Ik wil niet dat mijn familie ons kindje (net na de geboorte) vasthoudt, wat vinden jullie hiervan?

Hoi,

Ik merk dat ik heel "hebberig" aan het worden ben. Zo van kom je aan mijn kind, dan kom je aan mij. Ik vind het persoonlijk niet zo'n leuke eigenschap van mezelf, maar ik kan er  niets aan doen.  
Nu heb ik een dilemma.
Als de baby net geboren is, dan komt de naaste familie natuurlijk een kijkje nemen. Ik wil dan nog niet dat de familie de baby vasthoudt. Ik wil namelijk eerst aan mijn kindje wennen en ik vind dat mijn man ook de tijd moet krijgen om aan het kindje te wennen. De baby heeft het ook heel zwaar tijdens de bevalling en er zijn al zoveel mensen die de baby vast hebben (verloskundige, kwaamhulp). Daarnaast heb ik ook een grote familie. Onze gezinnen bestaan  elk uit  4 kinderen met aanhang en dan de opa's en oma's nog. De dagen erna mogen ze de baby natuurlijk wel vasthouden, maar gewoon niet direct. Vinden jullie dat ik dit kan maken, of is dit heel raar??    

Hoi, ik vind het helemaal geen rare reactie hoor. Je moet lekker zelf beslissen wat je doet. Als je familie het daar niet mee eens is hebben ze pech hoor.
Mijn hele  familie/schoonfamilie mag wel gelijk ons ukkie vasthouden als ze willen. Ik heb daar zelf geen problemen mee.
Doe wat je zelf het liefste wil!

Liefs Suus

Ik vind dat ook niet raar. Wat je zou kunnen doen is wel je familie bellen na de geboorte, maar ze vragen om een dag later komen, kun je altijd zeggen dat je zo moe bent ofzo, dat je alleen de opa's en oma's even ontvangt? Of gewoon   al vantevoren zeggen dat je graag aan je kindje wil wennen en dat ze haar later zoveel als ze willen mogen vasthouden maar net na de geboorte even niet. Daar moeten ze maar begrip voor opbrengen. Er zulen altijd mensen zijn die dat niet leuk vinden, maar het is jouw kindje en jouw kraamtijd en jij mag bepalen hoe je dat hebben wil.

sorry.. maar ik vind dit dus wel een beetje vreemd
Het is jou kindje.. maar de familie mag hem/haar toch ook vast houden?
de baby weet heus wel dat jij de moeder bent.

groetjes Eva

Vind het ook niet raar, heb hetzelf bij mijn eerste  ook gehad.
Alleen de mensen die me zeer na staan (mn moeder, vriend en zus) mochten hem de eerste dagen vast houden.
Ongeveer een week na zijn geboorte hielden mn ouders een groot feest vanwege hun trouwen en ik was er ook de hele dag  bij omdat ik op dat moment bij mijn ouders inwoonde. er kwam een heleboel familie en uiteindelijk hebben een paar tantes hem vast gehouden; moeilijk dat ik dat vond!
Maar na een  paar maanden  was ik gewoon blij als iemand even wilde oppassen om zelf even zonder baby weg te kunnen!!  

Dus vreemd? nee, het veranderd snel genoeg

Liefs Nika

Helemaal niet raar!

Het is jullie baby en als jij en je man dit een goed idee vinden,gewoon doen.
Mijn zoontje werd vlak na de geboorte ook door familie vastgehouden.
Wat je krijgt is.De ene oma,opa andere oma,opa.Een oom tante,neefje nichtje.Mutsje af wer op weer af.Even hem heen en weer bewegen kijken of hij wakker word.Even zijn oogjes bekijken.Goh wie wil nu????Zonder te vragen ging hij van hand naar hand.Mijn zoontje is hier heel onrustig en misselijk van geweest(ook van de bevalling)

In september word onze tweede geboren en ik heb besloten mijn kleintje naast me in bed te pakken en dan kan iedereen haar bekijken.Als ze een aantal dagen is of er is bezoek die maar met zijn tweeen zijn dan kan ik er over denken.Wat ik wel doe is mijn zoontje haar even vast laten houden.Je moet het gewoon uitleggen als ze het raar vinden.Tenslotte heb je net een topprestatie geleverd en vind ik dat ze moeten accepteren wat jij wil.

Tja, persoonlijk heb ik die eigenschap dus helemaal niet. Dus voor mij klinkt dat heel erg vreemd in de oren. Ik was altijd waanzinnig trots als de opa's en oma's (en ook mijn schoonbroers en - zussen) zo genoten van ons kindje in hun armen.

Ik ben nu 38 weken zwanger van onze derde en mijn ervaring bij de eerste 2 is dat de visite (lees: naaste familie) echt niet meteen aan de deur staat. mocht dat bij jullie wel het geval zijn dan bellen jullie toch gewoon pas een uur of 2 uur nadat de baby is geboren? Trouwens hier ook veel schoonfamilie, maar ze zijn gelukkig niet zo dat ze meteen de baby willen hebben en als ze de baby op de arm hadden, was dat maar voor een paar minuten. De baby herkent je in ieder geval (vooral als je BV gaat geven, dan ruikt hij/zij je gewoon).

succes, Ruma

Ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft. Maar ik zou me er nu ook nog niet op vastleggen. Misschien valt het je allemala wel   mee als je eenmaal bevallen bent.

Ons kind mocht wel van hand tot hand, maar wij hebben dan ook al het bezoek verspreid ontvangen waardoor het niet een kring rond is gegaan.

Maar doe vooral wat je goed dunkt!

gr mama van MD

Terug
Bovenaan