Huishouden

A

Anoniem

Guest
Was wel eens benieuwd hoe jullie het huishouden hebben verdeeld?
Hoeveel uur werk jezelf (of werk je niet)? En je partner?
En wie doet wat in het huishouden??

Bij ons zit het zo op dit:

Ik werk nu 2 dagen, maar vanaf volgende week ga ik 3 dagen werken
Mijn vriend is op dit moment helaas werkeloos en druk op zoek naar een leuke baan
Voor de zwangerschap deed ik eigenlijk al alles (op een  ENKELE keer stofzuigen ofzo van hem na)
Toen werkten we allebei fulltime.
In de zwangerschap ben ik tot de 35 ste week ook fulltime blijven werken en deed ik ook nog steeds alles.
Nu we de kleine hebben doe ik eigenlijk nog steeds alles, terwijl we wel hadeen afgesproken dat hij dan meer ging meehelpen!
Hij is de hele dag thuis , dus een keer stopzuigen of een beetje strijken moet toch niet te veel gevraagd zijn of wel?
Het probleem is een beetje dat hij gewoon niks ziet! Ik snap dat echt niet!!! Mannen zien gewoon niks!!
De hele vloer kan smerig zijn en dan zou hij nog zeggen: "och laat toch, dat kan morgen ook wel"
Of als ik thuis kom van mijn werk en de was ga doen of ga stofzuigen zegt hij " "waarom MOET je dat nu doen dan? Kan toch ook morgen" Euhhhhh IEMAND moet het toch doen?!?!
Hij ziet het gewoon niet, dat is het probleem..
Want als ik hem vraag voordat ik ga werken of hij bijvoorbeeld wil stofzuigen doet hij het wel gewoon hoor!
Maar als ik bijvorbeeld op een vrije dag zeg: pff er moet zo nog boven gepoetst worden en gestreken worden, dan helpt hij niet! Ik moet echt vragen: "Zou jij even boven willen stofzuigen"??? En dan doet hij dat, geen probleem!
Ik snap ze niet, mannen!!!!  Echt niet! Het is toch geen kind die je alles precies moet vertellen en uitleggen...
Ik wil het echt anders hebben hier, vooral nu ik 3 dagen ga weken. Heb echt geen zin meer om iedere vrije minuut met poetsen bezig te zijn (nu ben ik wel ERG netjes en poetserig, maar toch!)

Gaat het bij jullie nou ook zo? Of hebben jullie duidelijke afspraken??(en doet hij het dan ook?)

Sorrie voor mijn lange verhaal alweer...

Hoi 4 dec,

Ohhhh ja, echt zo onzettend een mannending. Wat hier goed werkt is duidelijke, heldere taken. Dus bijvoorbeeld 'wil jij als ik aan het werk ben stofzuigen en ook de was opvouwen en de was die in de wasmand zit (wel van te voren sorteren, dat soort moeilijke klussen kun je maar beter niet uit handen geven om was-technische drama's te voorkomen) in de wasmachine zetten en met dit-en-dat wasmiddel wassen?

Ik heb soms het idee dat ik het tegen een kleuter heb, maar goed, ik werk 24 uur en hij 36, dus een beetje een verdeling mag wel. Ik doe trouwens wel het meeste, maar hij werkt ook meer. Verder doet hij heel traditioneel de tuin en de klusjes en ik doe de boodschappen over het algemeen. En ik verzorg de bankzaken hahaha, da's dus weer minder traditioneel.

Wat een grappig onderwerp trouwens! Ik denk dat veel vrouwen hier wel wat over te zeggen hebben, want mannen en het huishoucen, het blijft lastig!

Groetjes, KT

Ja precies! Alsof je het tegen een kleuter hebt!
Zooo vermoeiend vind ik dat he...
Maar ik ga het toch wel doen op die manier hoor, want nu erger ik me rot als ik thuiskom en hij nieteens even gestofzuigd heeft of een was gedaan heeft. En dan zegt hij: "maar dat had je toch helemaal niet gevraagd? Had dan dan gezegt, dan had ik het wel gedaan hoor"
Arggggg
Vanaf volgende week ga ik het zo doen, gewoon heeeel duidelijk tegen hem praten! Stapje voor stapje vertellen wat hij met doen Hahaha
Nou ja, zo voorkom je wel een hoop ergernissen!

