Huwelijksaanzoeken

A

Anoniem

Guest
Voor de getrouwde mama's onder ons:

Waar en wanneer ben je ten huwelijk gevraagd? Romantiek, praktisch, kaarslichten, stuntelend of goed voorbereid? Of heb jij hém gevraagd en hoe dan?

Ik ben benieuwd!!

Liefs
Susan

In een restaurant toen we elkaar een jaar kende, precies een jaar later getrouwd EN het mooiste huwelijkscadeau ooit gehad (elisa)

hier geen romantische aanzoeken

wij zijn getrouwd voor de praktische kant en hebben gewoon heel ordinair overlegt of we zouden gaan trouwen
na dat we besloten hadden te gaan trouwen zijn we ook 2 of 3 maanden later getrouwd ik was toen 7 maanden zwanger van ons tweede kindje

groetjes saskia

Hiya mommas!

Inmiddels alweer 7 jaar geleden heeft Paul mij ten huwelijk gevraag. Ik kwam net uit het vliegtuig in New York en op JFK vliegveld in de aankomsthal ging ie op een knie (haha bovenop de bos bloemen die hij voor me had meegebracht) met een ring in een doosje en alles. Onder applaus van alle andere passagiers heb ik ja gezegd :)

Overigens had ie eerst wel aan de telefoon (toen ik nog in Nederland was) een soort van "proef vraag" gesteld...haha zo van....stel dat ik je ten huwelijk vraag zou je dan ja zeggen? Ik zei dat dat niet telde, en dat als hij dat wilde dat ie dan gewoon de sprong moest wagen met het risico dat ik nee zou zeggen. (Gemeen he?! maar ik wilde later niet tegen mijn kleinkinderen vertellen dat Opa mij zo romantisch over de telefoon ten huwelijk had gevraagd hahaha)

Ajuus, ilja

Hoi,

Wij zijn getrouwd omdat dat toen het handigste was. Dus niks romatisch aan. Mijn man heeft een eigen bedrijf en toen ik zwanger was  moesten er zoveel dingen geregeld worden, dat het makkelijker was om te trouwen.

Gr. natasja

Wij zijn niet getrouwd, maar hij heeft me wel eens een huwelijksaanzoek gedaan.
Op zaterdagnacht, in aangeschoten toestand ging hij midden op de Grote Markt voor mijn voeten liggen. Ja, daaaaaag!
Nu roept hij aldoor dat hij me daardoor niet meer durft te vragen! Ja, daaaaag!

Het huwelijk heeft voor ons maar weinig waarde en wij zien het als een zakelijke overeenkomst. Onze ouders, van beide kanten dus, zijn/waren gescheiden, dus dat verklaart voor een groot deel onze visie. De zakelijke dingen waren al geregeld (samenlevingsovereenkomst en testament) en ik ben nooit een meisje geweest dat droomde van witte jurken en de prins op het witte paard.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Ik ben 2 keer ten huwelijk gevraagd!

De eerste keer kwam Jorg thuis van zijn nieuwe baan (2e dag) en vertelde mij dat hij de volgende dag niet ging werken, hij had per direct ontslag genomen!!! Wij zaten toen in een flinke financiële crisis!! Ik ben zoooo kwaad op hem geworden en heb al onze financiën toen eindelijk eens onder zijn neus geschoven, kon hij ook eens zien waar ik iedere nacht wakker van lag en ik 2 banen had, 1 full-time en ook nog een baan voor de weekenden!

Hij kwam er achter dat als ik ondanks dat soort onverantwoorde gedrag van hem dan toch bij hem bleef, ik toch wel de ware was en vroeg of ik met hem wilde trouwen! Nou...wat een aanzoek!!! Dat was in januari.

In juli heeft hij nog een poging gedaan in de Kasteeltuinen in Arcen, en toen heb ik natuurlijk ja gezegd!!

Groetjes, Marieke

Drie jaar geleden zijn we op vakantie geweest naar Orlando op familie bezoek.Daarna zijn we op doorreis gegaan naar Miami op de bonnefooi. Guido stopte toen bij een naar mijns inziens belachelijk duur hotel ik zei al rij maar door want het JW Mariott zal wel weten wat ze rekenen voor een kamer.Maar mijn mannetje sprong uit de auto en ging vragen wat het koste.Toen hij terug kwam zei hij stap maar uit het is geregeld!Ok dus we gingen naar onze kamer dropte onze spullen en gingen Miami verkennen.Bij terug komst op onze kamer lagen er rozenblaadjes op het bed chocolaatjes aardbeien met slagroom en een Mooi gedrukt formulier met de tekst Chantal wil you merry me?En natuurlijk een mooie verlovingsring.Maar deze domme doos had het niet in de gaten vermoeid van al het gereis en mijn commentaar was WAT DOET DIE TROEP OP ONS BED!Omdat ik in eerste instantie alleen blaadjes zag van een afstand.Jullie snappen dat ik dat tot de dag van vandaag nog mag horen.Overigings had het personeel alles geregeld in de tijd dat bij het bruisende miami aan het verkennen waren.Echt super!Nu zijn we al   bijna 17 jaar samen twee getrouwd en beloond met een prachtige zoon van 1 jaar.

Terug
Bovenaan