quote: haily reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-12-2007 21:15:24&apos

);
Hallo allemaal,
Heel graag advies!
Ik zie hier een heleboel herkenbare verhalen en ben benieuwd wat jullie van mijn situatie denken.
Mijn vriend is 27, ik 26. we hebben een huis, beide werk...dus alle 'noodzakelijkheden' zal ik maar zeggen.
Ik heb zelf al jaren een kinderwens. In maart 2009 ga ik met een part-time vervolgopleiding van 3 jaar beginnen (kan part-time en het verdiend). Daarna zal zwangerschapsverlof de komende 3 jaar dus moeilijk(er) zijn.
Met mijn vriend kan ik erg moeilijk praten over mijn kinderwens. Hij geeft aan nog geen kinderen te willen. We hebben 1 goed gesprek kunnen hebben waarbij hij in tranen vertelde zo bang te zijn voor alle gevolgen en niet te weten of hij er ooit klaar voor is.
Maar nu komt het vreemde: in april van dit jaar ben ik met de pil gestopt, omdat ik door de verhuizing de nieuwe apotheek nog niet had gevonden en niet op tijd een nieuwe strip in huis had. Eigenlijk was ik na 12 jaar pil wel eens benieuwd hoe mijn cyclus zonder was en mijn vriend stemde er mee in om te stoppen met de pil(met condooms).Na een maand of 2 stopte hij echter met de condooms omdat hij ze niet prettig vond en gebruiken we ze dus niet meer. Hij heeft het er met een vriend van hem over gehad, waar ik bij was, en gaf aan 'we zien wel wat er komt'. (het is dus nog niet 'raak'.) Maar zodra ik over kinderen begin geeft hij weer aan geen kinderen te willen.
Ik snap er niks van?? Wat moet ik hier mee?? Hij is echt geen idioot die niet snapt wat de gevolgen kunnen zijn en normaal blijft nee, nee bij hem. dus het is niet zo dat ik de beslissingen thuis neem. Ik heb zelf het idee dat hij angstig is voor de veranderingen, maar ben ergens ook bang dat hij met struisvogelpolitiek bezig is en zolang ik niet zwanger ben is er geen probleem, maar dan...
Zelf begin ik mee ook steeds meer bezig te houden met het feit dat het elke maand maar niet raak is, maar hier kan ik dus al helemaal niet met hem over praten
Help, graag jullie idee hierover!
Alvast bedankt!
Groetjes Haily.
Hoi Haily,
Ik begrijp precies wat je bedoelt. En ik denk dat je helemaal gelijk hebt over de stuisvogelpolitiek. Straks is het ineens raak....en wat gaat ie dan doen? Ik denk dat je het hem toch moet proberen duidelijk te maken dat het gewoon een beetje te spannend gaat worden zo he. En jij vindt het dan misschien wel heeriljk als je zwanger bent maar hij dan misschien helemaal niet en dan hebben jullie ook een groot probleem nietwaar? Tjonge jonge meis...ik hoop dat je tot hem door kunt dringen. Ik ga voor je duimen. Sterkte er mee he.
Groetjes Petra