Ik wil een meisje

beste anca,

ik heb niet gezegd dat mijn gevoel moet leiden tot regelgeving. Ik heb slechts mijn gevoel geuit en daar geen enkele consequentie aan verbonden, behalve persoonlijk --> geen kinderen.

Beste froukje,

Wil jij wel eens iets dat je niet kunt realiseren? Volgens mij iedereen wel. I don't see the big deal in that. Uiteraard zal ik dat eerst moeten loslaten voor ik een kind krijg, anders schiet het niet op. Maar ik ben nog niet zwanger, noch heb ik al een kind.

Dus tot die tijd, kan ik daar nog rsutig mee bezig zijn. En zolang ik nog niet 'los heb gelaten' kan ik een voorkeur hebben. daarna trouwrens ook nog steeds, maar zal ik me erbij neer kunnen leggen.
 
Anoniem,

Je zit verkeerd, ga aub naar een psychiatrisch forum iets aan je controledrang doen. Ik wordt echt misselijk van dat je het zowiezo opschrijft en het is nog erger dat je zelf geen inzicht hebt over je ireele voorkeur.

Empatisch? ben jij dat wel voor je eigenste kindje dan? Je vraagt om een mening, die krijg je, afkeurend van de meeste mensen, waarom zou dat zijn denk je? Denk even mee!
 
Ik ben het in zoverre eens met Anoniem, dat het vreemd is dat je geen voorkeur mag uiten. Ik zelf doe dat wel. Dit wil niet zeggen dat ik niet van mijn kind zal houden als het van het andere geslacht is! Natuurlijk komt gezondheid voorop, maar daarnaast mag je best een voorkeur hebben en die uiten! Wat ik me wel afvraag is waarom je per sé een jongen of een meisje wilt. Ik kan me werkelijk (en ik probeer het echt!) geen reden voorstellen waarom je per sé een bepaald geslacht wilt. je houdt toch sowieso van dat kleine wezentje dat afhankelijk is van jou? Hopelijk wil anoniem de reden met ons delen, misschien kunnen sommigen dan iets genuanceerder reageren?!
 
Beste cyberbabe,

zeur niet zo :) Dat veel mensen een mening zijn toegedaan, maakt deze mening niet per definitie juist.

Ik HEB geen kind, dus kan ik er ook moeilijk empathisch voor zijn. Laat dat nou redelijk psycho zijn om empathisch te zijn voor iets wat er niet eens is (niet eens een klein beetje) :)

Beste anneke,

bedankt voor je goedkeuring ;-)

 
ik geloof dat het sommige mensen nog steeds niet helemaal duidelijk is WAAROM je zo graag een meisje wil.. Wij zouden bijv. het liefst eerst een jongen krijgen, en dan een meid, omdat een meisje wat eerder volwassen is dan een jongen. Maar eigenlijk maakt het me niet uit. Ik heb eerder een miskraam gehad, en toen hadden we heel sterk het idee dat het een meid zou worden. En nu denken we meer dat het een jongen is. maar ik vind het verkeerd van je dat je mensen loopt af te katten nadat je eerst hun mening hebt gevraagd, over iets waarop je echt dit soort reacties kunt verwachten. Ik hoop dat je, als je een kind krijgt, deze zult respecteren, ongeacht de sekse. maar ik hoop dat je ook de andere forumleden kunt respecteren om hun mening.
 
Ja hoor beste Caroline ik zal het wel uitleggen, maar ik denk niet dat dat de nuance terug zal brengen in de discussie.

Ik ben op mijn 16e verkracht, daarna heb ik van mijn 18 tot mijn 21ste in een relatie gezeten met iemand die mij mishandelde. Dat is nu allemaal al een hele tijd geleden en verder gaat het meer dan prima met me. Maar als ik er van tevoren over nadenk vind ik het een moeilijk idee om een jongetje te hebben. Dat is mijn reden, maar eerlijk gezegd vind ik dat nog niet eens relevant, ik zie nog steeds niet in waarom een voorkeur zo misdadig is.
 
Beste Manky,

ik reageer op wat ik krijg. Ik heb overigens reacties gevraagd van mensen die ook zo denken. Niet veroordelingen van mensen die iets heel anders denken.

 
Terug
Bovenaan