hopen op een meisje is dat gek

Oh oud topic dat naar boven is gehaald zie ik, maar mooi onderwerp.
Ik vind er helemaal niets geks aan. Dit is weer zo een typisch onderwerp waar toch wel een taboe op ligt. Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat het gezond is. Maar we zijn toch allemaal mensen? Waarom zou je geen voorkeur mogen hebben en waarom zou je niet teleurgesteld mogen zijn als het anders blijkt te zijn?
Vaak wordt als argument aangehaald dat je dit niet zou mogen voelen of dat het raar is, omdat er stellen zijn die heel moeilijk of zelfs geen kinderen kunnen krijgen. Of een kindje verloren zijn. Maar dat staat zo los van elkaar. Waarom zou jij dan niet mogen voelen wat je voelt? Voor een ander? Beetje omgekeerde wereld. Iedereen heeft recht op zijn eigen gevoel en het is fijn dat er door een topic als dit toch weer zo'n taboe open besproken kan worden.
Ik had zelf een voorkeur voor een meisje. Geen idee waarom, maar het leek me geweldig. We krijgen een jongen. Even een vlaag teleurstelling, even omschakelen en ik ben er stik blij mee. Ik heb dit gelukkig altijd ook heel open met mijn vriend kunnen bespreken. Hij had juist een voorkeur voor een jongen (die zag het al helemaal voor zich om een nieuw hengelsport maatje te hebben ?) en dat was prima!
De hormonen gieren ook door mijn lijf, maar ik heb er geen seconde aan getwijfeld dat hij snel over de teleurgestelling heen zou zijn als het een meisje was. 
Het is natuurlijk wat anders als die teleurstelling bij iemand echt allesoverheersend is en niet weg trekt. Dan speelt er wellicht veel meer, zitten er heel veel eigen, innerlijke moeilijkheden onder en is het goed om er hulp bij te zoeken.
Maar een voorkeur hebben en even teleurgesteld zijn als het niet zo is? Niks geks aan naar mijn mening. Niets menselijks is ons vreemd. 
 
Vind ik ook Ninaapie! Bij mijn eerste zwangerschap wilde ik zo graag een meisje. Staartjes, rokjes, jurkjes, spelen met mama's sluier en bruidsjurk, ik zag het helemaal voor me! Ik juichte dan ook heel hard toen ik ontdekte dat ik een meisje verwachtte ? Nu zwanger van nummer twee en nu maakt het allemaal niet meer uit. Een jongen, als ie maar een beetje op zijn vader lijkt, lijkt me ook geweldig ? Enne, mijn dochter loopt inmiddels al rond met mijn sluier op haar hoofd ?
 
Ik had dit ook tijdens mijn 1e zwangerschap! Ik hoopte zo sterk op een meisje, een jongetje was bijna geen optie. Totdat ik de 20 weken echo had en het een jongetje bleek. Ik heb welgeteld 1 seconden moeten schakelen maar was daarna zó gelukkig! Onder andere vanwege dat domme cliche "als het maar gezond is" maar ook omdat ik meteen besefte: het maakt me eigenlijk niet uit! Ik hoop dat jij dit ook zo mag ervaren mocht je wens niet in deze zwangerschap uitkomen. Maar wel 50-50 kans natuurlijk ?
 
Hoi Hoi,
Ik ben zelf ook 14 weken zwanger en hoop echt op een meisje, heb al 3 zonen en wil echt een meisje. Heb ook alleen een meisjesnaam bedacht en pas 1 week geleden een jongensnaam?. Denk dat we allemaal wel stiekem een voorkeur hebben en willen dat de baby zeker gezond is. Helemaal niet gek een voorkeur te hebben.
Me man weet en het en wil echt geen dochter. Jammer voor hem dan zeg ik hem ook maar ja. Even wachten nog en we zien wat het zal zijn??
Groetjes 
 
Ohw dus ik ben niet de enige met een voorkeur. Ik heb me enorm schuldig gevoeld en ondankbaar tegenover mijn zoontje omdat ik tijdens de zwangerschap hoopte op een meisje. Heel fijn dat je er een topic over bent begonnen. Mijn 1ste is ook een meisje dus ik zou dan 2 meisjes hebben gehad. Ik vond mijzelf gewoon geen jongens mama maar nu mijn zoontje er eenmaal is...
 
Oh dat heb ik ook hoor, na een jongen. Jongen is ook echt super super leuk. Maar meisje weer anders, zie mezelf ook wel als een meisjes-mama, net als sommigen zich al jongensmama zien. Nu 21 wkn zwanger van nr 2! Let's see! 
 
Ik ben zwanger van 1e kindje en hoop dat het een meisje is haha. En mijn vriend hoopt heel erg op een jongen. 
Is niet erg vind ik om een voorkeur naar elkaar uit te spreken. Ik zou alleen dat nooit ergens rond gaan roepen van ik wil een meisje!!!! Maar aan familie en mijn vriend kan je je voorkeur wel uitspreken vind ik. Als het niet een meisje is dan is het ook prima. Maar dan mag je toch wel voorkeur hebben. Ik vind dat niet erg hoor. 
Je houdt echt niet minder van een jongen als hij er is. En zodra je komt te weten dat het bijvoorbeeld 2 jongens zijn baal je misschien even maar je hebt nog zolang om je er op voor te bereiden dat komt echt wel goed.  
 
Terug
Bovenaan