Ik wil niet dat mijn familie ons kindje (net na de geboorte) vasthoudt, wat vinden jullie hiervan?

oohhh ik zal straks zo trots zijn en iedereen mag hem even vasthouden hoor, tuurlijk heb ik zoiets van ooh mijn, mijn haha maar daar moet ik gewoon even overheen stappen omdat ik het een beetje ego vind..het scheelt bij ons moet ie 2 dagen in de couveuze dus ik zal blij zijn als we hem eindelijk onbeperkt vast mogen houden...zo zie je maar wat een medische ingreep kan doen het laat je beseffen hoe onbelangrijk jou eigen gevoelens zijn, ik wilde heel graag thuisbevallen maar wie is er nu belangrijk? ik vind ons kindje belangrijker dan mijn gevoelens dus word het ziekenhuis en helaas 2 dagen in de couveuze, als ie maar gezond is dan ben ik daar straks megatrots op!

Hallo,

Ik begrijp jouw reactie wel, maar kan me wel voorstellen dat bv onze ouders het
ook even vast willen houden.
Het is voor mijn ouders ook hun eerste kleinkind.
Mijn vriend en ik willen samen de bevalling doen en gaan onze ouders en mijn zus pas bellen als de kleine geboren is zodat we toch nog even met zijn 3-en hebben.
De rest van de familie hoort het later wel.
Het is jouw keuze en je moet doen wat je zelf het prettigst vind.

Gr. Cora

hoi
ik ben precies hetzelfde.
Ten eerste is zo'n kindje de eerste weken nog heel kwetsbaar en andere mensen hebben allerlei bacterien etc, die van alles over kunnen brengen (ik weet, het is ver gezocht, maar bij mij wou mijn ex-schoonmoeder perse met een koortslip mijn dochtertje vasthouden en knuffelen terwijl dat de eerste 6 weken na de geboorte heel gevaarlijk is, daar is een hele familie ruzie over ontstaan; mijn dochter was net geboren en zij gaf, terwijl ik zei dat dat niet mocht, met een actieve koortslip mijn dochter een kusje. ik heb een enorme rotkraamtijd gehad). En toen ik eindelijk thuis was ging mijn ex-schoonmoeder steeds mijn dochter tegen mijn wil pakken en dan gaf zij hem aan mijn ex-schoonvader en daarna aan mijn ex-schoonbroer en daarna weer aan de volgende. Daar werd mijn dochter onrustig van en begon te huilen en dan zei ik dat ik dat niet wou en ging heel de familie tegen mij te keer dat ze daar aan moest wennen. Nou, bij mijn zoontje heb ik heeeeeeeel duidelijk ervoor gezorgd dat dat niet gebeurde. En nu ben ik weer zwanger en ik zorg er weer voor dat  de baby  niet van de een naar de ander wordt overgegeven. het is geen speelbal!!!!!!
Groot gelijk en laat je door niemand anders manipuleren hoor, je moet doen waar jij en je babietje zich goed bij voelen en verder moet iedereeen zich die eerste tijd maar even aan jullie aanpassen. Ik heb echt zo'n rot kraamtijd gehad bij de eerste doordat ik toeliet dat iedereeen over mijn kind baasde maar dat gebeurt mij niet meer.
groetjes ,
Addy

Hoi hoi,

Ik ben van het zomer 2006-mama's forum, maar lees afen toe ook bij de anderen even mee.

Ik begrijp je volkomen, toen Lyanne is geboren had ik er heel veel moeite mee om haar af te geven. tevens is het ook niet goed voor een baby om hem van hand naar hand te laten gaan, dan krijgen ze veel te veel prikkels en worden ze onrustig, visite weg en jullie zitten met een overprikkeld kind!

Als je er moeite mee hebt om het zelf tegen je familie te zeggen, kun je het aan de kraamverzorgster doorgeven, zij kan het dan zeggen. Komt meestal och anders over.

Dankzij haar heb ik een super kraamtijd gehad

Geniet nog maar lekker van je zwangerschap!

Groetjes, Marieke mv Lyanne 18-08-2006

bij mijn dochter had geen van de opa's   en oma"s dat ze haar wilde vast houden.
ze gaven haar een kusje en een aaitje maar lieten haar lekker bij mijn liggen.
ik had pas later zoiets van o maar jullie hebben haar niet eens vastgehouden. ik
voelde me daar zelf een beetje schuldig over. maar ze zeiden zelf dat dat wel komt.
de eerste dag moet ze lekker bij papa en mama blijven.een paar dagen later hebben
ze haar voor het eerst vast gehouden en bij mijn vader zelfs anderhalve week later
omdat hij zich niet lekker voelde. hij wilde dat zijn kleinkind niet aan doen en bleef
buiten staan kijken naar haar door het raam. terwijl hij haar dolgraag vastwilde houden
ze is zijn eerste kleinkind en hij is een geboren opa. maar hij dacht als eerste aan haar  
en niet aan zichzelf. zo dachten alle  opa"s en oma's erover.
groetjes cindy. bijna 14 weken

Ik vind het helemaal niet raar, bij mijn oudste ging hij ook van hand tot hand. Inderdaad krijg je dan dat je kind gewoon heel vanzelfsprekend wordt doorgegeven aan de volgende in de kamer zonder dat jou iets wordt gevraagd. En vooral het hebberige gegraai van zowel mijn schoonmoeder als mijn moeder stond me ontzettend tegen. Ze trokken mijn kind bijna uit elkaars armen. De een wilde perse de fles geven, de ander de schone luier. Het is geen nieuwe pop waar iedereen mee wil spelen. Ik doe dat dus niet meer, hou mijn kind ook gewoon lekker bij me in het begin.

En laten we eerlijk zijn, als ik het wel raar zou vinden zou dat er nog niets toe doen, het is jouw kind en jouw kraamtijd. Laat dat niet overnemen door anderen want daar krijg je later spijt van.

Ik vind het ook helemaal NIET RAAR.
Toen mijn zoontje geboren was (op t laaste moment toch nog in het ziekenhuis)  hebben ze hem lekker in een bedje gelegd. Hij is met de vacuumpmp geboren en had wrs ook veel hoofdpijn.

Wij hebben er toen ook voor gekozen om hem lekker te laten liggen en lekker bij te laten komen van al het werk wat zo'n kindje heeft verricht. Pas twee dagen later of mischien nog een paardagen later, hebben opa en oma hem voor de eerste keer vast gehouden.

Daarna hebben wij ook verspreid kraam visite gehad en de ene keer liet ik 'm wel vast houden door degene die kwam en de andere keer niet.

Als Bowen lag te slapen als we kraam visite kregen heb ik hem daar ook nooit voor wakker gemaakt. Ze konden over de wieg kijken... en eventueel een andere keer maar terug komen hoor!!!

Je moet doen wat je hart je ingeeft. Jullie zijn de papa en mama en beslissen er over!!!

Liefs, Marielle

Terug
Bovenaan