ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Hoi lieven meiden,

Wat een bevallingsverhaal Jenny! Bijzonder hoor, met dat op het allerallerlaatst indalen. En al dat vruchtwater.

Hoe gaat het nu met kleine Madelief, Femke? Ik hoop dat ze wat beterder is. Is toch niet fijn als zo'n kleintje ziek is.

Hier gaat het echt heel goed. Vandaag was de kraam voor het laatst, maar overmorgen komt mijn moeder nog een paar dagen in huis. Ik weet echt niet wat me overkomt, maar de kraamperiode valt me echt 300% mee. En Sil doet het zo goed! Hij heeft al een heel steady ritme en slaapt zelfs al van 23 uur tot half zes 'sochends! Echt zo'n luxe! Ik heb me in geen tijden zo uitgerust gevoeld...En tussen de voedingen door is hij zo braaf en en rustig. Dat ken ik echt totaal niet van Jelle en Sammie. Dat waren echt handenbindertjes als baby. En het is zulk heerlijk weer deze week! Kan ik lekker een wandelingetje gaan maken met Sil. Zo'n zin in!

Kortom, ik ben helemaal gelukkig aan het zweven op een blauwe wolk. Joepie!

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Tot snel maar weer.
Dikke KUS
Roosmarijn

Ohhh Roosmarijn wat super!!!!
Ik ben helemaal blij voor je.

Ik denk dat dit genieten ook een stukje derde en laatste in de rij dus extra genieten is ofzo....
Ik merk dat ik me nu ook veel beter voel dan destijds bij de kraamperiode van Julian en Valentijntje.
We wisten  dit keer  natuurlijk als geen  ander wat ons te wachten stond en dan kan t alleen maar meevallen misschien...ik weet het ook niet maar ik herken je verhaal gelijk!

Wat fijn dat Sil het zo goed doet en wat blijft het een leuke naam zeg, heerlijk voor je dat hij zo makkelijk is en ik ben natuurlijk helemaal jaloers op t feit dat hij al zo lang slaapt. Hoe doe jij dathaha!

Met Madeliefje gaat het weer goed gelukkig, ze huilt weer haha....
Ik ben vandaag met drie kids naar de Eftelig geweest...haha met de gedachten dat ik met twee ging denk ik. Moet het even anders aan gaan pakken want die mannen van mij liepen alle twee een andere kant op en ik stond madeliefje te troosten want die wilde niet in haar wagen, tja wat doe je dan...moest er wel om lachen hoor.
Enne een atractie in was ook een hele operatie: madeliefje uit haar wagen, in de rij iedereen bij elkaar houden met madelief in mijn armen, trap op en af valentijn helpen en madelief nog steeds vast houden, in t krappe karretje met zn vieren, karretje weer uit, zware luiertas weer om, trap weer op en af en madelief die niet meer terug in haar wagen wil...hahaha drama maar toch ging het wel goed, gewoon blijven lachen....
Ach  het was reuze gezellig en hebben we echt genoten!

Tot snel weer
Kus van Fem

Femke wat een verhaal in de Efteling zeg! Ik doe het je niet na. Wij wonen ( net als jullie) ook heel dichtbij de efteling, maar ik zou daar nu nog niet aan beginnen denk ik.

Ik vind het 's morgens al een hele tour om al het spul op tijd klaar te hebben om Marijn naar school te brengen, de ander naar de kinderopvang en Veerle gedronken, verschoond en wel in de maxi cosi of wandelwagen te hebben. Gelukkig helpt mijn buurvrouw nog heel veel met halen en brengen van Marijntje. Hoe doen jullie dat naar school? Baby mee in de maxi cosi? Of baby thuis bij oppas?
Ik ben echt mijn weg nog aan het zoeken wat ik als eerste doen moet. Komt wel goed hoor, maar ik moet   nog even mijn draai vinden. Dus de Efteling alleen met 3 kids zie je mij nog even niet doen! Stoer hoor Femke!

En Roosmarijn Sil zo lekker doorslapen, helaas helaas hier nog niet hoor. Veerle drinkt als een bezetene, dag en nacht, dus meestal komt ze wel 1 of 2 keer per nacht. Maar goed, ze is ook nog zo klein.

Nou fijne zondag allemaal en dikke knuffel

Jenny

Hey Jenny en natuurlijk ook Roosmarijn,

Haha ik ging idd heel onbezonnen naar de Efteling die dag met drie kids, had er nog niet eens over nagedacht dat het nu anders zou zijn   met drie dan vorig jaar wat ik zeker elke week deed met twee.
Maar goed als ik naar de Efteling ga kan dat net zo goed een paar uur speeltuin of antonpiekplen zijn hoor, ik ga dan niet overal in ofzo..hihi

Maar goed over het naar school brengen ben ik wel verwend want Julian zit tegeover ons huis op school, straat overstelen en ik ben er. Ik durf Madeliefje dus gerust even laten liggen als ik 10 minuutjes naar de klas ben voor halen of brengen.

