Ik las in een interview.........

Ik ben voor, alhoewel het voor mij niet meer van toepassing zal zijn, omdat ik het hoogstwaarschijnlijk wel bij mijn twee kanjers zal houden.

Toch denk ik dat je pas als laatste uit hoeft te gaan van het standpunt van de werkgever. Zoals altijd zal er ook voor hen wel weer ergens een belastingvoordeeltje te behalen zijn. Ze worden er in ieder geval zeker niet slechter van.

Groetjes Fonske.

Ik ben helemaal voor een langer zwangerschapsverlof maar het moet wel reeel blijven. Ik werk in een kleine organisatie en voor mijn werk moest iemand van buitenaf aangetrokken worden. Deze kosten liggen altijd hoger dan de werkgever vergoed krijgt (die belastingvoordeeltjes vallen in dit verband vies tegen). In mijn geval kon mijn vervanger precies twee dagen per week betaald worden uit de vergoeding die de werkgever van de overheid krijgt.

Maar langer verlof nu mag echt wel. OOk als ik naar mijn kleine kijk die toch met 31/2/ maand aal naar het kdv ging. Dat zou ik nu niet meer doen.

Annemieke

mmm lastig, ik heb op zich redelijk genoeg gehad aan mijn 12 weken (was 4 weken van tevoren gestopt en ben nog 10 dagen te laat bevallen, dus al met al ruim 17 weken vrij geweest), maar had het wel fijn gevonden om iets langer te hebben. Dit zou denk ik helemaal met een tweede gelden, omdat je dan nog meer organisatie nodig hebt.

Maar ik kan ook absoluut iets zien in wat Toulouse zegt, het wordt voor een werkgever idd wel errug vervelend, al die broedmachines (zo noemde een leraar NL de meiden ooit op school?!).

Ik zou graag de mogelijkheid zien van een half jaar, en dan eventueel delen met de partner (dit stond Edwin errug aan hahahahaha).

Liefs Jenneke mv Ivar

Als ik heel eerlijk ben, vind ik 16 weken lang genoeg. En dat oudersschapverlof ja ach. Kijk voor de een komt dat goed uit, maar bij ons zal dat toch nooit gaan. Mijn man heeft een eigen zaak dus vandaar.

Liefs Esther

Hallo allemaal,

In mijn werk is het in het eerste halfjaar altijd heel druk en in het tweede halfjaar veel rustiger. In het eerste halfjaar had ik dus bijna geen vrij gehad, flink wat overuren gemaakt en dus veel vrije uren. Hierdoor ben ik thuis geweest van 12 juli t/m 1 januari. Het was erg fijn, maar half december had ik zoiets van: ik vind het toch wel fijn om dadelijk weer te gaan werken. Dus een maandje extra verlof zou niet verkeerd zijn denk ik. Maar een heel jaar thuis, nee, dat vind ik te lang.
Wel ben ik voorstander voor langer verlof voor de papa's. Mijn man had nu vakantie vanaf dat Tijs geboren was.  Gelukkig maar, anders hadden ze hem bijelkaar kunnen vegen en had ie de ziektewet in gekund.  Toen ik eindelijk weer een beetje op de been was (heb buikgriep gehad in mijn kraambed) is hij maar eens gaan bijslapen. Voor een vader veranderd er ook heel veel, maar die moeten maar gewoon doorwerken. Verder ook omdat je natuurlijk steeds minder kraamhulp krijgt. Vroeger nam een kraamhulp je huishouden bijna volledig over in die 10 dagen. Nu krijg je nog maar 8 dagen en niet eens meer volledige dagen. Ik vind dat ook een reden om een man langer verlof te geven. 2 weken zou ik een mooie tijd vinden.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi hoi,

Ik wil even op het "statement" van Toulouse reageren. Werkgevers kunnen die "broedmachines" dan wel "vervelend" vinden, maar ten eerste hebben die wel  enorm veel kwaliteiten en capaciteiten waar die werkgever ze wél voor aangenomen heeft en tot die tijd ook gretig gebruik van heeft gemaakt! Ten tweede vraagt de maatschappij nu eenmaal om een verandering in werkgeversland; aan de ene kant roepen we met z'n allen dat NL vergrijst en er dus meer kinderen moeten komen, dan doen wij moeders dat braaf en dan is het ook niet goed want dan ben je lastig en kan een werkgever "niets" meer met je!

Ik ondervind het momenteel aan den lijve. Ik werk tot medio september 3 dagen per week in een buitendienstfunctie. Dat doe ik nu al bijna een heel jaar lang door één dag in de week ouderschapsverlof op te nemen. Toen ik mijn vierdaagse contract formeel naar 3 dagen wilde omzetten was het management tegen. Het zou niet efficiënt zijn (auto, thuiswerkplek etc.), ze wilden geen precedent scheppen..blablabla!
Waarom hebben ze me dat noch bij aanvang van de ouderschapsverlofperiode aangegeven, noch tussentijds???
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, ik doe mijn werk goed, draai me 3 slagen in het rond om het in 3 dagen te doen en dan krijg je dit?
Ik mag nu als compromis tot 1/1/08 3 dagen blijven werken in deze functie en ondertussen binnen onze organisatie naar iets anders gaan omkijken. Is het vóór 1/1/08 niet gelukt om iets anders te vinden dan word ik geacht 3 dagen binnen te gaan werken.

Ik ben nu bezig met een sollicitatie voor junior HR-adviseur binnen onze organisatie en ook daar werd me de vraag gesteld of ik dacht dat ik dat in 3 dagen kan doen!

Jongens, wat willen jullie nu met z'n allen?? Vasthouden aan de traditionele verhoudingen of onze kwaliteiten benutten ook al is dat in 3 dagen?

Ik kan hier dus echt heel kwaad om worden!!!! Ik wil gewoon niet hoeven kiezen tussen een leuke, uitdagende baan op niveau en mijn gezinsleven!!

Grtz. Poppetje71 mv Isa (13 mnd)

Hoi
Ik ben wel voor,ik vondt mijn zwangerschapsverlof echt veel te kort,zowel emotioneel als lichamelijk...vooral emotioneel was ik er echt nog niet aan toe.
dat zal voor iedereen wel verschillend zijn.
Ik heb zelf 2 weken vakantie erbij gehad,maar dan nog...
Een jaar is mischien wel lang,,dan is de drempel helemaal hoog om weer te gaan.
En volgens mij zijn de werkgevers dan al helamaal niet blij als je vetrelt dat je zwanger bent.
ik vindt toch al dat je zo achterlijk behandeld wordt als je zwanger bent...of minder wilt gaan werken.Mij werdt ook vertelt dat ze niet wisten of ik op dezelfde locatie terug kon komen..want ja he het plaatje kan er dan wel weer heel anders uit zien...!
je gelooft je oren toch niet...Je hoort gewoon tyerug te komen op je plekje!
Wat dat betreft ben ik die werkgevers helemaal beu!
Bij ons in de kinderopvang zitten ze te springen om mensen die heel veel willen werken,,nou hebben ze mooi pech want merendeel zijn vrouwen.!
Ik werk nu drie dagen en zou graag  minder willen werken.. .maar nee dat past niet in het plaatje en dus heb ik geen keus.
Ik vindt de positie van zwangeren en vrouwen die pas moeder zijn geworden in nederland erg slecht...je moet met een lekker gevoel met verlof kunnen gaan en ook weer lekker terug kunnen komen zonder je zorgen te kunnen maken!!!!
Zo ben mijn frustratie kwijt..
groetjes piewie

en oja ,voor mannen is het al helemaal slecht geregeld.
daar mag ook wel wat aan gebeuren........

Terug
Bovenaan