ik wil zo graag!!!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal, dit is voor mij het eerste berichtje wat ik plaats en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn man en ik zijn nog maar net begonnen met de kinderwens: eind november'04 gestopt met de pil. Ik heb een een "gewone cyclus" en als ik het zo lees kan ik voelen wanneer ik een eisprong hebheb het idee dat ik op de verkeerde dagen vrij. Heb vandaag wat pijn in de buik, alsof ik ongesteld moet worden en al een paar dagen gevoelige borsten. Kunnen jullie me advies geven? Het is voor mij n.l. zo nieuw. Ik hoor graag van jullie
Groetjes

Hoi!

Uit je verhaal kan ik niet echt opmaken hoe ver je nu in je cyclus bent.
Een hoop vrouwen voelen hun eisprong. Hoe ze het voelen verschilt (bij mij worden ook m'n borsten supergevoelig/beetje pijnlijk); elk lichaam is weer anders. wel is het vaak zo dat als je je eisprong hebt, je afscheiding ook anders is van samenstelling. Beetje draderig (als lijm zeg maar), dit schijnt een goede graadmeter te zijn. Verder hoor je ook veel vrouwen over steekjes bij de lies.
Halverwege je cyclus zou je eisprong moeten zijn. Het beste is dan om bijv. om de dag te vrijen. Dit omdat het zaad van de man dan beter van kwaliteit is.
Dit is een beetje wat ik inmiddels van internet-sites heb opgestoken (ben ook hard bezig).
Misschien een leuke site; www.babybrabbel.nl, hier kun je ook je cyclus in kaart brengen en er wordt dan aangegeven wanneer je vruchtbare periode is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...
Heel veel succes!!!!

Groetjes!!

Hallo beste persoon die op mijn oproepje "ik wil zo graag" heeft gerageerd, en alle andere dames op dit forum.Hetis prettig te weten dat ik niet de enige ben die zo met de kinderwens bezig is. Je gafaan dat je niet zo goed weet hoe mijn cyclus verloopt. Nou, ben 2 januari ongesteld geworden. Heb dus rond de 16e (als ik het goed heb begrepen)mijn eisprong. Rond die tijd kreeg ook wel wat buikpijn en gevoelige borsten en heb dan ook wel geregeld met mijn man gehobbied. Sinds gisteren en vandaag ergere buikpijn. Ik neem aan dat dit (nog steeds?) mijn eisprong is? Kan dit zo lang duren? Ik hoop op een reactie. Veel liefs en groetjes

Hoi!!
Hier ben ik weer. Of dit nog steeds je eisprong is, weet ik niet. Misschien komt bij jou je eisprong iets later...?? Maar als je cyclus 28 dagen is, kan dat ook niet echt het geval zijn. Elk lichaam is toch weer anders.

Een innesteling schijnen sommigen ook te voelen; krampen in buik. Dit gebeurt een aantal dagen (dag of 6, dacht ik, maar weet het niet zeker) na de bevruchting.

Jij loopt een paar dagen voor op mij. Ik ben 7 januari voor het laatst ongesteld geweest, ben nu nog net, als m'n cyclus 28 dagen zou zijn,(zit nu in ronde nr. 4, en cyclus is niet helemaal regelmatig)in m'n vruchtbare periode. M'n borsten (tepels) doen gewoon pijn, sinds gister. 'T zijn net twee knikkers, hahaha! Zijn zelfs opgezet. Ik koppel dat inderdaad aan m'n eisprong. Heb dit steeds halverwege.
Rot he..., die onzekerheid. Het enige wat ik je kan zeggen is; bij twijfel of je nog in je vruchtbare periode zit; pak je hobby (hahaha) nog effe op, en daarna begint het wachten... (rotwoord). Hopen dat je niet ongesteld wordt en als je overtijd bent; testen!

Ik duim voor je!!!!

Liefs van mij

Goedemorgen, onbekende vertrouweling. Ik heb mezelf een naam gegegeven, maakt het wat persoonlijker. Ik heb nog steeds gevoelige borsten en wat buikpijn. Als ik terugdenk aan vorige maand, dan had ik ook later in de maand last van bovengenoemde klachtjes. Misschien is mijn eisprong inderdaad wat later. Ik word er soms echt onzeker van. We gaan maar gewoon door zoals we al bezig waren (ha, ha). 30 januari is voor mij de redday. Ik wacht in spanning af. Ik ben ook erg benieuwd hoe het allemaal bij jou gaat lopen. Ik duim ook voor jou en hoop op het beste!! Zou je jezelf een naam willen geven, dat maakt het (voor mij) wat makkelijker terugschrijven. Heb nog een vraagje: temperatuur jij jezelf? Zo ja, wanneer doe je dat en mocht je temperatuur hoger zijn, geldt dat dan voor de hele dag of is dat een momentopname en moet er dan gehobbyd gaan worden? Ik kan n.l. toch niet m'n man op z'n werk gaan bellen en vragen of ie naar huis wil komen!!!??? Ik hoop van je te horen. Bedankt voor je support en veel suc6.
Liefs, mana

Hoi Mana, 'de onbekende vetrouweling hier' hahaha.

Wij gaan ook wat langer door met hobby-en. (die mannen hebben de tijd van hun leven..haha) Aangezien mijn cyclus steeds iets wisselt. Wat extra tijd aan zo'n hobby besteden kan nooit kwaad...haha. (al is het ook wel eens een moetje).
Over het temperaturen; ik doe dat niet. Ik probeer het eerst gewoon zo, anders ben je helemaal met niks anders meer bezig. Wie weet, als het bijna een jaar op zich laat wachten...
Wat ik wel weet over temperaturen;
Je moet elke dag op hetzelfde tijdstip temperaturen; 's ochtends voor je uit bed stapt!! Dit omdat je temperatuur zodra je in actie komt (ook al is het om even naar de wc te gaan) meteen verandert. Steeds op hetzelfde tijdstip is belangrijk; dus dat betekent in het weekend de wekker zetten. Normaal gesproken zakt je temp. iets tijdens de eisprong, en gaat hij naderhand omhoog. (wat ik erover gelezen heb). Het is vooral om te kijken of je wel een eisprong hebt, want als je temp. iets stijgt, zou je eisprong geweest moeten zijn, en dus net te laat met hobby-en. Op deze manier (als je het een paar maanden bij zou houden en opschrijven) wordt wel duidelijk of en wanneer je eiprong is, en dus wanneer je vruchtbaar bent.

Zoals je ziet; een hoop gedoe, waardoor je er nog meer mee bezig bent... Niks voor mij, geloof ik...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

Groetjes Gompie

P.s. Je bent sinds november gestopt met de pil, ook sindsdien bezig...? Of later?

Hoi Gompie, nou dat temperaturen is op dit moment niets voor mij. Ik vind ook dat ik er dan wel heel erg mee bezig ben en zwanger worden moet ook leuk zijn. Ben vanaf november ook al bezig, maar heb wel ruim 10 jaar de pil geslikt. Ik weet natuurlijk niet of dat veel invloed heeft, je hoort ook wel van die verhalen dat iemand de eerste ronde al zwanger was en ook jaren de pil had geslikt. Ook weer iets waar je niet altijd van uit kan gaan!!! We doen wat we kunnen, en inderdaad ik hoor mijn man niet klagen, ha, ha!!! De buikpijn is vandaag zo goed als over en mijn borsten zijn ook niet meer zo gevoelig. Ik nader de 30e, dus ben benieuwd. Hoe is het met jou? Al buikpijn, gevoelige borsten of een eisprong? En vanaf wanneer ben jij "bezig"? Ik hoop op het beste voor je. Bedankt weer voor de info en ik hoor wel weer van je
Liefs mana

Hoi!
Ik ben in oktober (2004) met de pil gestopt (na 9 jaar slikken), en sindsdien 'bezig' zeg maar. Dit is de 4e ronde. Ik vermoed dat ik m'n eisprong al gehad heb, maar voor de zekerheid vrijen we nog even door (aangezien m'n laatste cyclus 36 dagen was, als dat weer zo is, ben ik natuurlijk wat later vruchtbaar...).
M'n borsten zijn nog steeds gevoelig, verder eigenlijk nergens last van.
Ik probeer ook niet meer zo heel erg op m'n lichaam te letten, want als je graag wil, voel je ook ineens van alles (je bent je veel bewuster van elk pijntje e.d.) en zo kun je jezelf behoorlijk gek maken. Is zo'n teleurstelling elke keer.
Wat klinkt dat verstandig zeg... haha.
De laatste week heb ik toch weer de zenuwen... Voor mij is 3 februari de dag dat ik ongesteld zou moeten worden bij een normale cyclus. Komt het dan niet, dan weet ik nu al dat ik meteen 4 februari met een test in m'n hand sta...
Kost ook een hoop trouwens he. Ik heb ze laatst bestelt bij www.zwangerschapstest.nu. Heb je er 3 voor nog geen € 9,-. Schijnen net zo betrouwbaar te zijn...
Ik hoop zo dat het nu 'raak' zal zijn! Maar ik reken maar nergens op.
Jij moet wachten tot zondag he... Spannend... Al de zenuwen...?

Ik duim voor je!!!!!

Liefs Gompie

Terug
Bovenaan