Huishouden

Ja, ik moet gewoon eens wat duidelijker gaan zijn, en wat meer mijn wensen gaan zeggen tegen anderen (ook buiten dit "poets gedeelte"!)
Dat is ook een beetje mijn probleem, ik doe het mezelf ook aan! Ik moet gewoon eens duidelijk zeggen wat ik wil, misschien eens wat harder gaan zijn en ook eens aan mezelf gaan denken...

Weer bedankt voor jullie reacties!

ik deed en doe alles in en om het huis
van het huishouden doe ik alles mijn man werkt fultime en ik werk s avondsvoor een schoonmaak bedrijf
de tuin doe ik ook soms maait hij het gras en we hebben een erg grote tuin +- 100 vierkante meter
en ik verzorg de kleine en houd ook nog mijn sociale contacten op peil
en mijn man komt s avonds thuis en gaat lekker zitten
voor de bevalling werkte ik tot 6 uur en mijn man tot 5 uur en als ik dan thuis kwam moest ik gewoon nog eten koken meneer doet dat niet hij zegt dat het een vrouwen taak is en dan ook nog klagen wat eten we laat
groetjes ineke

Jeetje Ineke, hoe ga je daarmee om.
Bij ons zou het elke dag oorlog zijn als hij zo'n houding had..
Sil

Hoi Ineke,

Is dat een keuze van jullie twee en voel je jezelf er lekker bij? Ik bedoel dit echt niet lullig hoor, maar het klinkt wel een beetje alsof jij wel heel erg veel doet.

Groetjes, KT

Hoi,

Mijn man werkt minstens 40 uur (+ overwerk) in 2 ploegen (vroege en late dienst) Ik werk in de (verstandelijk) gehandicaptenzorg als persoonlijk begeleider op een woonvoorziening, momenteel nog 16 uur (gemiddeld, ik werk ook onregelmatig) en vanaf augustus 24 uur. Mijn moeder komt hier oppassen en binnenkort komt er een oppas bij, vanaf januari 2008 gaat Isis 1 dag perweek naar een KDV.

De zorg voor Isis delen we samen, al ben ik wel de hoofdverzorger, ik ben ook meer thuis. William geeft bijna dagelijks ook een fles of hap aan Isis, speelt met haar, wandelt met haar, legt haar in bed enz.  
Qua huishouden heb ik vrij weinig te klagen, William dweilt de vloeren, kookt meestal, doet boodschappen, verschoont de kattenbak. Ik doe meer in het huishouden (ook omdat ik meer thuis ben) William ziet ook minder werk als ik. Hij laat was slingeren, maar ook zijn post, mobieltje enz. met als gevolg dat hij alles kwijt is (ik ga echt niet alles achter hem opruimen)
Maar wat ik wil zeggen, we zijn nu een gezinnetje en doen veel dingen 'samen'
x Esther

hey memmies!!!

Ik heb een zaak met mn moeder en mn zusjes en ik werk ongeveer 27 uur in de week!!!
mn vriend werkt 40+ uren in de week!! Ik doe doordeweek het huishouden en in het weekend werk ik en dan doet hij het! We hebben het goed geregeld al zeg ik t zelf!!!

xox mem van Anniek!

Hoi 4 dec,

Maak een briefje met voor alle dagen van de week wat er gedaan moet worden. Plak dit op het keukenkastje. Maak ook een briefje voor bij de wasmachine hoe en wat daar allemaal moet gebeuren. Klinkt heeeeeeeeel kinderachtig, maar werkt wel. Hoef je 's ochtends alleen maar te zeggen dat alles op het briefje staat!

Ja, dat briefje is ook een goei!
Enne, klinkt kinderachtig, maar mannen zijn ook echt net kinderen af en toe! Toch?

Terug
Bovenaan