huisdieren

gevaar in haren zie ik ook echt niet!
hij zou eerder doodgaan van mijn haren die zijn heel lang haha

maar goed
en in de kinderwagen komen de katten nooit en op zijn kamer dus haarvrij
en de box is een keer voorgkomen dat er een kat in lag

en als hij over de vloer kruipt maakt hij mij eigenlijk niet uit dat er kattenharen aanzitten
kinderen worden zowieso wel vies
elke avond bij groentehapje zit werkelijk alles onder!

en wat betreft huisdieren afstaan
ik hoorde dat ook tijdens mijn zwangerschap ohh jee als je kind allergisch is wat dan
dan moet je je katten dumpen

dat zou ik dus nooit doen
een huisdier is voor het leven

Nou ja, ik heb het er persoonlijk gewoon niet op, ik vind hondenharen en kattenharen die die kleintjes in de mond krijgen dus echt vies en gevaarlijk. Maar goed, ieder zijn eigen mening, maakt ook niet uit. Daarom hebben jullie dieren en wij niet!
En van dat je goed moet nadenken voordat je een hond, kat of wat dan ook neemt, ben ik het helemaal mee eens! Dat is vaak ook het probleem denk ik, mensen zien een leuk schattig beestje en willen hem meteen hebben maar denken niet verder na helaas..
Maar goed, als je er wel heel goed over nagedacht hebt maar het gaat toch niet goed om wat voor reden dan ook (en je hebt alles geprobeerd) vind ik toch wel dat je voor je kind moet kiezen!
Heaven, jij schrijft bijvoorbeeld: als je kind allergisch zou zijn zou je je kat absoluut niet weg doen...daar snap ik dus helemaal niks van!
Wat doe je dan in zo'n situatie??? Je kunt je kind dat dan toch niet aandoen??
Of heb ik het verkeerd begrepen?

X 4dec

Oh ja.....en van die spinnen opeten in je slaap heb ik ook eens gelezen!!!!! Arggggggg ik HAAAAAAAAT spinnen, ik wil ze al niet zien, dus al helemaaaal niet opeten! Brrrr

we zijn zelf allergisch haha zo erg is dat niet
je moet gewoon vaker poetsen
je hebt er zoveel oplossingen voor!
dus katten weg is dan echt gemakkelijke oplossing dus zeker niet
vaak worden dieren gezien als bezit of maar als beest
maar wij zien het meer als een  gezinslid

Hmm, dat leg er maar net aan in welke mate je de allergie hebt hoor.
Als ik naar mijn moeder kijk bijvoorbeeld.
Als ze alleen een avondje op visite is geweest bij mijn tante, en daar kan je een operatie plegen in dat huis.. zo schoon.
Ligt ze dus s'Avonds wel in bed te piepen en te hijgen en heeft het echt benauwd... en veel pufjes nodig.
Allergie komt niet alleen van de (katte)haren maar ook van de huidschifers van de huisdieren. Er zijn zoveel vormen van allergie van huisdieren...

Groetjes Debby mv B'Elanna

wij hebben onze honden al vanaf dat ze een pup zijn en we waren al een hele poos bezig om zwanger te worden en hbben toen bewust gekozen om nog een hond erbij te nemen want toen had ik er tijd voor om zindelijk te maken en het gaat hier echt zo goed tuurlijk blijft het een hond   onze hond heeft een keer een kind gebeten waar ik bij was maar dat kind sloeg hem zo hard met een stok tegen zijn hoofd dat hij dat echt deed uit vedediging en ik ben toen niet boos geworden op de hond maar op het kind
de honden waren en zijn natuurlijk ook een beetje mijn kindjes
we wonen lekker helemaal vrij op het platteland dus ik hoef alleen de deur open te zetten en ze kunnen dan lekker buiten ravotten
en wat de haren bedreft elke dag zuigen en ik at zelf vroeger regenwormen dat is ook niet zo fris hahahaha
groetjes ineke

Ik vind haren ook gevaarlijk. Het probleem is dat haren niet verteerd worden, dus als je kindje ze opeet blijven ze in de maag zitten. Ookal zitten er hier maagsappen, de haren gaan daardoro niet weg. Het gevolg is dat er een haarbal kan ontstaan in de maag. Als deze niet optijd weggehaald wordt kan je hier zelfs dood aan gaan. Het probleem is dus niet de hygiëne, maar het gevaar dat er een haarbal ontstaat. Dit is ook de reden dat kinderen niet op hun haar moeten kouwen.

Groetjes!

Nou dat vind ik wel erg ver gezocht hoor. Dan had mijn oudste al lang problemen moeten hebben, want toen zij geboren is hadden we 4 katten, waaronder 2 perzen!
De mensen met dieren hebben er toch geen problemen mee en als je er wel gevaar in ziet, moet je  maar geen dieren nemen.

Misschien nog wel een goede tip voor alle mama's; Leer je kind later dat ze niet zomaar op een hond af mogen stappen, maar altijd aan het baasje moeten vragen of ze hem mogen aaien.
Het gebeurt mij veel te vaak dat kinderen zich boven op mijn hond storten. Deze vind dat verschrikkelijk en valt dan uit.
De meeste bijtincidenten met kind/hond vinden ook plaats met kinderen die zelf geen hond hebben!
Sil

hallo allemaal,

Ik ben nu zwanger van mijn derde kindje en heb 2 meiden van bijna 2 en ruim 5.
En de meiden zijn opgegroeit met onze 2 honden (herder en een schapedoes).
Voor hun zijn die honden super belangrijk. Ze horen erbij. De dames leren lief te zijn voor dieren, en ze mogen mee met uitlaten, water in de bak doen etc..
Ze zijn ook nooit gestikt of ziek geweest van de haren.
Wel leer ik ze dat er niet aan de oren of ogen of staart wordt gefrunnikt of getrokken
want dat lijkt me niet prettig voor de hond (en hoelang gaat dat goed?).
Ik heb zelf veel met honden gedaan (getraind en over geleerd) en ben zelf ook met honden opgegroeit. Het is echt bewezen dat kinderen er baat bij hebben om met dieren op te groeien. En heb je je hond of kat al in de zwangerschap dan helpt het ook allergieën tegen te gaan!!
Veel plezier met jullie kindjes en huisdieren!!!
liefs Daan

Terug
Bovenaan