Huwelijksaanzoeken

Op oudjaarsavond of ja nieuwjaarsdag het is maar hoe je het ziet. Om 00.00 uur ging hij op zijn knieeen om te vragen of ik dat jaar met hem wilde trouwen!
Dus 21 september 2005  getrouwd en 9 maanden later onze 1ste dochter er en nu een jaar later in verwachting van onze tweede dochter!

groetjes Wendy

Ter info vooraf: mijn man werkt bij de koninklijke marechaussee.

Ik zat op mijn kamer huiswerk te maken toen ik in de verte sirenes hoorde. Viel niet echt op, gebeurde wel vaker. Het kwam steeds dichter bij...Het leek wel of het de wijk inkwam, het leek wel of het onze straat inkwam!!! Dus ik toch maar even uit het raam kijken....En ja hoor. Blauw blauw door de straat! Uhhh, van een Marechaussee busje... mmmm, dat moest Ruben wel zijn.
Dus ik naar beneden, komt hij strak in pak met een meeeeega bos rozen uitstappen. Ik loop naar de deur, en meneer zakt op z'n knietjes. Hij had natuurlijk eerst toestemming gevraagd bij de gemeente (mag niet zomaar met zwaailichten en sirenes rijden) en hij had voor de gelegenheid twee kranten ingelicht, dus er stonden meteen twee fotografen voor m'n snufferd, en natuurlijk was de hele buurt op het lawaai afgekomen.
Tsja, toen moest ik wel ja zeggen natuurlijk!
Achteraf had ik het kunnen weten.
Hij belde dat ie ineens moest komen werken terwijl we savonds wat leuks zouden gaan doen, m'n moeder had de tafel gedekt voor 1 persoon teveel (viel me niet eens op), m'n broertje stond te stuiteren als een skippybal, m'n vader liep maar te rotzooien met de videocamera....pfff, ik vluchtte naar boven, dan maar huiswerk maken. haha. Achteraf ......
Liefs Nelleke

Hier geen romantische verhalen haha.
We hebben samen erover gepraat of we wilde trouwen en hoe. Uiteindelijk was het... welke datum? hihi
We waren de dag erna naar mn ouders gegaan en Bert zei tegen mn vader; mag ik je iets vragen?
Mn vader had veel meegeholpen met klussen in ons huis die die zei; wat moet er nog verbouwd worden? Nee zei Bert dat is het niet. Oh zei mn vader, je gaat op trainingskamp en nu moet ik op mn dochter passen. Bert zei; nee, ik wil met je dochter trouwen, mag dat. M'n vader was helemaal stil, stond op, liep naar de kast en pakte een fles champagne. Haha
10-05-06 zijn we getrouwd in ons eigen schatje, uiteraard.

Ik ben wel zo'n meisje wat altijd droomde van haar bruiloft. Toen ik verliefd werd op Dennis werd het al snel duidelijk, die gaat niet trouwen. Hij had een hele persoonlijke goede reden om het niet te willen. Ik wilde dolgraag oud worden met hem, dus dan maar geen bruiloft.

Drie weken voor kerst gaf hij een niet zo heel subtiele hint dat er toch een aanzoek aan zat te komen ("Ik vind zou het toch wel heel leuk vinden als jij dezelfde achternaam krijgt als eventuele kinderen." hahhahaha).

Dus ik een rustige kerst gepland, maar geen aanzoek. Een oud en nieuw zonder vrienden lekker samen thuis drie hoog naar het prachtige romantische vuurwerk kijken, maar geen aanzoek. Toen 1 januari kwam en ging dacht, dit gaat dus toch niet gebeuren.

Twee januari was het koopzondag in Breda. Ik had een hele mooie ring gezien, maar wilde hem eigenlijk niet kopen. (het was zo'n ring die je niet voor jezelf koopt)
Die middag waren we in de stad en het was hartstikke druk. We gingen het Mariakappeletje in om een kaarsje aan te steken (iets wat we eigenlijk altijd doen). Maar die middag stonden we alleen in het kappeletje. Toen sloeg hij zijn armen om me heen en vroeg of ik zijn vrouw wilde worden. Het was goed dat hij niet op zijn knie was gegaan en me stevig vast had, want ik werd helemaal week in m'n kniëen. Dus ik een overgelukkige, met tranen gevulde "JA!!". Daarna zijn we die ring gaan halen die werd mijn verlovingsring.

