Ik wil niet dat mijn familie ons kindje (net na de geboorte) vasthoudt, wat vinden jullie hiervan?

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien zeg ik nu wel iets dat al is gezegd.
Ik vind het ook niet raar, ik vind juist de reden die je aangeeft heel goed!
Je baby wordt er idd erg onrustig van en moet als eerste nog wennen aan het leven buiten de baarmoeder.
Het staat ook volkomen los van het feit of je trots bent of niet; je kunt je kind ook showen zonder dat je iedereen  hem vasthoudt.
Ik liet allebei de kinderen gewoon in hun bedje liggen als er visite kwam en voordat ze weg gingen, mochten ze heel voorzichtig even kijken.
Doe lekker wat je gevoel je ingeeft en trek je niks aan van wat anderen vinden; het is jouw kind!
Sil

Ik vind het ook niet raar. Ik heb datzelfde   ook wel een beetje (en dit wordt mijn derde).
Maar ik wil ook na de geboorte eerst even samen zijn met mijn man en 2 meiden.
Ook om mijn 2 dames even rustig kennis te laten maken met hun broertje.
Een tijdje daarna zijn onze naaste gezinsleden aan de beurt. En onze ouders mogen best even de kleine vast houden maar niet onze 8 broers en zussen met aanhang en
kinderen hoor.
Mijn 2e dochter werd daar zo onrustig van dat ze na het bezoek enorm lag te gillen.
Dat doe ik dus niet meer!
Het is jouw kind en je moet ook gewoon doen wat jij wil!

liefs Daan

Hoi,

Doe vooral lekker waar jij je goed bij voelt. Gesproken wordt er toch wel want je zult altijd iemand tegen de schenen trappen (heb ik gemerkt).
Bij de geboorte van mijn eerste waren mijn moeder, zus, nicht en man aanwezig. Na de bevalling stroomde de ziekenhuiskamer vol met opa en oma, stiefoma, broer en stiefbroer en tante (van vaderskant). Ik wilde ook niet dat een ieder mijn zoontje uit zijn (ziekenhuis) wiegje oppakte en dat werd mij niet in dank afgenomen.Er werd zelfs gesuggereerd dat alleen mijn familie dat mocht...
Nou ze hebben het geweten en nu bij mijn tweede komt er helemaal niemand langs!!! Ik wil het echt niet meer hebben omdat het alleen maar energie vreet na een bevalling.
Alleen zullen mijn moeder en zus en man weer bij de bevalling aanwezig zijn dus er zal toch wel weer genoeg stof tot praten zijn...

Nogmaals doe waar jij je goed bij voelt en sterkte ermee...
-xxx- Ednadia
(32,3wk)

Hoi.
Ik vind het een beetje dubbel. Ik snap heel goed dat je niel wilt dat iedereen je kleintje vasthoudt, ik ben zelf precies zo. Maar ik vind dat als de opa's en oma's langskomen, ze de kleine zeer zeker wel even mogen vasthouden, die zijn net zo trots als jou! Zolang de kleine niet van hand tot hand gaat..
Toen onze eerste geboren werd, kwamen de opa's en oma's mooi verdeeld over de dag, en toen had iedereen de kans om hem even vast te houden..
In de weken erna werd het bij ons wat lastiger, want als ze dan kwamen en de kleine lag te slapen, dan bleef ie gewoon slapen, en dan werd er nog wel eens iemand boos omdat " hij toch sliep en er niks van merkte".. Maar dan was ik zeer standvastig, slapen is slapen en laten liggen!!!
Gr. Anne-Marie
35+4 zw van de tweede

Hoi Sonja
Nee ik vind het helemaal niet raar, sterker nog ik kan me er heel goed in vinden.
Bij mijn eerste hebben wij echt 5 dagen kunnen genieten me ons drietjes en de kraamhulp. Ik wilde die eerste dagen bewust geen visite, eerst zelf wennen. Daarna liet ik heel sporanisch mensen komen en gemeen of niet probeerde men altijd te laten komen als de kleine sliep. Ik gaf het niet uit handen okeej mijn moeder heeft haar wel vastgehouden maar wilde haar al heel snel terug.
Met deze doe ik dit weer hetzelfde, eerst wenen okeej nu met zijn viertjes en dan de rest...
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Gr sandra

Je hebt heel wat teweeg gebracht met deze vraag. Ik ben benieuwd als je kindje er daadwerkelijk is hoe je er dan overdenkt. Vind je dan dat je het bij je moet houden dan doe je dat toch? vind je dat mensen hem op de arm mogen hebben ook daar ben je vrij in.

Jullie zijn de papa en de mama, jullie beslisssen. Wat andere mensen of wij ervan denken, dat doet er toch niet toe? je moet doen wat jij denkt dat goed is.

liefs
talke

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd.
Mijn dochter heeft 4 dagen in het ziekenhuis gelegen er kwam veel visite en vasthouden was er niet bij omdat ze op de babyafdeling lag. Maar mijn ouders hebben haar wel vastgehouden en thuis familie en vrienden ook.
Groetjes mv Isabel

Terug
Bovenaan