespeelt is dat ons dochtertje van drie heel graag een zusje wil.
Dus ik zou het voor haar ook heel leuk vinden als het een meisje is.

Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet reuzeblij zou zijn met een zoontje hoor.
Een gezond kind krijgen is al een wonder.
Maar ik vind er niks mis mee om een voorkeur te hebben.

Graag had ik willen weten wat het geslacht van ons kindje is. We hebben een vlokkentest laten doen, dus ik kan het zo vragen. Maar mijn man wil het absoluut niet weten, hij wil graag dat het een verassing is. Dus we laten het maar zo en we laten ons verassen.

Groetjes!
 
Ik ben nu ook bijna 12 weken zwanger van de tweede. We hebben al een zoontje van bijna 3 en ik hoop ook zo op een meisje. Ik schaam me hier ook een beetje over. Het allerliefste heb je toch een gezond kind. Maar toch hoop ik op een meisje. Ik heb zelf een slechte band met mijn moeder en het lijkt me zo fijn om een goede relatie met mijn dochter te hebben..
Ik uit dit ook alleen naar mijn man, ik zal dan ook wel even moeten bijkomen als we weer een jongetje verwachten. Ik zal uiteindelijk hardstikke blij zijn maar toch...
 
Terug
Bovenaan