Meestal gaat ze wel mee hoor, ze wordt tegen een uurtje of zes in de ochtend wakker en ik geef haar dan de fles. Bas gaat tegen half zeven douchen en kleed daara de jongens aan en smeert het brood voor hun en pakt de tasjes in...(fijn he) Ik hoef alleen nog dat haar in de gel te doen, jas aan en we zijn opweg.
We hoeven dus ook pas 8.20 aan te lopen. Lekker laat want t is maar 1 minuut lopen.
Juul is dan zelfs nog vaak als 1e in de klas. Heerlijk vind hij dat, kan hij lekker kiezen waar hij wil zitten. Hoe is t met marijntje op school??

Op maandag en dinsdag gaat Valentijn naar t kinderdagverblijf en dat is in de buurt van mijn werk, in rijen. Kwartiertje rijen met de auto hier vandaan. Bas brengt hem daar naar toe dus op die dagen hoef ik alleen Juul naar school te brengen. Gelukkig dus nooit met Madelief auto in en uit...

Hier gaat t super, madelief heeft vannacht voor t eerst doorgeslapen!!! Van 22uur tot 6uur vanmorgen. Zal ze vannacht wel niet weer doen verwacht ik (durf t ook niet te hopen...). Maar goed het was evengoed heerlijk zo'n nacht!!

Heerlijk zonnetje vandaag dus ben volop aan t genieten, was van t weekend lekker een weekend naar zee (belgische kust) geweest met mijn ouders en komend weekend gaan we naar zee met de ouders van Bas. Wat een verwennerij zeg!!

Oh ja nog een klein vraagje, hebben Veerle en Sil een speentje of zuigen ze op hun duim?? Of geen van beiden...kan ook nog.
Madeliefje had tot gisteren altijd haar duimpje maar nu heeft Bas haar gisterenavond voor t eerst een speen gegeven en die pakte ze.
Ik vraag me af hoelang ze die speen in moeten hebben. De duim valt er na 1 minuut slapen altijd uit maar die speen bleef in haar mondje. Ik haalde hem eruit toen ze vast sliep en toen werd ze 5 minuten later al weer wakker. Had ik die speen erin moeten laten?? Ik ben niet zo'n spenenmoeder dus heb graag tips??

Geniet ze nog van jullie (vast) prachtige baby's!
Zou zo graag een foto zien......

Kus van Femke

Ha Meisjes,

Hier ben ik weer 's. Druk hoor, 3 kinderen! Alle perikelen van aankleden, naar school en opvang brengen, voeden  etc etc. Allemaal heel herkenbaar! En wat dapper Femke dat jij met 3 kinderen de Efteling in gaat. Ik ben laatst gaan wandelen met 3 en dat vond ik al heel wat, haha!

Ik snap trouwens wel dat je graag een foto zou willen zien, maar mijn vriend en ik zijn nogal terughoudend t.a.v. kinderfoto's op internet. Misschien wat ouderwets in deze multimedia tijd, maar we vinden het niet zo'n prettig idee dat 'iedereen' onze kinderen kan zien via internet. Bovendien zijn ze zelf nog te klein om er iets van te vinden terwijl het toch om hun beeltenis gaat.  Ik kan het niet zo goed uitleggen, het is meer een gevoel. Ik moet je dus teleurstellen ben ik bang... Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet  fout als mensen foto's van hun kinderen, of zichzelf, of wat dan ook, publiceren via internetkanalen als deze. Maar ik doe het zelf liever niet.

Maar wat een rijkdom zeg, 3 kinderen. Ik voel me echt supertrots de hele tijd. Echt zo'n moederkloek ben ik nu. En ik vind het ook weer zo leuk om te zien hoe verschillend ze allemaal zijn. Ook Sil, die nog maar zo klein is, heeft weer z'n eigen karakter en doen en laten. En de jongens zijn helemaal wild van 'm. Ook bij Sammie dringt het nu door dat deze baby er nu bij hoort en hij wil voortdurend aaien, knuffelen en kusjes geven. Zoooo schattig! Terwijl hij zelf nog maar net baby-af is met zijn 17 maanden.
Sil zuigt niet op zijn duimpje trouwens. Heel soms krijgt hij een speen, als hij wat onrustig is, of nog even op zijn voeding moet wachten. Maar die accepteert hij niet altijd. Jelle en Sam hoefden allebei geen speen, maar duimden ook niet. Ze hebben nu alletwee een knuffelbeest waar ze op sabbelen of aan snuffelen.

