Ik wil niet dat mijn familie ons kindje (net na de geboorte) vasthoudt, wat vinden jullie hiervan?

Je bent ABSOLUUT NIET hebberig hoor! Bedenk even wat zo ´n klein,lief, teer kindje heeft meegemaakt tijdens en na de bevalling.. Hij/zij heeft echt tijd nodig om bij te komen hoor. Ik vind het verschrikkelijk dat mensen zo dom kunnen zijn om zonder na te denken een pas geboren kindje ´rond te laten gaan ´. Houd je kindje lekker bij je of in het wiegje.

Gr.

Ik geef je ook groot gelijk.
Net wat hiervoor ook al gezegd werd die kleine heeft ook een aardig "gevecht" achter de rug om erui te komen dus zou hem ook niet van hand tot hand laten gaan.
Eerst lekker ff tot rust laten komen en vanuit het wiegje zien ze ook heel goed hoe die kleine eruit ziet :D

Bij mij krijgen alleen mijn schoonmoeder en beste vriendin haar ff om vast te houden. En mijn man natuurlijk maar dat spreekt voor zich ;-)

Ik vind het niet raar hoor. Ik heb zelfs van meerdere mamma's aangeraden gekregen om te vermijden dat iedereen onze uk vasthoudt. Zo'n kleintje wordt er heel erg onrustig van. De eerste dagen zou ik het dus zeker even niet doen. Enne het is jouw kind en jouw gevoel dus dan is het nooit vreemd of stom. Volg gewoon je gevoel!
x ing

Je moet op je gevoel afgaan en als jij denkt en voelt dat je dat niet wilt om welke reden dan ook dan moeten mensen daar respect voor hebben en jij bent de moeder dus jij beslist het samen met je man.

lfs Bernice(bijna 32 weken zwanger)

Tja, ik vind het ook wel een beetje raar...maar het jouw kind.
Alleen kan ik het niet helemaal begrijpen. Je bent toch trots, je wilt toch dat iedereen je kind even goed kan bekijken en vasthouden? Zo'n kindje houdt er niks aan over, en het gaat allemaal langs hem heen hoor.
Jij moet het beslissen, dus iedereen heeft het wel te respecteren vind ik.
Ik denk persoonlijk dat het op dit moment gewoon de onwetendheid je parten speelt, en de hormonen. En dat je als het zover is, er heel anders over denkt!
Succes verder!

Ik vind het ook niet raar hoor! Het gaat er volgens mij ook niet zo zeer over dat je bezitterig bent of overbezorgd, het gaat erom dat je pas bevallen bent en dan zowiezo moet wennen aan een nieuwe situatie. Bovendien hebben jij en je kindje een hele prestatie geleverd! Doe wat je hart je ingeeft.   Er komt nog tijd zat om je kindje door anderen te laten vasthouden, toch? Het is inderdaad een goede oplossing om je kindje gewoon bij je in bed te houden als er visite komt, dan houdt je zelf de controle over het wel of niet vasthouden!

Groetjes, Lin76

ik vind dit zeker niet raar, ik ben pas 4,4 weken maar als alles goed mag gaan gaat het hier ook zeker de eerste dag niet van hand tot hand.
Toen mijn dochter werdt geboren is dit wel gebeurd met als gevolg dat zij en wij de hele nacht wakker zijn geweest de dag erna zei de kraamverzorgster dan ook dat dit door het vast houden kwam. Niet ieder kind heeft hier last van maar ik neem het risico niet meer. maar mijn ouders mogen het wel even vasthouden natuurlijk maar niet meer nichtje neefje oom tante enz enz.....

Ik laat het gewoon lekker over me heen komen.
Omdat ik in het ziekenhuis ga bevallen, en ik niet weet of ik dezelfde dag naar huis mag of dat ik nog even moet/mag blijven. Ik heb zoiets van het zal wel loslopen.
Verder willen wij de visite wat gaan spreiden. Op deze manier hoop ik het goed te doen en dan hoefd dit kleine niet "doorgegeven" worden.

Ik denk dat iedereen daar gewoon op het gevoel moet af gaan.

Liefs Noelie

Terug
Bovenaan