Ik ga bevallen en neem mee ... ?

Ruime bevallings/slaap blouse en ruime sokken van je partner! Je voeten zwellen op en is praktisch met bijvoorbeeld het douchen.
Kraamverband is ook handig.

Water! Oh mén wat een dorst had ik zeg.
Een lader voor je telefoon is ook geen overbodige luxe. Ik werd ingeleid, bevalling duurde 10 uur en in het begin waren mijn weeen heel rustig. Heb nog een podcast geluister van Pauline Wingelaar die bevallen was in Italie. En daarna wil je natuurlijk je familie bellen of appen. Foto toestel, om je baby's meteen vast te leggen. 
Ik had het ook koud na die tijd en had sokken bij me. Kraamverband en een netbroekje krijg je wel van het ziekenhuis. 
Ook babyvoeding of hulp stukken voor borstvoeding heeft het ziekenhuis allemaal wel, medicijnen heb ik ook niet gebruikt. 

Moest blijven en had er rekening mee gehouden, schone kleding is dan wel heeel fijn! Ook voor de baby die werd de volgende dag gewassen en kon meteen schone kleertjes aan. 
Heel veel succes met de laatste loodjes! 

Eten ! Ik beviel ‘s avonds, en kreeg ‘s nachts enorme honger. Kon niet wachten tot ik de volgende ochtend een ontbijtje kreeg ! 

Ik vond m’n bidon heel fijn om mee te hebben. Anders heb je steeds geklooi met een rietje om liggend te drinken. 
verder had ik ook een extra boxer voor mn man mee. Je weet maar nooit of je moet blijven. Maar eigenlijk heb ik weinig nodig gehad. 

Wij hadden een Verlengsnoer meegenomen want de stopcontacten zijn schaars in een zkh-kamer. 
Wat ik ook fij. Vond was om pantoffels of slippers mee te nemen voor de wandel g naar toilet en/of douche (beiden had ik helaas niet op man kamer) 
Ik had een geplande keizersnede dus wist op voorhand te moeten blijven. 

Wat ik toch wel mis is een haarborstel! Ik had een staart in maar uiteindelijk na 1 dag in het ziekenhuis was het 1 grote klit geworden waar amper doorheen te komen was.
Make up reiniger misschien? 
Ik was na een dag ziekenhuis dat begon met gebroken vliezen en even later weeën en uiteindelijk eindigde in een keizersnede erg blij met een badjas, moest langer blijven en dan hoef je niet persee direct een broek over de wond te hebben.
Succes alvast! 

Netbroekje kreeg ik ook wel van het ziekenhuis, maar voor het naar huis gaan was een grote onderbroek toch wel weer fijn. Kraamverband had ik wel bij me maar kwam steeds van het ziekenhuis dus kon ik fijn nog thuis gebruiken. 
Ik had een chill shirt (sportshirt voor zwangeren) wat ik de eerste helft van de bevalling aan had, na het douchen niets meer want ik had het veel te warm... ik heb ook wel nog een poosje sokken aan gehad, dat is wel fijn om bij je te hebben.  Ik vond douchegel en dergelijke juist wel fijn om bij me te hebben toen ik eindelijk weer douchen kon voelde ik me lekker schoon en ik had mijn eigen spulletjes bij me, lekker. Elastiekje was ook fijn, maar hangt natuurlijk van je haar af... En wij hadden ook wat te eten bij ons. Meer dan we nodig hadden, maar was er wel blij mee dat ik niet alleen van het ziekenhuis afhankelijk was. Zeker omdat ik binnenkwam met zwangerschapssuiker. 
verder geen bijzondere dingen die ik anders gemist had. 

succes! 

Terug
Bovenaan