ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

Lieve lieve meiden,

Allereerst Jenny: ontzettend gefeliciteerd met de geboorte van Veerle, en wat geweldig dat het helemaal spontaan en goed is gegaan!

Nu dan de verrassing van de eeuw:

Ook ik ben afgelopen maandag de 23e spontaan bevallen!!! Van een JONGETJE!!! Haahaa! Hij heet Sil Marijn (ja, leuk he Jenny?). Het was echt een droombevalling, supersnel, zo snel dat ik het bed niet meer gehaald heb en Sil is daarom in ons ligbad al zwemmend ter wereld gekomen. Dat was echt heel bijzonder! Ik heb geen scheurtje of niks opgelopen. Ook heel fijn en ik voel me dus relatief erg goed. Sil woog net geen 7 pond en doet het harstikke goed. Hij drinkt al goed bij mij en is een erg tevreden menneke tot nu toe. We zijn helemaal in de wolken en vooral Jelle kan niet van zijn nieuwste broertje afblijven. Sammie lijkt het allemaal nog niet te vatten, maarja hij is ook pas 15 maanden...

Wat een ontknoping van ons avontuur hier. En Jenny, wat ongelofelijk dat we allebei op dezelfde dag spontaan zijn bevallen!

Ik ga nu gauw weer naar mijn knulletje toe want er komt een voeding aan. Tot gauw !!!

X
Roosmarijn

OOOH Roosmarijn, wat leuk ook de 23e maart! En wat een topnaam voor een jongen .. Sil Marijn. Nou we hadden het allemaal mis he dat we dachten dat een dochter was? Een derde zoon, nou wat een geschenk zeg, wees er maar trots op !!!!  Fantastisch en wat fijn dat het een droombevalling was. Van harte gefeliciteerd nogmaals en wat een leuke ontknoping van dit gezellige forum. Ik moet wel lachen hoor, hoe is het mogelijk.

Hier gaat het ook hartstikke goed. Veerle doet het prima. Ze is echt zo prachtig, ik kan mijn ogen niet van haar afhouden. Mijn bevalling is ook heel goed gegaan. Ik vertel het later nog wel, ik wilde even checken of Roosmarijn al bevallen was .... nou ja dus ...

lekker genieten nu ... het lange wachten is beloond!

liefs Jenny

Echt Roosmarijn hahaha jij ook op 23 maart!!!
Zie je wel had ik het toch goed voorspeld.

Ik vind Sil Marijn ook een super mooie naam, ik ken ook een Sil, zo'n leuk ventje!
Wat heerlijk dat je een droombevalling had, was je gewoon gegund na al dat wachten denk ik..in bad bevallen was toen ik zwanger was van Juul een droom van me, heeft nooit zo mogen zijn helaas.

Nu lekker genieten he van je mannenhuishouden! Wat een droom he...heerlijk!
Ik dacht ook zeker dat ik deze keer zwanger was van een jongen en had me dat al helemaal voorgesteld, oh dat had ik ook echt super gevonden. Later krijg jij allemaal meiden aan de deur voor drie stoere mannen, hihi. Ik ken ook zo'n gezin met drie jongens en dat is zo'n relaxed gezin en die jongens kunnen allemaal evengoed met elkaar overweg, heerlijk leek me dat. Ja meid dat staat jou allemaal te wachten.

Maar goed nu eerst lekker genieten van de babytijd! Ben blij dat we alle drie gezonde kindjes hebben gekregen en dat we nu alle drie kunnen gaan genieten.

Ik vind het wel heel bijzonder dat ik jullie heb leren kennen hoor! Dat heeft zo moeten zijn denk ik dan, jenny en ik een meid en jullie alle twee op de zelfde datum. Dat kan geen toeval meer zijn!

Dikke kus en we spreken elkaar hier weer.
Ohhh wat zou ik Sil graag willen bewonderen samen met Jelle en Sammie.
Liefs Femke

Hee meisjes,

Heb eigenlijk even niet zo veel nieuws te melden maar wou toch even 'kletsen'. Het gaat hier nog steeds wonderbaarlijk goed. Ik zag best op tegen het kraambed omdat ik dat de vorige keren nogal zwaar vond, maar tot nu toe voel ik me heel goed en fit. Ik waggel al gewoon rond en heb vrijwel nergens last van. Alleen stuwing begint nu te komen, niet zo prettig, maar dat duurt maar een paar dagen, he. Geven jullie eigenlijk BV of FV?

