Ik las in een interview.........

A

Anoniem

Guest
met onze minister voor gezin en ehhh nog iets...haha dat:

er een langer zwangerschapsverlof zal gaan komen (waarschijnlijk)
het ouderschapsverlof verlengd gaat worden (waarschijnlijk)
er een kindgebonden budget komt (zeker) voor oa huismoeders.....

Dat vond ik nou leuk om te lezen!
Ennnnnn ik dacht natuurlijk meteen: Even checken hoe de dames over deze onderwerpen denken...haha. Dussss daar gaattie weer!!! DISCUSSIE!!!

Liefs Annet

Ik ben VOOOOR!!!!

Enne binnen een paar maantjes al toevallig????

Liefs lonneke

...wat is nou weer een kindgebonden budget??? Haha, ik zoek het wel even op...

Gevonden op interpret:

In een aantal Europese landen kunnen álle moeders naar behoefte een lang en betaald zwangerschaps- en bevallingsverlof opnemen. In de Scandinavische landen Noorwegen, Zweden en Finland duurt het bevallingsverlof zelfs één heel jaar, en wel met behoud van zeventig procent van het salaris! Ook Britse moeders met een baan krijgen maar liefst een half jaar betaald verlof en een aanvullend verlof van nog eens een half jaar, dat niet zelden óók nog eens wordt betaald! Volgens de Britse overheid zijn deze maatregelen hard nodig om kinderen een goede start te geven en ouders te helpen bij een betere combinatie tussen werk en gezin.

Kijk, dat zijn nog eens regelingen! Ik vind dat Nederland ook best een stap ik die richting kan doen. Dan kun je je kindje echt de beste start geven. Het is zelfs voor de ouders mogelijk (in sommige landen tenminste) om het zwangerschaps- en bevallingsverlof te delen! Geweldig toch! Kun je nagaan, dan zouden we nu pas net weer aan het werk zijn of bijna gaan. Zucht, waar kan ik tekenen?!

Groetjes, MvIlse

Wees nou eens eerlijk: zou jij (algemeen bedoeld) nog een vrouw tussen de 20 en 30 aannemen als je werkgever was? Dat is toch geen doen! Je betaald je scheel en ze komt, als je geluk hebt, een paar dagen per jaar werken...
Niet dat die vrouw een keuze heeft want ze wil d’r baan behouden voor als ze, na x kinderen verder, weer wil gaan werken.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat het allemaal wel leuk en aardig is, al die vrije dagen/weken/maanden/jaren en ook nog een zak geld ontvangen maar het houdt een keer op.
Ga werken als je dat wilt of blijf thuis als dat wilt.
En hou rekening met de consequenties.

Amen Toulouse hahaha

Ik ben natuurlijk wel voor maar of ik al die beloftes moet gaan geloven...
En wat Touloude zegt kan ik ook wel inkomen...

Hoi Toulouse, Ik zeg ook niet dat we meteen maar een jaar thuis moeten gaan zitten. Maar heb wel gemerkt dat ik het best snel vond om 3 maand na de bevalling alweer te gaan werken. Ik weet het, ouderschapsverlof. Maar dat wil ik bewaren voor als er straks een 2e is (ervanuitgaande dat we dat geluk nog eens mogen ervaren).
Groetjes, MvIlse

Terug
Bovenaan