ik ben zo verdrietig

Hoi Bianca,

Ik weet wat je doormaakt en ik hoop dat je er iets  aan hebt om op dit forum te lezen/reageren.

17 juli ben ik bevallen van onze zoon en ik was 16 weken zwanger. Je verdriet herken ik, zeker als je uit het ziekenhuis komt. In het ziekenhuis was de zware taak duidelijk, bevallen. En dan ga je helemaal leeg het ziekenhuis uit (wij hebben ons zoontje wel meegenomen hoor) maar je lichaam voelt leeg. Dan begint eigenlijk je verdriet pas echt. Natuurlijk kan ik je allerlei dingen zeggen wat te doen en hoe te handelen maar het allerbelangrijkste is heel goed naar je zelf te luisteren. Weer vertrouwen krijgen in je lichaam. En ook al hebben wij  ook super goede vrienden waar  we altijd terecht kunnen, je moet het zelf een plekje geven, helemaal alleen. Klinkt heel apart en dramatisch maar ik kwam hier door de weken heen achter. Mijn man verwerkt het heel anders dan ik het doe en dat is logisch het heeft in mij gegroeid. Ik  vond dat ook helemaal niet erg maar besefte toen wel dat ik dat  alleen moet doen.  

De dagen vliegen voorbij nu ik weer aan het werk ben maar ik moet echt nog heel scherp in de gaten houden dat ik niet te veel hooi op mijn vork neem. Mijn eerste sportwedstrijd was heerlijk alleen uren na de wedstrijd en de dagen erna een kleine ramp zoveel pijn weer in mijn buik en rug. Dan is het weer duidelijk, rustig aan!!!

We kregen het advies van de gyn  om nog even geduld te hebben met opnieuw zwanger worden ook aangezien er iets met mijn blaas is waardoor het niet goed is gegaan maar ook om er voor te zorgen dat je weer kunt gaan genieten van een eventuele zwangerschap. Als je dat te vroeg doet en het gaat weer mis dan heb je pas echt een probleem, is mijn mening. (en natuurlijk heb je dat altijd als het mis gaat maar wanneer je zelf nog zo in de put zit dan komt het wel anders aan, denk ik)

Ik ben gelukkig ook heel goed geholpen in het ziekenhuis maar ik denk dat het wel heel moeilijk is om dit werk te doen. Ieder mens verwacht iets anders van je. Ik heb   een hele directe gyn, heerlijk vind ik dat niet dat gelul erom heen en dat zielige gedoe. Terwijl een kennis van me een hekel heeft aan hem, hij is zo hard. En de gyn die zij heeft vind ik zo'n zeikerd. Smaken verschillen (gelukkig). Het belangrijkste is dat ze je medisch gezien goed helpen en dat ze daar geen fouten in maken. Voor het kwijt kunnen van je verhaal moet je vaak toch ergens anders zijn. Dit forum bijvoorbeeld.

Ik wens je al het geluk van de wereld en hoop dat je je snel weer ietsjes beter gaat voelen, dat gaat heel langzaam en probeer je verdriet en je  slechte gevoel te accepteren, hoe moeilijk dat soms ook is. Er zal echt weer een tijd komen dat de zon weer gaat schijnen, de ene keer iets veller dan de andere keer.

groetjes
apie

PS ik vind dit forum heel erg fijn en ik heb er echt iets aan. Ik zag ook iets over de lieve engeltjes site, niet geschikt voor mij met al die foto's. Maar wat is het toch fijn dat er internet is waar je je verdriet kan delen en informatie kan krijgen!!!!
(HELP ik word oud)

Lieve meiden,

ik ben eind april na een zwangerschap van bijna 18 weken bevallen. Na een routine onderzoek een paar dagen ervoor bleek ons kindje niet meer te leven.

