Ik wil een meisje

Ik ben nog niet zwanger, maar heb wel een kinderwens. Ik wil alleen heel graag een meisje. Uit mijn omgeving merk ik dat dat niet erg populair is om een voorkeur te hebben, maar toch heb ik een hele HELE sterke voorkeur en daar heb ik ook zo mijn redenen voor. Het feit dat ik daar geen enkele controle over heb, maakt het voor mij heel moeilijk om te kiezen voor een kind. Zijn er andere mensen die zo denken of hebben gedacht?
 
sorry ik snap niet dat je daarvoor goede reden kan hebben !
mijn man wou ook alleen een meid en nu ik zwanger ben wil hij een jongen ,dus weet nu dat allebei gewenst is!
 
Belachelijk dit, echt. Sorry hoor. Dit bedoel ik serieus. Waar gaat het hierover? Wees blij dat als je een kind kan krijgen (dat de natuur je goed gezind is) dat het daarna gezond is. Elk kind is uniek, jongen of meisje maakt niet uit. Uiteraard zijn er andere meningen maar ik vind zo'n bericht triest.
 
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur. Maar is het niet belangrijker dat het gezond is???
En waarom wil je zo graag een meisje.??? Moet je jongens niet ofzo ???
Wij zelf hebben nu een zoontje verloren 15 wk, zou de eerste stamhouder zijn van mijn vriends hele familie zijn kant. Al zijn neven hebben nameliojk meiden. Dus wij hopen bij een volgende zwangerschao stiekem op een jongen, maar voor maakt het niet heel veel uit als het nu wel maar goed gaat.
Vind dat je ook op die manier een beetje dicrimineerd.

Groetjes van mij.
 
tja, dat kan allemaal wel. Maar uiteindelijk is het nog steeds een persoonlijk ding: het krijgen van kinderen dus.

Mijn persoonlijke voorkeur is dan ook het meest relevant en niet die van andere mensen.

Of ik 'jongens niet moet' is een beetje een vage vraag. Vooral de toon overigens! Ik wil gewoon geen zoon. Uiteraard wil ik een gezond kind, maar als ik mag kiezen wil ik een gezond meisje. En eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen wel een voorkeur hebben. Mijn voorkeur is gewoon wat sterker. Jammer dat daar geen ruimte voor is. :)
 
Hoi anoniem,

op zich begrijp ik het wel als je een lichte voorkeur zou hebben maar volgens mij ben jij wel een beetje obsessief. Is de reden soms dat er een erfelijke ziekte op het mannelijk gen zit? Zelfs dan vind ik dat je met het zwanger worden op zich gewoon het risico neemt dat het een jongen wordt.

Ik hoop dat je je voorkeur niet al te zeer uit. Want de kans om een jongen te krijgen is nog altijd groter dan dat je een meid krijgt en ik ben ervan overtuigd dat een ongeboren kind de teleurstelling van zijn moeder kan voelen als het niet het "goede" geslacht heeft.

succes ermee!
 
Hallo anoniem,

Ik denk dat je beter helemaal niet aan kinderen kan beginnen zo te lezen. Ik zal je ook uitleggen waarom. Je hebt hele irreeele verwachtingen van je kind. Het kind kan er niks aan doen wat voor een geslacht het heeft en jij zult je bij ELKE uitkomst neer moeten leggen.

Als je al verwachtingen hebt over het geslacht van het kind, wat voor niet realistische verwachtingen leg je dan nog meer neer op de schouders van je evt dochter? Misschien wordt ze wel een potige truckchauffeur, een radicale feministe met een hekel aan haar moeder of gaat ze op haar 15e in Amerika wonen.

Laat je kind aub in haar/zijn waarde en wees ontzettend dankbaar als je een geoznd kindje mag krijgen. Sorry, maar ik vind je verwachtingen niet realistisch.

groetjes Maaike
 
Sorry, ik vind zo'n sterke voorkeur nogal ongezond. Heb je er al over nagedacht wat je gaat doen als het een jongen blijkt? Je hebt echt een probleem hoor!
 
Terug
Bovenaan