huisdieren

Hoihoi,

Ik heb een heel huis vol dieren. Ik heb: 2 cavia's, 2 chinchilla's, 2 dwergpapegaaien, 4 gerbils, 1 muisje (nr. 2 is helaas vorige week overleden) en na Emma's geboorte hebben we ook nog een  pup gekocht. Die hond weet dus niet beter als er is een babietje in huis en we voeden haar ook daar naar op. Ze weet dat ze niet op het speelkleed mag komen en ze weet ook dat ze Emma niet mag likken (aangezien likken door speelsigheid gepaard kan gaan met happen, wil ik dat niet hebben). Daarnaast doen wij nu allerlei dingen met de hond die Emma straks ook zou kunnen doen (aan oren of staart trekken, met handen wapperen e.d.) en leren haar dat ze daar niet op mag reageren. Tot nu toe gaat dat allemaal heel goed. Natuurlijk laat ik hond en dochter nooit samen alleen.
Wat alle andere dieren betreft, die kan ik natuurlijk niet opvoeden, dus dat blijft opletten als Emma straks kan kruipen of lopen.
Emma vind het in ieder geval schitterend. Als je haar voor een kooi zet, kijkt ze eerst heel aandachtig naar de beesten en gaat dan schaterlachen of hele verhalen zitten vertellen.
Ik ben helemaal gek van dieren, dus Emma zal in haar leventje genoeg met dieren in aanraking komen.

Groetjes Hada

Hoi,

Huh, doodgaan aan een haarbal?!? Ik ben zelf opgegroeid op een boerderij met heel veel (huis)dieren en heel veel haren en leef ook nog steeds, dus dan zal met met mijn hond en kat wel meevallen. Ik persoonlijk heb niet zo heel veel moeite met haren, maar hé, ieder zijn ding hoor!

Verder ben ik het helemaal met Sil eens, ouders moeten hun kinderen toch echt leren om met respect en terughoudendheid met dieren om te gaan! Wij hebben een superschattig ogende pup en soms rennen kinderen echt als gekken op hem af. Om vervolgens te schrikken en het op een huilen te zetten omdat hij denkt 'oh leuk, spelen!'. Krijg ik vervolgens boze moeders op mijn dak die mij verwijten dat mijn hond zo wild is.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan