Iemand ervaring met deze tip? Extreem vroeg wakker

Misschien een hele stomme vraag, en ik mag nergens over klagen. Wij hebben een uitslaper, wordt altijd rond 8 uur wakker.
Maar hebben jullie ook eens geprobeerd om je kindje juist vroeger op bed te doen? Hier gaat ze soms al om half 7 naar bed (want moe) en komt dan alsnog pas 8 uur eruit. Dan heeft ze die slaap gewoon nodig gehad.
Ik denk wel dat je inderdaad je aanpak een tijdje moet volhouden om resultaat te zien. Maar als het na 3 weken nog niet werkt, kun je misschien juist vroeger proberen op bed te doen?
Succes ermee! Ik voel me al brak als het kind 2 ochtendjes om 6 uur ipv haar normale tijd.
 
 
Later naar bed brengen wanneer ze moe zijn werkt tegenovergesteld. Als ze al mega vermoeid naar bed gaat dan slapen ze echt onrustig.

We zitten nu in de overgang naar 1 slaap, ene keer maar eentje van 1 uur (veel te kort dus) en een andere keer 2 x een uurtje.
Om 19 uur wil ze ook echt zelf naar bed toe, ze is trouwens 15 maanden.
Soms gaat ze zelfs om 18:30 naar bed toe en dat gaat goed.

Ze heeft ook periodes gehad dat ze extreem vroeg wakker was maar ze kon gewoon niet uitgerust zijn. Nu zal ik die loedermoeder zijn maar we laten haar dan gewoon miepen. Binnen 5/10 minuten valt ze weer in slaap. Het zou ook een gewoonte kunnen zijn.

Bij de 12 en 18 maanden is ook wel weer een slaapregressie weet niet of ze op die leeftijd zit? Ook bij tanden is ze bij ons extreem vroeg wakker en tussendoor veel huilen.
 
In de periode dat ze bij ons extreem vroeg wakker werd, hebben we een strenge aanpak gehanteerd. Dit was drie dagen slikken en toen begreep ze de hint. Laten liggen... Als ze gaat huilen om de tien minuten troosten. Laten weten dat we er zijn. Dit hoefde uiteindelijk de 1e ochtend 3x en viel ze weer in slaap. De 2e dag nog 2x en de derde dag werd ze pas 6.30 wakker. Met klok verschuiven nam ik het vroeger wakker zijn zoals het kwam. Kan zo'n kleintje ook niks aan doen. Na een paar dagen trok dit vanzelf bij. 
Ze is nu bijna 1 en gaat al weken tussen 19u en 19.30 naar bed en is ze tussen 7u-8u wakker. Wij hebben ook gemerkt dat later naar bed gaan averechts werkt. Zeker nu ze overdag slaapjes over gaat slaan, is ze om 19u echt toe aan de laatste fles en haar bed. 
Het is idd zo dat je een aanpak wel even vol moet houden om te zien of het werkt. Luister vooral naar je moedergevoel en kijk wat voor jullie passend is. 
 
Bij ons werkt later op bed leggen juist tegenovergesteld.. hij is dan eerder wakker.
Wat bij ons helpt is een slaaptrainer. Hier zijn we mee begonnen sinds onze zoon in een peuterbed slaapt. Dit werkt bij ons heel goed. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar misschien helpt dit!
 
Bedankt voor alle reacties! Onze dochter is 18 maanden over een week dus misschien inderdaad last van de slaap regressie. Ze slaapt overdag meestal super goed rond de 2,5/3 uur. Ze gaat rond 19.00 naar bed dat is sinds een paar weken eerst was het vaak rond 19.45 dus eerder naar bed lijkt niet te werken want dat doen we al een week of 4 denk ik. Vind het maar lastig maar merk dat ik zelf gewoon weer erg moe bent want je nachten worden gewoon te kort. Gisteren kerstavond lagen we 21.00 haha beetje voorslapen ?
 
Oooh Chantal, niet te doen!!! Wat jammer dat ze nu weer zo vroeg is! Zie je vaak hoor dat ze na n griepje weer helemaal uit hun ritme zijn! En misschien zoals hierboven ergens gezegd wordt: slaapregressie....? Ik wist niet dat er met 18 maanden ook een was, dan staat ons hier over n maandje ook nog wat te wachten vrees ik...??
 
Hoiiii KL-E dat is even geleden leuk dat we elkaar weer tegen komen !
Hoe is het bij jullie ?
Jaaa is pittig hoor die ochtende en ook zo gek helemaal huilend wakker en dat gebeurt ook soms weer in de nacht de laatste dagen. Zijn we zo een uur bezig met haar. Kan natuurlijk ook wel door de drukke feestdagen enzo komen alles gaat toch wel anders dan normaal.
En inderdaad misschien toch wel last van de slaapregressie ! 
 
Haha ja leuk he?! Ik had al een tijdje niet meer op t forum gekeken en zag gisteravond dit topic . Ik dacht meteen dat zou wel eens van Chantal kunnen zijn, haha!
Hier gaat het op zich allemaal goed. Een super vrolijk en bezig, maar o zo’n temperamentvol mannetje ! ? Ik hoef de letter n van nee maar voor in de mond te leggen, of hij gooit zich al op de grond en begint te huilen of te krijsen. Ook als hem iets niet meteen lukt, wordt hij ontzettend kwaad hahaha! Ach ja, ik hou er wel van, een beetje pit in zijn persoonlijkheidje ?
Slapen ging hier supergoed. Meestal tussen 6.15/6.30 uur, met heeeeeel af en toe (lees ook heeeeeeel af en toe) een uitschieter naar 7.00 uur. Echter de laatste week is het weer minder. We zijn met de feestdagen een midweekje weggeweest met de schoonfamilie, wat erg leuk en gezellig was. Alleen die drukte en alles anders, doorkomende hoektandjes en zijn sprong, maakte het dat hij weer onrustig slaapt. Snachts weer wakker worden en sochtends weer vroeg wakker, zo rond 5.45/6.00 uur.
Ik wil zijn ochtendslaapje eigenlijk nog even aanhouden, omdat ik vind dat hij dat nog nodig heeft, alleen denkt hij daar anders over hahahah?. Dus heb me er toch maar zo’n beetje bij neergelegd dat hij t niet meer wil...
Ik hoop zo voor jou dat het maar tijdelijk is! Kan idd ook van de drukke feestdagen zijn hoor. Alles is dan toch net ff anders. En dat icm slaapregressie...Tenminste, ik hoop voor jou dat t dat is, dan is het nl maar tijdelijk haha!
Hoe gaat het verder bij jullie? 
 
Terug
Bovenaan