Jaaaa, erg he!!!
Als ik gewerkt heb is het huis nog een grote puinhoop, of ik moet gevraagt hebben of ie even wat wil doen.
Mannen zien dat gewoon niet, "Waarom, dat heb je pas nog gedaan"
Hij begrijpt gewoon niks van het huishouden.
Als ik hem wat vraag om te doen doet ie het ook wel, maar daar heb ik ook niet altijd zin in......zou soms zo fijn zijn als ze dat uit zichzelf deden.
Als ik dan aan het poetsen ben krijg ik vaak ook nog het verwijt dat ik teveel poets en niet zo ´n pietje precies moet zijn.........

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Loetje! Precies! Dat verwijt krijg ik nou ook altijd!
"Het is belachelijk dat je dat nu weeer gaat doen, dat heb je laatst ook al gedaan""
en " jij moet ook altijd alles blinkend hebben"

En ik heb dus ook geen zin om altijd te moeten vragen! Kom op hey, hij is toch volwassen!!!
Maar goed, aan de andere kant: het scheelt misschien een hoop frustraties en ergernissen, en daar zou ik toch ook wel heel blij mee zijn...
Mannen....

Hier even een positief verhaal. Mijn lieve vriend doet echt heel veel in het  huishouden en vaak ook nog zonder dat ik het vraag!
Is niet altijd zo geweest hoor, je moet wel weten hoe je ze af moet richten hé.
Na de eerste hadden we dit probleem ook. Maar inmiddels 4 jaar later heeft hij door hoe het moet.
Ik vind dat ze er altijd wel heel gemakkelijk mee weg komen door te zeggen dat ze het niet zien. Mijn vriend ziet niet alles, en veel dingen doet hij volgens mij ook, omdat hij weet dat ik dat graag wil. Maar hij ziet toch ook wel veel dingen uit zichzelf hoor.
En ik ben heel erg, want dan kan nog kan ik commentaar hebben, omdat hij het niet doet zoals ik het zou doen..Maar gelukkig kan ik dat goed inslikken tegenwoordig.
Maar dames, er is dus nog hoop!
Sil

Dat is inderdaad zo sil, er word al snel gezegt dat ze het gewqoon niet zien (ook door mij!) maar ik denk dat ze het vaak ook gewoon wel lekker makkelijk vinden!
En ik heb vanaf het begin alles gedaan, nooit wat van hem gevraagd maar nu is het gewoon anders met een kleintje erbij enzo.
En ik denk er nu ook gewoon anders over, waarom zou hij niet evenveel als mij kunnen doen? Vooral nu hij toch thuis zit!
Eerst was het ook nog zo dat ik altijd opstond voor de eerste fles, maar daar heb ik al verandering in gebracht! Haha!
Nu doen we het om de dag, en dat alleen al is heerlijk!
Ik sta eigenlijk altijd wel meteen op als ze de fles opheeft, en ben ook al wakker als hij haar de fles geeft. Maar toch, ik hoef niet naar beneden, niet meteen mijn bed uit, lekker rustig wakker worden...mmm...
Maar goed, nu de rest dus nog

En, wat ik ook nog effe kwijt wil: Hij is wel echt super lief voor mij en de kleine! Het is echt een schat hoor, en daar ben ik eigenlijk ook wel heel blij mee!
Heb verder ook niets te klagen, en ik heb het ook veel liever zo dan andersom!
Als ik soms hoor of zie in mijn omgeving hoe parners af en toe tegen elkaar doen, mag ik echt wel van geluk spreken!
Hij is ook echt super gek op de kleine, ook heel leuk om te zien!

Dus och ja, wat stelt dat poetsen dan eigenlijk nog voor he...maaaaaar toch ga ik er iets in veranderen! Hahaha! Want daar erger ik me de laatste tijd vaak aan en dat is ook niet goed toch!

Terug
Bovenaan