Hoi hoi,
Ik wil even op het "statement" van Toulouse reageren. Werkgevers kunnen die "broedmachines" dan wel "vervelend" vinden, maar ten eerste hebben die wel enorm veel kwaliteiten en capaciteiten waar die werkgever ze wél voor aangenomen heeft en tot die tijd ook gretig gebruik van heeft gemaakt! Ten tweede vraagt de maatschappij nu eenmaal om een verandering in werkgeversland; aan de ene kant roepen we met z'n allen dat NL vergrijst en er dus meer kinderen moeten komen, dan doen wij moeders dat braaf en dan is het ook niet goed want dan ben je lastig en kan een werkgever "niets" meer met je!
Ik ondervind het momenteel aan den lijve. Ik werk tot medio september 3 dagen per week in een buitendienstfunctie. Dat doe ik nu al bijna een heel jaar lang door één dag in de week ouderschapsverlof op te nemen. Toen ik mijn vierdaagse contract formeel naar 3 dagen wilde omzetten was het management tegen. Het zou niet efficiënt zijn (auto, thuiswerkplek etc.), ze wilden geen precedent scheppen..blablabla!
Waarom hebben ze me dat noch bij aanvang van de ouderschapsverlofperiode aangegeven, noch tussentijds???
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, ik doe mijn werk goed, draai me 3 slagen in het rond om het in 3 dagen te doen en dan krijg je dit?
Ik mag nu als compromis tot 1/1/08 3 dagen blijven werken in deze functie en ondertussen binnen onze organisatie naar iets anders gaan omkijken. Is het vóór 1/1/08 niet gelukt om iets anders te vinden dan word ik geacht 3 dagen binnen te gaan werken.
Ik ben nu bezig met een sollicitatie voor junior HR-adviseur binnen onze organisatie en ook daar werd me de vraag gesteld of ik dacht dat ik dat in 3 dagen kan doen!
Jongens, wat willen jullie nu met z'n allen?? Vasthouden aan de traditionele verhoudingen of onze kwaliteiten benutten ook al is dat in 3 dagen?
Ik kan hier dus echt heel kwaad om worden!!!! Ik wil gewoon niet hoeven kiezen tussen een leuke, uitdagende baan op niveau en mijn gezinsleven!!
Grtz. Poppetje71 mv Isa (13 mnd)