Iemand ervaring met deze tip? Extreem vroeg wakker

<p>Goedemorgen ! Ik ben even benieuwd of hier mama’s ervaring hebben met deze tip die we hebben gekregen. Onze dochter zit wederom in een periode dat ze extreem vroeg wakker kan zijn vaak al voor 5 uur. Het ging een tijd wat beter maar sinds ze ziek is geweest weer zo vroeg. Nu is mij verteld haar een uur later naar bed te gaan doen en dat 3 weken vol te houden dat ze daarna het zal gaan verleggen. Dat ze het uur wat ze later gaat weer in de ochtend gaat inhalen. Gisteren voor het eerst gedaan en nu was ze zelfs 4 uur wakker. Wel extreem verkouden dus dat zal ook mee spelen gok ik. Maar was wederom even benieuwd naar andere ervaringen ? Groetjes !!!! </p>
 
Tja, hier werkt dat wel... dochter is 2 jaar en gaat nooit eerder dan 20.00-20.15 naar bed (alleen als ze haar middagslaapje een keer over heeft geslagen, dan wel om.19.15).
Ze slaapt tot 6.30-7.00.
Gaat ze eerder naar bed, is ze eerder wakker. Er zijn ook heel wat periodes geweest dat ze om 5.00-5.30 al wakker was. Sinds ze 1.5 jaar oud is, gaat ze dus later naar bed en sindsdien is ze nooit meer zo vroeg wakker. Soms wel 6.00-6.15, maar ik laat haar altijd tot 7.00 in dr bedje liggen.
Dus hier werkt dat wel, maar ik weet zeker dat er ook genoeg mensen zijn die juist het tegenovergestelde ervaren! Dus het is ook een kwestie van uitproberen en kijken wat werkt voor jouw kindje. En alle kindjes hebben helaas periodes dat ze zo extreem vroeg wakker zijn, maar dat gaat weer voorbij!
 
Misschien maakt ze even een groeispeurtje en heeft ze wat extra's nodig.
Gaat ze verder slapen na een flesje warme melk?
Vaak werkt idd later naar bed juist averechts.. ? Maar dat kan natuurlijk per kind verschillen. De drukke december maand helpt ook niet?
 
Bij ons hielp dat later naar bed zeker niet.. wat nu wel werkt is een lampje dat oranje/groen wordt wanneer ze ons mag roepen.. ookal roept ze soms alsnog vroeg, dan zeggen we gewoon dat het lampje nog niet oranje is, dus midden in de nacht, dus slapen.  Helpt goed bij ons...
(Lampje is Fabian, zo n hertje)
 
Hier helpt later naar bed niet 
Mijn zoontje heeft een soort biologische klok.
Altijd om.half 7 7 uur wakker.
Toen de klok werd verzet was dit dus ook half 6 6 uur dus ook super vroeg.
Ik heb vanaf het begin af aan mijn zoontje niet gelijk uit bed gehaald maar echt even een half uur uurtje laten liggen.
Dit doet die prima en kletst wat en soms wat gillen. 
Moet zeggen als die nu vroeg wakker word en we laten hem liggen dat die vaak naar zn half uur 45 min weer zelf in slaap valt en nog een uurtje of anderhalf slaapt .
Ik had hem met de klok verzetten ook later op bed gelegd met de hoop dat die later kwam maar nee hoor.
En ook als w weleens weg zijn geweest en het is wat later denk ik zal die uitslapen ? Maar nee precies rond dezelfde tijd wakker 
 
Hier ook altijd hetzelfde moment wakker? maakt inderdaad niet uit hoe laat ze erin ging. Maar dat zal per kindje verschillen toch?
 
Ja ze zeggen ook dat zo nu en dan niet werkt maar als je het drie weken vol houdt het dan pas zijn resultaat zou gaan leveren. Flesje warme melk helpt helaas niks gaat dan enorm huilen zodra die op is dus daarom word laten liggen ook lastig met het huilen wat ze dan doet. 
Ik zou al tekenen ervoor als het niet meer vroeger is dan 6.00 haha 
 
Hier maakt dat ook geen verschil... vaak nog vroeger wakker worden omdat hij dan al veel te moe gaat slapen en dan onrustig slaapt. En dan overdag lekker chagrijnig ? 
we hebben dat op vakantie 1,5 gehad omdat we dan gewoon later met alles klaar waren maar hij was des te vroeger wakker.
Hier ook een vroege vogel... wij tekenen ook voor 6 uur! 
hoelaat doe je haar naar bed?
 
 
Terug
Bovenaan