Inderdaad je leven stort op dat moment in.   Ik heb al twee kinderen rondlopen en dat heeft mij echtgeholpen, de wetenschap dat ik wel levende kinderen op de wereld kan zetten. Ik ben nu voor de zesde keer zwanger (2 meiden en 3 miskramen achter de rug). Alweer bijna 14 weken. Ik merk wel dat ik steeds gespannender word, kon ik er eerst nog relaxed mee omgaan, nu jank ik om het minste of geringste. Hormonen zijn echt op holgeslagen, en ik merk ook veel onbergip in mijn omgeving. Men snapt niet dat je juist maanden later nog een terugval kan krijgen. En ik mag niet verrietig zijn, want hee ik ben toch weer zwanger en volgens iedereen gaat het dit keer wel goed. Ok dat denk ik ook wel, maar toch, als je één keer te maken hebt met domme pech, dan kan een tweede keer ook.

Komend weekend zou ik uitgerekend zijn.

Misschien voel ik me daarna wat beter.

Meiden hou jullie taai. Ergens schijnt er ook een zonnetje voor ons.
Miep

hoi lieve meiden, ik zit hier met kippevel op mijn rug wat vind ik dit verschrikkelijk!
heb zelf in de beginfse een miskraam gehad maar jullie hebben het over echte kindje,
ik heb er geen worden voor ik leef heel erg met jullie mee heel veel sterkte met het verwerken van jullie verdriet. Liefs Monique

Nog even weer een lettertje,
Fijn dat er hier zoveel herkenning is, niet?
ook ik heb niet zoveel aan de lieve-engeltjes site. Vond dit wel mooi, maar niet echt iets voor mij.
Heb vorig jaar veel gehad aan het november 2005 forum. waar ik heel liefdevol ben opgevangen.
En ik ben nu dus weer zwanger.
Spannend, spannend spannend.
Ben vandaag precies 24 weken (de dag waarop het vorig jaar mis ging) maar ben al vanaf 12 weken   aan het vloeien. en niet te zuinig soms: oorzaak: voorliggende placenta.
Het kindje doet het goed (daar lag het vorig jaar ook niet aan), alleen de placenta is de boosdoener. Die ligt voor de baarmoederuitgang, met als gevolg bij groeiing van de baarmoeder kans op bloeding.
En het zou zonder die voorliggende placenta al spannend zijn, maar het is nu wel erg complex. Ook heb ik al een paar keer weeen gehad, dus kunnen jullie je wel voorstellen, hoe spannend ik het allemaal vind.
Hopelijk gaat het nu wel goed.

De dames die weer zwanger zijn na het grote verlies,wens ik een goede zwangerschap toe. En het is inderdaad niet altijd makkelijk hoe de buitenwereld reageert op een volgens zwangerschap, maar je moet volgens mij ook niet vergeten dat heel veel mensen niet weten hoe ze moeten reageren, wat ze moeten zeggen.
En ik ga er dan vanuit dat ze het goed bedoelen, al doen sommige uitspraken veel verdriet.

de dames die (nog) niet zwager zijn wens ik veel sterkte toe in deze moeilijke tijd waar je door moet, hoe hard het soms ook is.
de scherpe randjes slijten wel wat, het verdriet blijft. Luister goed naar je eigen lichaam. Je bent je eigen baas.
lieve groet voor jullie allemaal,
Anne-Fieke

hallo meiden,

ik vind het inderdaad erg fijn dat ik hier me verhaal kwijt kan,heel veel mensen
praten er niet meer over terwijl mijn hoofd er nog vol van zit.we hebben inmiddels
de uitslagen binnen van de obductie en van mij alles was gezond,aan de ene kant
is het natuurlijk fijn dat ze geen rare dingen hebben gevonden,maar nu heb je nog geen
oorzaak,daar kom je ook nooit achter ook.dus de gyn zei dat niks een nieuwe
zwangerschap in de weg staat,natuurlijk wanneer je er zelf aan toe bent.maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

groetjes bianca

lieve marbie

in april 2003 zijn wij na 29 weken zwangerschap onze dochter Kim* verloren,en in februarie 2004 onze zoon Cas*,na 20 weken.allebei een verschillende oorzaak,maar het zou wel erg moeilijk worden om een zwangerschap uit te dragen zonder veel problemen.omdat ze in het ziekenhuis ons hoop gaven probeerden wij het nog 1 keer,en na een slopende zwangerschap,die ik geheel liggend en vol medicijnen heb doorgebracht is onze zoon Stef geboren op 29 juni dit jaar.
dus in ons geval kregen we nog een kans,en het geluk stond aan onze kant deze keer.
Stef is een pleister op een open wond,hij vervangt ze niet,maar maakt een hoop goed..

ik wens je heel veel sterkte,voor nu en in de toekomst.

liefs janka

Wanneer ik al jullie verhalen lees ben ik blij dat er een forum is waar je kunt praten over het verdriet bij het verlies van een te vroeg geboren kindje.
Voor mij is het allemaal nog heel onwerkelijk.

Ik ben afgelopen donderdagochtend bevallen van onze prachtige dochter Lisa. Alleen dit was helaas veel te vroeg. Ik was die dag precies 21 weken zwanger.
In de 13e week van mijn zwangerschap ben ik begonnen met bloedingen, in eerste instantie lichte bloedingen maar gedurende de weken waren deze bloedingen niet meer met kraamverbanden op te vangen. Oorzaak hebben ze nooit kunnen vinden, althans nog niet. Ook heb ik drie ziekenhuisopnames gehad, puur en alleen om te kijken hoeveel bloed ik verloor, maar telkens kregen we weer te horen dat ze verder niets konden doen en dat het gewoon afwachten was. Het kon zijn dat het een irritatie aan de baarmoeder was en dat het binnen de 24ste week zou overgaan omdat alles nog groeiende was.
Vanaf de 18e/19e week is het inderdaad minder geworden en kregen we weer goede hoop, we hadden echt weer vertrouwen in een goed verloop van de zwangerschap ook omdat het kindje het iedere keer bij de echo's prima maakte.
In week 20 kreeg ik nog een uitgebreide echo en men zag wel dat ik weinig vruchwater had, maar dat was geen probleem.
Op woensdag 5 oktober belde ik de verloskundige om te zeggen dat ik 2 dagen geen leven had gevoeld en ik mocht meteen langskomen.
Met een bonzend hart ben ik die kant in gereden en wat je ergste nachtmerrie dan is blijkt waar te zijn, geen hartje te horen. Daarna direct met mijn man naar het ziekenhuis gegaan om nog eens een echo te laten maken, maar je weet dan eigenlijk al genoeg. Toch blijf je nog hopen....
Op die echo.... een levensloos meisje! En dan stort je wereld in.
We moesten de volgende dag op gesprek komen, zodat we een afspraak konden gaan maken om ingeleid te worden.
Maar die nacht zijn de weeën spontaan op gang gekomen en ben ik de volgende ochtend bevallen van een prachtige dochter Lisa, 21 weken oud.
Ik weet nog niet hoe we dit moeten verwerken en onze wereld is echt als een kaartenhuis inelkaar gevallen. Wat ons nu een beetje op de been houdt is onze dochter Jeske van 2 jaar oud. Zonder haar zouden we nu nergens zijn. Gelukkig hebben we heel veel steun aan familie en vrienden, maar inderdaad we moeten het toch zelf verwerken en proberen een plekje te geven al weten we nu nog niet of dat ooit gaat lukken.

Debbie

lieve allemaal,

Oh wat is dit herkenbaar om te lezen, voor mij is het alweer 5 jaar geleden dat ik mijn dochter aan t einde van de zwangerschap heb verloren.(36wkn)
Nooit een aanwijsbare reden gevonden.
Gelukkig kan ik jullie vertellen dat ik daarna nog drie gezonde kindertjes heb gekregen !!
Ben nu de trotse moeder van drie zoons en een dochter.
Echt , na verloop van tijd slijt het verdriet, maar het gaat nooit weg, je hebt immers je kind verloren.Ze zeggen wel eens , het gaat met ups en downs, en zo is het ook!
Heb zelf veel steun gehad aan de site van www.lieveengeltjes.nl.
Wil jullie heel veel sterkte wensen, en alle goeds voor de toekomst !!

liefs, Wendelien.

Terug
Bovenaan