Ik wil graag mijn kindje houden mijn partner niet

Ik sluit me ook aan bij Babetje.Ik weet niet wat waar is van je verhaal maar ik heb in ieder geval 1 advies voor je, mocht deze zwangerschap niet echt zijn of niet doorgaan.. ga alsjeblieft naar je huisarts en laat je adviseren over verschillende voorbehoedsmiddelen. Want verantwoordelijkheid nemen valt niet onder je kwaliteiten.. als het je al een keer ''overkomen" is   

[quote quote=10147907]Beste dames ik snap jullie verwardheid.. Maar dit bericht plaats ik namens mijn goede vriendin die hier bij mij is . Haar situatie is als hierboven beschreven. Mijn ervaringen en reacties via dit forum hiervoor hebben hier niets mee te maken. Ik hoop op jullie begrip. Bedankt liefs cettje[/quote]Dat het over een vriendin van je gaat, had je er wel even eerder bij moeten zetten denk ik. Ik snap niet zo goed dat sommige mensen zo heftig reageren, met alle vooroordelen van dien. Maar goed, ik heb er verder ook niet eerder iets over gelezen. Ik snap dat een aantal mensen zich tegen de borst gestoten voelen, omdat zij niet makkelijk zwanger worden, maar die mening hier uiten verandert niets aan hun eigen situatie en ook niet aan die van je vriendin.Als advies over het onderwerp: het is niet zo slim om nu al voor een tweede keer ongepland zwanger te zijn... Daar hadden zowel je vriendin als haar vriend echt wel beter over moeten nadenken, juist omdat het al een keer eerder is gebeurd. Ze kan haar vriend niet overhalen om het kind te willen, maar ze kunnen er wel goede gesprekken over voeren. Als hij haar kant van het verhaal niet kan begrijpen of kan zien, dan is hij inderdaad echt nog te onvolwassen om voor een kind te zorgen. Ook voor zijn eerste kind, die hij bij zijn ex heeft. Het betekent niet dat hij direct van mening hoeft te veranderen, maar haar kant van het verhaal zien en begrijpen is wel het minste wat hij kan doen. En anders zou ik adviseren om er iemand externs bij te roepen, een professional die de gesprekken in goede banen kan leiden. Het feit blijft wel dat die ongeplande zwangerschap net zo goed zijn fout is, want hij had ook wat beter op kunnen letten. De zwangerschap is er nu eenmaal en het emotionele weegt ook heel zwaar. Hij kan je vriendin niet zomaar dwingen om een abortus te plegen, zeker geen tweede keer, daar waar ze de eerste keer al enorme spijt heeft gekregen. Hij zal zijn keuze moeten maken: roeien met de riemen die hij heeft en de situatie accepteren en daar het beste van maken... Of het niet accepteren en daarmee, in mijn ogen, alle rechten weggooien die hij heeft op contact met zijn kind. En je vriendin moet ook beseffen dat hij dus wellicht niet voor het kind gaat kiezen, en zelf een keuze maken wat ze dan gaat doen en hoe ze de situatie dan aan gaat pakken.

[quote quote=10147907]Beste dames ik snap jullie verwardheid.. Maar dit bericht plaats ik namens mijn goede vriendin die hier bij mij is . Haar situatie is als hierboven beschreven. Mijn ervaringen en reacties via dit forum hiervoor hebben hier niets mee te maken. Ik hoop op jullie begrip. Bedankt liefs cettje[/quote]Verwardheid? Heb ik geen last van hoor (over jouw bericht dan)... Get a life! Ga je broertje pesten! Van mijn kant nul begrip en volgens mij is het zo dat als we de helft van je verhaal geloven dat al veeeeeeel te veel is. Geloof je het zelf wel? Hopelijk is je schoolvakantie snel voorbij en heb je weer een dagbesteding! 

Beste jomy  Bedankt voor je eerlijke en oprechte advies.. Dit zijn inderdaad duidelijke tips waarmee ik aan de slag kan erg bedankt. En inderdaad vind ik het jammer dat mijn vriendin zo word aangevallen terwijl we alleen tips willen. Ik begrijp dat er mensen zich wellicht gekwetst voelen.. Maar om dan zo tegen een ander te doen is niet echt de kerst gedachte die ik voor ogen heb . Maar goed ieders mening . Hartelijk bedankt voor je eerlijke reactie  Groetjes van cettje 

Vanuit professioneel oogpunt weet ik dat er geen abortus wordt uitgevoerd als er enige onzekerheid en twijfel is of dit is wat de vrouw wilt. Wat de wensen van de partner dan wilt telt niet zo mee. Besluit ze toch voor abortus te gaan  (te informeren) zal er eerst goede gesprekken moeten plaats vinden. Zeker gezien al de spijt van de vorige abortus.Dit is niet is wat je terug kan draaien 

Ik ben het ook met de meeste dames eens hier.  Beetje naïef om weer opnieuw zwanger te raken nadat je al eerder een abortus hebt gepleegd.  Gaat erg tegen mijn gevoel in. En je wordt niet per ongeluk zwanger want het je leeft in 2018 en er zijn zat manieren om niet zwanger te worden. Als je je kindje wil houden moet je je ook afvragen of je dat ook zonder hem wil gaan doen. Maar heb nu al medelijden met je kindje dat deze niet gewenst komt. Alleen door stommiteit van jullie. Succes met je beslissing iig en Let voortaan wat beter op aub 

Ik betwijfel of het wel over een vriedin gaat. Je schrijft namelijk 'we willen tot een oplossing komen' Als het jouw kindje niet betreft, dan is het toch niet aan jou om die keuze te maken? Misschien handig dat je vriendin dan zelf een bericht post.  Succes

Jezus dames laat haar gewoon een bericht  plaatsen en om advies vragen.En als je een hekel hebt aan zulke mensen scroll  je dit topic voorbij.Ipv een kut reactie te gaan geven.Dat is pas  zieliglaat iedereen gewoon  in zn waarde.!! 

Terug
Bovenaan