Huishouden

Hoi,

Ik geloof wel dat mannen het "anders zien" dan wij vrouwen...
Momenteel zit ik nog in de ziektewet thuis (ppd & bekkenklachten) Mijn man werkt 40 uur of meer, en ik heb niets te klagen.
hij doet de afwas, stofzuigen, dweilen, soms een was draaien.. en als ik echt een kl*te-dag heb zelfs koken als hij thuis komt.

Het enige is, als ik wil dat er iets gedaan moet worden, dan moet ik het zeggen...
Ik vind het helemaal prima, hij geeft zelf toe dat hij het echt niet ziet.. en dat ik dat gewoon kan zeggen.
Werkt voor ons perfect!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

he hoi,

Tja, hier nog zo eentje hoor! Mijn man zit ook in de WW en zei toen ook: ik help! Maar inderdaad komt het erop neer dat ik alsnog alles doe. Daan, werk (24u), huishouden, hond, boodschappen...
Mijn man zegt: als ik wat moet doen, dan moet je het zeggen. Ik wil het dus niet moeten zeggen elke keer! Als ik dat wel doe, doe ie ook gelijk wat ik hem vraag hoor. Maar hij kan het toch zelf ook zien????? Waarschijnlijk dus niet!
Omdat ik onregelmatig werk ben ik vaak laat thuis. Dan ziet het huis er prima uit, maar dat komt omdat ik het zelf opgeruimd heb achtergelaten. Als ik thuiskom uit een slaapdienst...grrrr... dan heb ik 20u gewerkt en dan zegt manlief doodleuk: Daan mag zo aan de fles en dan ga ik nu naar de sportschool! Want, zo redeneerd hij, hij heeft tenslotte 20u op Daan gepast! (heb ik echt een hekel aan: vaders passen niet op, die zijn vader!!!) Ik ben dan vaak te moe dat ik er niet eens wat van zeg. Ben al blij dat ik gewoon thuis ben.
Dus ja...ik herken je wel hoor. Ik moet zeggen dat ik dit veel hoor, ook in mijn vrienden kring! Raar he...

gr Anita

hoi,

hier gaat het ook wel aardig goed! en ook hier was het 4 jaar geleden wel anders maar in de loop der tijd is er toch wel een hoop veranderd! ik werk 3 dagen waaronder de zaterdag en als ik dan thuis kom is zo goed als alles gedaan  niet helemaal zo als ik het zou doen maar toch hij doet ontzettend zn best, en op de andere 2 dagen dat ik werk doen we sávonds nog wat dingetjes samen, dan moet ik hem wel iets sturen, maar goed het is en blijft een man tuurlijk, mijn vriend werkt 5 dagen per week en begint vanaf 1 juli voor zichzelf,

groetjes susanne

oh ja dat vind ik trouwens ook irriterend als mensen zaterdag's tegen mij zeggen öh dus vader past op vandaag hoezo past op vandaag???? hij is gewoon vader!!!!!

Hier gaat het ook wel steeds beter. Maar idd. je moet alles vragen en ook ik krijg daar wel eens de kriebels van. Maar dat werkt het beste...

Nou, hier een ander verhaal.

Mijn vriend werkt drie dagen en ik ook, maar heb nog een andere baan waarbij ik veel thuis werk, vooral 's avonds. MIjn vriend runt zo'n beetje het hele huishouden. Ik zorg wel wat meer voor Sasha, ben ook meer thuis. Maar mijn vriend doet de boodschappen, kookt, wast, stofzuigt, de tuin... praktisch alles. Ook na een dag werken.
Maar ik regel bijv weer de vakantieplannen en verdiep me erg in de opvoeding en verzorging van onze dochter.

Ideaal. Behalve dan dat hij ook alles opruimt en ik dan weer dingen kwijt ben...
gr,
Sabine

Idd Suzan, heel irritant dat sommige dat oppassen noemen! Ik vind dat zo'n raar gezegde!
Sil

hallo

bij ons gaat het zo

ik ben nog student, laatste jaar
het is veel zelfstudie dus ben heel veel thuis
binnenkort wil ik weer parttime gaan werken
mijn vriend werkt ook parttime

het huishouden is verdeeld
we doen allebei een aandeel

ik doe meestal de afwas en hij doet bijna altijd de was

stofzuigen en dweilen dioen we meestal samen gezellig even poetsen
of we doen het soms eens apart

het huisvuil doet hij meestal buiten zettn
en het afval wegbrengen doe ik meestal is hier voor de deur

kattenbak doet hij altijd

koken doen we allebei hoe het uitkomt

kleine verzorgen doen we ook samen door de weeks ochtende doe ik het alleen omdat hij dan werken is

dus het is hier best goed geregeld

ik ben inderdaad erg blij met mijn man die de dingen wel allemaal ziet

maar ik kan me jou frustratie wel goed voorstellen
vaker je wensen kenbaar maken dan zal hij het uiteindelijk ook wel uit zich zelf doen

succes ermee!!!

Terug
Bovenaan