Huilen (lees schreeuwen) tijdens voeding

Hoi dames,
Ons mannetje krijst nu inmiddels al 3 maanden tijdens de voeding en de kinderarts weigert hem te onderzoeken. Ze wil eerst alles uitproberen wat er gewoonlijk mis kan zijn. Van borstvoeding naar Nutrilon HA1 met Nutriton, vervolgens Zantac erbij, van Zantac naar Nexium en van Nutrilon HA1 naar Nutrilon Pepti. Het helpt allemaal geen steek. Het is een heerlijk kereltje en huilt echt alleen maar tijdens het eten....Inmiddels hebben we de grootste moeite om er 600 ml per dag in te krijgen en geef ik hem weer 7 keer per dag eten...Ik moet over een paar dagen weer gaan werken en zou het dus fijn vinden als hij meer eet en dan minder vaak...Maar niemand schijnt te weten wat het is...

Ik geloof niet dat het koemelkallergie is omdat Sam het verder zo goed doet en heeft ook geen bultjes of iets tijdens de voeding. Iemand misschien enig idee? Hij spuugt trouwens ook niet.
 
Klinkt naar mijn idee als verborgen reflux.
Maar meestal huilen ze dan ook na de fles.

Ruik is aan zijn mondje na ong 30 min na de voeding ruikt het zoet of zuur.
Hoor je hem regelmatig slikken.

Bespreek het is met de kinderarts.

Sterkte ,

Bianca

 
Pfff ik zit ook te denken aan verborgen reflux, maar ja dan zou de Zantac of Nexium iets moeten doen.

Hij krijgt nu wel Pepti, dat werkt alleen bij koemelkallergie, als hij koemelkintolerantie heeft, dan is zelfs Pepti niet goed en zal hij over moeten naar Neocate, dat krijgt mijn dochter nu ook en ik heb een ander kind, zoooooveel rustiger is zij nu, ze slaapt sinds 3 nachten zelfs door!

Ik zou eens aan de kinderarts vragen of hij een slikfoto wil laten maken, is vorige week bij onze dochter gedaan ivm overmatig spugen...als jullie zoontje zoveel huilt moet er toch iets mis zijn!

Meid hou je poot stijf bij die kinderarts hoor, een baby hoort niet te krijsen tijdens een voeding. Als deze kinderarts je niet verder wilt helpen, vraag dan een consult aan bij een andere kinderarts, die keuze heb je.

Jij als moeder moet goed op je gevoel afgaan, die is meestal juist hoor!

Sterkte.

gr Yosha
 
Idd vraag een second opinion of laat je door de huisarts doorsturen naar het zkh voor verder onderzoek. zoals ze hierboven al neerzetten: Een kind hoort niet te huilen tijdens zijn voeding!
 
We hebben al regelmatig om een foto of echo of wat dan ook gevraagd, ze wil het gewoon niet doen. Ik heb vanochtend de kinderarts gesproken en ze wil hem graag vandaag nog voor 5 dagen opnemen, liever niet dus. We hebben inderdaad ook van de huisarts een verwijzing voor een second opion bij het Erasmus Ziekenhuis. Die gaan we zo eerst maar even bellen.

Inmiddels slaapt meneertje 's nachts ook niet meer. Hij heeft 1 keer een nacht doorgeslapen en daarna ging het alleen maar weer slechter met slapen. Hij krijgt een laatste flesje rond 11 uur. Wordt dan tussen 2 en 3 uur weer wakke, drinkt dan ongeveer 130 cc (dat is wel maximaal, meestal maar 110 cc) en vervolgens om half 5 weer. Hij wil dan niet eten, maar ligt gewoon te jammeren. We laten hem dan jammeren in zijn bedje met af en toe een aai over zijn bolletje tot ongeveer 7 uur. Dan geeft hij aan honger te hebben, maar eten, ho maar. Hoogstens 60 cc.
 
Heel veel sterkte. Ben benieuwd wat het erasmus gaat doen/zeggen!
Onze kleine slaapt sinds deze week door (4 nachten waarvan 2 nu achter elkaar) daarvoor sliep mr ook tot half 3 en 6 uur...
 
Nou wij hebben de uitslag van de slikfoto, gelukkig lichamelijk alles ok, maar heeeel erg reflux! Dus weer terug aan de Nexium,maar dan een dubbele dosis...ben benieuwd. Ze moet er overheen groeien..

Quinnie: ik vind het echt belachelijk dat ze niet verder willen kijken. Zou ht met je huisarts bespreken en vragen om een second opinion, ze moeten toch van binnen kijken zoooo makkelijk met een flesje contractsvloeistof, kunnen ze zo zien of slokdarm en maag goed werken en wat er gebeurt tijdens of na het drinken....Medi, poot stijf houden hoor, want hier gaan jullie ook aan onder door niet slapen en altijd maar met je kindje bezig zijn...heb het meegemaakt en ben erg blij met de rust die we nu gevonden hebben!

Nogmaals sterkte, hou ons op de hoogte.
 
Ik zou ook nader onderzoek eisen, zeker als je zo weinig nachtrust krijgt. laat je niet wegsturen! Ook huisartsen kunnen zich flink vergissen en de situatie behoorlijk onderschatten.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan