Ik wil een meisje

Hmmmm, ik ben benieuwd waar je dat 'obsessieve' vandaan haalt eigenlijk. Ik vind het echt interessant om te zien hoe men reageert op een voorkeur. Er heerst zo'n idee dat ALLES aan een bevalling natuurlijk moet zijn en dat je maar moet nemen wat je krijgt en niet moet zeiken. Dat is typisch Nederlands. Gelukkig heeft 1 onderzoek al uitgewezen dat de Nederlandse aanpak helemaal niet zo goed is. Hetzelfde geldt in Nederland ook voor pijn bestrijding tijdens de bevalling: heel minimaal. In Bijna ELK ander land heeft de moeder het veel meer voor het zeggen. Alleen hier dicteert een arts compleet Mijn bevalling. Nou ja goed, ik heb gewoon een voorkeur en als ik de mogelijkheid had zou ik ervoor zorgen dat die uitkwam. Aangezien dat niet echt kan zal ik nogmaals mijn kinderwens moeten overpeinzen.
 
:)
Zijn hier ook al psychologen :) Iedereen heeft verwachtingen van zijn kinderen. mensen die claimen dat niet te hebben kletsen uit hun nek.

Ik ga ook eerst bedenken hoe graag ik een kind wil als het een jongen is.

Maar mocht ik toch kiezen voor een kind, dan zou ik wel teleurgesteld zijn als het een jongen zou zijn.

Ik neem aan dat dat gevoel niet blijvend zou zijn. Maar als ik van tevoren zou kunnen kiezen zou ik kiezen voor een meisje.
 
Lieverd,

waarom denk je nou dat het in je omgeving niet zo populair is om je (nogal naargeestige) voorkeur te uiten?

Mij doet het al zeer om zoiets van een misschien aanstaande moeder te lezen. Ik heb zelf 5 jaar moeten wachten op deze zwangerschap en had al verwacht dat ik geen moeder meer zou kunnen worden.

Ik denk echt met pijn in mn hart aan het kindje wat je gaat dragen, dat heeft nu al een hele verantwoordelijkheid, namelijk of het wel van jouw keuze geslacht is. Sick!
 
he, waarom haal je ineens natuurlijk bevallen erbij anoniem? Dat is toch iets heel anders? Hoe zie jij het in de toekomst dan? dat iedereen zelf mag kiezen? dan krijgen we Chinese toestanden: hele provincies waar alleen maar kinderen van 1 gelacht geboren worden.

Ik ben echt niet voor de natuurlijke bevalling, maar ik denk wel dat de natuur het goed geregeld heeft.

In China spreken ze al van een demografische ramp. dat heb je ervan als je de keuze aan de mensen overlaat.
 
dat mijn mening niet populair is zegt uiteraard niks over mijn mening he schat :)

Ik snap dat het vervelend is als jij moeite hebt gehad met zwanger raken. Maar ik ben jou niet en jij bent mij niet.

Wat een onzin: 'verantwoordelijkheid dragen'- Ik ga het nog 1 keer \uitleggen:

ik heb een voorkeur. Meer mensen hebben er een, maar ik spreek mijn voorkeur uit.

En ALS ik een kind neem kan je ervan uitgaan dat ik in het reine ben gekomen met het feit dat het anders uit kan pakken. Kom ik daarmee niet in het reine, dan neem ik geen kind.

Ik zie absoluut niet wat daar ziek aan is. Wat ik wel ziek vind is dat de dames hier het blijkbaar normaal vinden om een persoon ziek te noemen om de gevoelens die zij heeft. En dat alleen maar vanuit jezelf gedacht. Dat getuigt van weinig empathisch vermogen en daarbij houdt het dat idee in stant dat alles rond het moederschap dat niet ronduit rooskleurig is, niet bespreekbaar is. Dat is pas ziekelijk!
 
Sorry anoniem, maar ik denk echt dat je iets wilt wat je niet kunt realiseren. Je moet echt de controle hierover loslaten want zo wordt je heel ongelukkig en je kindje ook.
 
Terug
Bovenaan