Huilen (lees schreeuwen) tijdens voeding

Als Sam allergisch is voor koemelk, kan de reflux daar ook vandaan komen.

Wij gaan over 6 weken de Neocate langzaam weer vervangen door Pepti, kijken hoe ons meisje reageert...overigens gebruik ik geen Nutriton meer, maar rijstebloempap. Ons meisje groeit nu ineens als kool, door het vele spugen houdt ze uiteraard te weinig voeding binnen, maar met deze extra calorieen groeit ze ineens erg goed! Kinderarts was erg tevreden.

De Nexium moest ik gaan verdubbelen, maar Michelle kan er echt niet tegen, kind ging nog meer spugen, dus maar weer mee gestopt en nu sinds gister hebben wij ons vrolijke meisje weer terug...

Sterkte, ik weet hoe t is een refluxbaby...die van ons spuugt ook heel erg, das ook niet alles hoor....
 
@yosha

Doe je de rijstebloempap door de voeding? Want die Neocate valt haast niet te verdikken waardoor Sam zich veel verslikt. We hebben toevallig een pak rijstebloempap voor 4+ maanden staan, sam is 3,5 maand dus dat kan best. Als je het door de voeding doet, hoeveel doe je er dan bij? We bieden hem nu 165 aan (drinkt ie nooit op, maar toch).

Sammie spuugt trouwens niet, bij verborgen reflux slikken de kindjes het weer terug in.
 
MIchelle heeft zowel verborgen reflux als gewone reflux...dus zowel veel terugslikken als veel slikken..

In een fles van 180cc water, doen wij 6 schepjes Neocate en 6 dessertlepels rijstebloempap, let op dat de pap niet te dik wordt, dan kunnen ze het moeilijk drinken. Je kan ook 3 eetlepels doen, maar niet te vol...

Mag ik ook nog vragen wat voor fles jij gebruikt? Ik heb ze echt allemaal getest en bij de Dr Brown's fles drinkt Michelle het rustigste en krijgt ze het minste lucht binnen. Heb de speen zelf groter gemaakt en de pap kan gewoon hier doorheen.

Succes

 
We gebruiken nu (na heel veel andere flessen en spenen te hebben geprobeerd) Difraxflessen met een dentalspeen. Sam heeft nogal wat moeite om aan de speen te zuigen en bij de dentalspeen krijgt hij het er goed uit. Soms gaat het te snel en loopt de melk er vanzelf uit, daarom wil ik het iets meer verdikken. Vandaag moesten we weer even naar het ziekenhuis om wat voeding af te leveren (we hadden van het ziekenhuis 2 blikken Neocate gekregen, die wilden ze graag terug). De verpleegster daar zei dat ik sam nog geen rijstebloempap kon geven omdat zijn maagje daar nog niet tegen kan. Hoe oud is Michelle?
 
Michelle is nu 4 maanden, maar de kinderarts heeft aangegeven dat ik dit vanaf 3 maanden mocht geven en dat ging goed. Tis namelijk licht verteerbaar, maar zorgt er wel voor dat de melk sneller naar beneden zakt doordat het zwaarder is. Anders even je kinderarts hierover bellen. Persoonlijk vind ik die Nutriton troep, mijn dochter krijgt hier enorme buikpijn van en kan vervolgens niet meer poepen...
 
Hallo,

Hier zijn de flessen ook een groot probleem.
Ons zoontje is vandaag 3 maanden, maar eigenlijk vanaf dag 1 was het drinken een probleem. De eerste 2 weken heeft hij borstvoeding gehad, maar hij klokte de voeding naar binnen, dit ging dus niet. Toen over gegaan op fles. Toen hij 2 en halve week oud was werd hij in het ziekenhuis opgenomen omdat hij projectielbraakte. Er is toen een echo gemaakt en daar had de radioloog op gezien dat de voeding niet goed doorliep. Maar na een weekend observatie en liggend voeden werd het spugen minder.. Alleen het krijssen bleef.. Soms wel 8 uur per dag. En vooral de flessen en er na was een probleem. Verschillende voedingen geprobeerd. Maar om dat koemelkallergie heel erg bij ons in de familie voorkomt dit steeds aangegeven maar huisarts vond het onwaarschijnlijk. Omdat het krijssen niet stopte weer contact gelegd met het ziekenhuis.. Toen hij 7 weken was ( en ik bijna overspannen) is hij weer 6 dagen opgenomen ter observatei en weer de koemelkallergie aangekaart.. Weer werd dT afgewimmeld en na 6 dagen kregen we te horen dat we moesten accepteren dat we een huilbaby hebben en dat hij reflux heeft. Toen hij een weer een week thuis was op eigen initiatief pepti geprobeerd en dit had na 24 uur al effect.. Huilen werd minder maar drinken blijft lastig. Drinkt nu nog maar rond de 600cc per dag. Volgende week wordt hij getest op koemelkallergie. Vandaag weer naar weer naar het ziekenhuis geweest waar de logopedist mee heeft gekeken. En die gaf ook duidelijk aan dat hij erg slecht drinkt. Nu weer andere flessen mee gekregen die hij echt niet wil.. (Weigerd nog meer) ook krijgen we nu eindelijk medicijnen voor zijn maag/slokdarm om te kijken of hij daar baat bij heeft.. Het is echt een ramp en ik zit met mijn handen in het haar... Zit er aan te denken om naar een ander ziekenhuis te gaan maar weet niet welk ziekenhuis goed is... Hier iemand ervaring met een goed ziekenhuis of kinderarts.. Want de onze vind dat wij maar naar maatschappelijk werk moeten
 
Mijn kleine meid van 6 weken drinkt ook best moeilijk.
Ik gebruik nu naast lactose vrije voeding nu ook Avent biberon flessen, gaat geweldig!
Deze hebben een hele brede speen.
Misschien een idee?

En als een arts niet wilt helpen, altijd naar een ander gaan.
Je kent je kind zelf het beste en je gevoel zit meestal wel goed.
Instinct heet dat ;)

Ik had dat met mn zoontje.
Hij is inmiddels 8 en bijna over zn lactose allergie heen, maar wat heeft het mij moeite gekost om dat aan te tonen, 8 maanden!
Ik was gewoon een rare moeder, maar ondertussen had ik een kind dat etterende plekken
Op zijn wang had van de uit de hand gelopen exceem en constand huilde. Na zelf te gaan proberen met lactose vrije melk kon ik laten zien dat ik gelijk had.

Nu dachten ze met mijn kleine meid hetzelfde te gaan doen, nou dacht het dus even niet.
Ik ben heel boos geworden en kreeg mijn zin.
En weer gelijk..
Dus zo zie je maar...


Succes.
 
Uh over lactose INTOLERANTIE groeien ze niet heen. Wij zijn met onze tweede uiteindelijk in het Sophia terecht gekomen om duidelijkheid te krijgen. Daar moest een biopt voor genomen worden.
Hij bleek wel lactase aan te maken, maar heel weinig. Dus lactose intolerant. Een allergie voor lactose bestaat niet. Wij zijn vanwege de zeldzaamheid ervan ruim 15 maanden er mee bezig geweest. Waarschijnlijk heeft je zoontje een extreme vorm van koemelkallergie gehad, waar ze wel overheen kunnen groeien en wat in tegenstelling tot lactose intolerantie wel gepaard kan gaan met eczeem.
 
Terug
Bovenaan