Iemand een goede tip voor goede creme tegen Striae??

Inderdaad zoals hierboven ook al vele malen beschreven is smeren niet de oplossing te het krijgen van striaenen.
Wel kun je je huid minder droog laten worden door het smeren van creme, maar dat kan ook gewone bodymilk zijn.
De cremes die vertellen te werken tegen de striaenen, vertellen dus niet geheel de waarheid. Een scheurtje in je onderhuis bindweefsel kun je niet voorkomen door smeren.

Groetjes Saskia
 
Hoi Hoi,

vanaf dag één dat ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan smeren. Of het ECHT helpt weet ik niet.
Ik smeer met Zwitsal voor Mama Buikbalsem (gewoon omdat ie lekker ruikt )

En ik heb NOG GEEN last van striea, maar kan altijd nog komen denk ik.

Groetjes en Succes Saskia (18 wkn 4 dgn)
 
Hoi.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik van die zwangerschapsollie bij De Tuinen gekocht. Ruikt heerlijk, en heeft zijn werk prima gedaan, want ik heb niks geen straie gekregen!! Wel heb ik vanaf het begin gesmeerd. Volgens mij las ik dat je al wat last heb van beginnende straie, dus misschien ben je al te laat, dat weet ik niet, maar als je erger kan voorkomen toch??
Ik heb er iig goede ervaringen mee.
Groetjes
 
Hoi, ik gebruik ook de zwangerschapsolie van Weleda, erg fijn! (net als alle andere Weleda producten overigens!) ik heb ook nog geen striae, maar het schijnt dat oudere dames daar minder last van hebben dan jongere omdat het bindweefsel al wat slapper is bij ons ;-) ( ben 37). Maar de olie helpt ook goed tegen jeukende huid, zeker nu het wat kouder is!

groetjes v mm36+4
 
Hey meiden,

Het idee achter smeren is dat je er al mee begint voordat je striae krijgt. Als je  dus  striae hebt en wilt nu nog gaan smeren, ben je dus al te laat. De creme's zijn er voor om je huid soepel te houden zodat je het niet krijgt.

En  er speelt  inderdaad wel een  genetische rol mee, de een krijgt het wel, de ander niet. Maar smeren kan het zeker wel voorkomen of anders beperken. Het idee is ook dat je het in je huid masseert  en er word ook geadviseerd om je huid in kleine rolletjes 'op te pakken' en te rollen,  dus voorzichting op te rekken. Als je dan een of twee keer per dag doet, helpt het zeker wel.

Qua merken gebruik ik Weleda zwangerschapsolie en Zwitsal mamma buikbalsem. Mijn buik groeit enorm en ik hoor van iedereen (ook de vk) dat ik een behoorlijke buik heb voor mijn termijn en het feit dat dit mijn eerste zwangerschap is. Maar ik heb nog geen striae, ookal voel ik aan mijn buik/baarmoeder dat alles behoorlijk onder spanning staat.

Succes! Groetjes, Marisa


 
Nu ik zo mijn eigen stukje terug lees lijkt het wel erg negatief... Ik bedoel natuurlijk: ren naar de winkel en ga smeren!  De striae die je nu hebt krijg je er helaas niet meer mee weg, maar je kunt wel erger voorkomen.

Groetjes, Marisa

 
 
Hoi,

Omdat ik veel striae heb op mijn benen ben ik tijdens mijn 1e zwangerschap gaan smeren met Olivia (olie, te koop bij o.a.. Etos) en ik heb geen striae gekregen. Mijn borsten heb ik niet meegesmeerd en wat denk je....daar heb ik wel striae gekregen.
Nu ben ik zwanger van onze 2e dus ik smeer nijver met Olivia, buik, heupen en borsten.
Het helpt in ieder geval 'tussen mijn oren' en ik vind het heerlijk om 's avonds in bed mijn buik in te smeren en zo contact te hebben met mijn kindje.

Liefs,

Stanneke, 18wkn 4 dgn
 
Terug
Bovenaan