Een spontane actie, maar hij had wel al bedacht dat hij het ging doen. hij wist alleen nog niet wanneer. TADAAAAA!!

We zijn op negen september 2005 getrouwd en op 1 september 2006  is Renée geboren.  We hebben een hele intieme dag gehad, wel met feestjes en een hele mooie jurk en een hele mooie man niet te vergeten

Groetjes,
Evelien

Jeetje, ik geloof dat ik de enige zonder geduld ben en zelf het aanzoek heb gedaan.
We wilden iets extra's toevoegen aan onze relatie en trouwen leek ons toch wel bijzonder. Onze vakantieplannen voor de zomer waren naar Sri-Lanka en Danny wilde me daar ten huwelijk vragen.
Erg fijn dat 'ie dat van te voren melden (helaas geen romantische kerel!!!)
Dus ik kreeg op een zaterdag op mijn werk ineens het idee om hem te vragen en dan ook nog diezelfde dag natuurlijk.
Ik bij de banketbakker een mooi taartje + bruidspaartje geregeld + champagne.
Toen ik thuiskwam namen de zenuwen de overhand en nadat ik het taartje mooi had gepresenteerd en Danny had gevraagd even te komen kon ik alleen maar huilen en tussen de tranen door heb ik hem ten huwelijk gevraagd (niet door de knieën, dat vind ik echt verschrikkelijk, Sorry!!!)
Hij vond het toch wel erg gaaf dat ik de stap had gezet en zei volmondig "ja".
We zijn ruim 2 jaar later pas getrouwd omdat we dan op vrijdag 14 september konden trouwen en die dag waren we 5 jaar samen.
Nu zijn we alweer 6 jaar getrouwd en de trotse ouders van twee super meiden.

groetjes Daniëlle.

Wat een romantische verhalen zijn het allemaal. Heerlijk om te lezen, maar o, wat zijn wij dan toch niet romantisch geweest.
Wij zaten s'avonds gewoon doordeweeks aan de aardappelen en bonen. Toen wij opeens over onze verloving begonnen te praten. Toen we op een gegeven moment tot de conclusie kwamen dat wij al dik 2 jaar verloofd waren en er toch niemand in onze omgeving gingen trouwen dachten wij dat wij dan maar een feestje moesten gaan organiseren en dan ook direct maar gewoon zouden gaan trouwen. Dus agenda erbij en datum prikken, toen een tijd afspreken met burgelijke stand en een jaar later getrouwd.

Jolanda

Moet nog komen, hahahaha, wordt vervolgd.........hoop ik!!

Fonske

Ik ben dan (nog) wel niet getrouwd, maar heb wel een aanzoek gehad!
Wilfred heeft mij, op zijn knieën, gevraagd aan het einde van de vrijgezellenavond van mijn broer/schoonzus.
Dat is inmiddels 2 jaar geleden!
Bij onze zaak aan de overkant staat het Schevenings Museum. Daar waren ze grondig aan het verbouwen omdat het een trouwlocatie ging worden. Wij hadden met de directie van het Museum afgesproken dat wij het allereerste bruidspaar daar zouden zijn en we zouden dan trouwen in echte Scheveningse klederdracht!
In maart 2006 was het eindelijk klaar, dus kon er eindelijk getrouwd worden, alleen.......Cissy was inmiddels 4 maanden zwanger!   En no way dat ik met mijn (toen al dikke buik) in die jurk ging!
Nu willen we gaan trouwen als Fabio ± 3 jaar is, zodat hij het bewust kan meemaken en onze bruidsjonker kan zijn.
Wilfred moet me nu wel weer opnieuw vragen, want ik vind dat het net is als je theorie examen: na 1 jaar is het verlopen en moet je het opnieuw doen!
Ik wacht geduldig af........

Groetjes van Cissy

Terug
Bovenaan