Nu ik weer een beetje met beide voeten op de grond aan het landen ben, kijk ik driftig om me heen voor een nieuwe baan. We gaan nl verhuizen dit jaar. We wonen nu nog in Amsterdam, maar we gaan verhuizen naar Nijmegen. Mijn vriend werkt daar al en gaat daar verder onderzoek doen aan de universiteit. En nu moet ik dus een nieuwe baan in die buurt zoeken. Spannend! Ik heb er best zin in en heb al wat vacatures gezien. Ik ga vandaag wat mails versturen.

Hmm, ik hoor dat mijn jongste telg zich meldt voor een voeding, dus ik moet er weer vandoor. Tot typs maar weer!

X Roosmarijn

Dag dames,

nu onze tweede spruit geboren is, vraag ik me toch af hoe jullie met jullie 3 kleintjes het allemaal voor elkaar krijgen. Cho... ik heb het nu al behoorlijk druk.
Ik moet er wel aan toevoegen dat ik een behoorlijk freak ben wat betreft poetsen en het huis net houden. Alles moet tot in de puntjes in orde zijn en ik weet voor mezelf dat ik daarin al moet minderen. Want dat het anders onmogelijk is.
Drie kindjes, echt wel héél mooi, denk ik! Maar mijn man kan ik niet overtuigen. We hebben ons huis gezet met het gedacht twee kindjes te mogen verwelkomen en hebben dus twee kinderkamers.

Ergens hoop ik toch nog ooit een derde kindje te mogen verwelkomen, maar daar moet je uiteraard met z'n tweetjes voor zijn, dus we zien wel wat de tijd brengt!
Tijd brengt raad zeggen ze... Maar als ik jullie verhalen lees, krijg ik helemaal zin in drie kindjes, hihi... zooo zaaalig !

Liefs,
van ons...

Hi femke en roosmarijn,

Hier alles goed. Veerle is echt een lekker moppie. Ik kan haar wel de hele dag knuffelen zo lief is ze. Speentje gebruik ik niet, heb ik ook niet in huis. Bij de twee jongens heb ik dat ook nooit gebruikt. De middelste duimt voor het slapen gaan, Marijn niet.
Het inslapen bij Veerle gaat heel verschillend nog ( ze is ook pas 2 weken natuurlijk). Maar soms huilt ze even en dan slaapt ze, soms slaapt ze al aan de borst en slaapt door in bed, soms ligt ze wakker in bed en valt zelf in slaap. Heel wisselend dus nog. Speentjes vallen inderdaad uit de mond en dan worden ze wakker, maar ik heb geen advies hierover, geen idee wat te doen hiermee ...... ik denk langer laten zitten Femke?

School van Marijn is 5 minuten hier vandaan. Lopend 10 minuten denk ik. Als het weer goed is neem ik Veerle mee in de wandelwagen. Anders in de maxicosi in de auto. Maar mijn overbuurvrouw haar dochter zit bij Marijn in de klas en neemt Marijn ook vaak ' s ochtends mee. Dus het lukt allemaal wel. Maar ik wil het ook zelf graag doen, anders mis ik alles wat er gebeurt op school bij Marijntje.   Dus het is best een georganiseer.

Fijn dat je zo geniet Roosmarijn, ik ben zelf ook heel trots op mijn gezin. Deze week eerste week alleen en het gaat best goed. heel gepuzzel met alles, maar het loopt goed. Dus ik ben echt blij nu, 3 gezonde kinderen in hun   bed nu, wat wil een mens nog meer? ( lekker een keer uitslapen .... HAHAHAHA... helaas dat zit er voorlopig niet in........)

nou tot snel schrijfs, liefs mama van marijn

HOi meisjes,

Ik merk dat het niet meer zo druk is op ons sub-forumpje. We hebben het vast allemaal heel druk met ons uitgebreide gezin, ik wel in elk geval.
Het gaat hier prima eigenlijk. Af en toe wel een whaaa!- niet- allemaal- tegelijk!!-momentje. Vooral 's avonds rond etenstijd is het soms flink aanpoten. Vooral ook omdat de oudste twee dan vaak niet meer zo flexibel zijn (understatement...) na een hele dag school en kresj en spelen, haha.

Sil gaat harstikke goed, hij is een erg zoete baby over het algemeen en hij groeit als kool. Volgende week voor het eerst naar het CB. Ben benieuwd hoeveel hij al is aangekomen.
Met mezelf gaat het ook prima. Voel me reuze fit, kan bijna al mijn kleren alweer aan en ik geniet van het gewel-di-ge lente weer. Lekker veel naar buiten, fietsen en wandelen en rommelen in de tuin, heeeeeerlijk! Het lijkt wel vakantie!

Meiden, ik hoop dat het jullie ook goed gaat. Rustig aan en lekker genieten van alles.
Tot typs,
X Roosmarijn

Terug
Bovenaan