hoi
ik ben precies hetzelfde.
Ten eerste is zo'n kindje de eerste weken nog heel kwetsbaar en andere mensen hebben allerlei bacterien etc, die van alles over kunnen brengen (ik weet, het is ver gezocht, maar bij mij wou mijn ex-schoonmoeder perse met een koortslip mijn dochtertje vasthouden en knuffelen terwijl dat de eerste 6 weken na de geboorte heel gevaarlijk is, daar is een hele familie ruzie over ontstaan; mijn dochter was net geboren en zij gaf, terwijl ik zei dat dat niet mocht, met een actieve koortslip mijn dochter een kusje. ik heb een enorme rotkraamtijd gehad). En toen ik eindelijk thuis was ging mijn ex-schoonmoeder steeds mijn dochter tegen mijn wil pakken en dan gaf zij hem aan mijn ex-schoonvader en daarna aan mijn ex-schoonbroer en daarna weer aan de volgende. Daar werd mijn dochter onrustig van en begon te huilen en dan zei ik dat ik dat niet wou en ging heel de familie tegen mij te keer dat ze daar aan moest wennen. Nou, bij mijn zoontje heb ik heeeeeeeel duidelijk ervoor gezorgd dat dat niet gebeurde. En nu ben ik weer zwanger en ik zorg er weer voor dat de baby niet van de een naar de ander wordt overgegeven. het is geen speelbal!!!!!!
Groot gelijk en laat je door niemand anders manipuleren hoor, je moet doen waar jij en je babietje zich goed bij voelen en verder moet iedereeen zich die eerste tijd maar even aan jullie aanpassen. Ik heb echt zo'n rot kraamtijd gehad bij de eerste doordat ik toeliet dat iedereeen over mijn kind baasde maar dat gebeurt mij niet meer.
groetjes ,
Addy