Ongelofelijk hoe je weer helemaal verliefd kunt worden op je nieuwe kindje. Sil is echt een heerlijk ventje, lijkt het meest op z'n oudste broer qua uiterlijk, maar qua karakter niet. Deze is nl. heeeeel braaf en rustig, haha!. En het voelt ook al helemaal zo vertrouwd: dat ik moeder ben van 3 jongens. Dat je voortaan kunt zeggen: ...en ik ben moeder van 3 zoons. Klinkt zo stoer!

Het heeft gewoon allemaal zo moeten zijn idd. Femke. Bijzonder hoor.

Jenny, ben nog heel benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar zo te horen is het heel goed gegaan. Geniet maar volop van je prachtige meisje.

Wisten jullie dat Sil uiteindelijk precies op de uitgerekende datum geboren is? Schijnt niet vaak voor te komen.

Nou ja, joepie!! Ik ben gewoon super blij dat het ons allemaal zo goed gaat. Leve het leven zullen we maar zeggen.

Tot gauw maar weer.
X Roosmarijn

Roosmarijn,
Krijg gewoon een rilling over mijn rug bij het lezen van je verhaal,
hihi idd het leven lacht ons toe!!!

Oh wat is het toch fijn he met die drie wondertjes van ons alle drie.

Roosmarijn nee dat had ik helemaal niet door dat het ook je uitgerekende datum was, wat bijzonder. dat is mij ook nog nooit gelukt.
Ik denk er wel eens over na welke datum mijn kleine meisje geboren zou zijn als ik geen geplande KS gehad had....ik was de 3e uitgerekend (3e kindje op de derde dag van de derde maand....kon ook geen toeval zijn misschien, hihi)

Maar goed meiden ik ben zoooo blij dat jullie aan t genieten zijn!

Had ik al verteld dat Madelief ziek was...
Ze heeft buikgriep, ze slaapt de hele dag (en nacht dat was dan wel weer eens lekker) en is veel te lief, huilt bijvoorbeeld al 2 dagen niet en poept zo dun...water gewoon. Sneutje!
Maar goed volgens de HA, die kwam vanmiddag toch even kijken moest ik me geen zorgen maken.

Ik spreek jullie weer snel!
Kus van Femke, trotse mama van 3!!!

Hi Femke en Roosmarijn,

Hier alles helemaal goed met mij en Veerle. Ze doet het prima en ik ben zo langzaamaan wat minder moe aan het worden.

De bevalling is echt heel goed gegaan. Het hele weekend rommelde het al een beetje met onregelmatige weeen, maar nog niet het echte werk zeg maar.
Maar de nacht van zondag op maandag wel. Maar iedere keer als ik opstond verdwenen de weeen weer, dus dat was wel raar.
De nacht maar even afgewacht en het zette niet echt door. Maandagochtend Marijn naar school gebracht en ik had tegen mijn man gezegd: ga maar niet werken, ik weet het niet helemaal   ..... En om 9.00 uur toch maar even gebeld en overlegd met de verloskamer van het ziekenhuis. Daar wilde de verloskundige mij toch even zien.
Dus mijn ouders gebeld om hier thuis op te passen op  de kleinste  ( die kon niet naar de kinderopvang omdat daar waterpokken heerst) en Marijn op te halen van school om 15.30 uur ... voor het geval dat. We hebben nog getwijfeld om de ziekenhuistas wel of niet mee te nemen, maar toch maar gedaan.
Dus wij om 11.00 uur daar en ik merkte in de auto dat de weeen er toch wel waren, maar heel goed op te vangen.

In het ziekenhuis werd ik aan de CTG gelegd en gyn heeft inwendig onderzoek gedaan, ik had al 4 cm ontsluiting. Dus al dat gerommel had wel degelijk iets gedaan. Hij liet me niet meer naar huis gaan, deze baby wordt vandaag geboren zei hij nog heel enthousiast. Ik werd er ook wel echt heel blij van, want op dinsdag de 24e stond de afspraak gepland om een inleiding te bespreken en daar zag ik echt heel erg tegenop.

Nou zo rommelde het aan tot zeg 1600 uur en toen had ik volledige ontsluiting. Echter de baby was nog steeds niet ingedaald!! Er was zoveel vruchtwater dat de baby niet naar onder kon zakken in de baarmoeder. Dus de gyn wilde heel voorzichtig met een trompetnaald de vliezen breken zodat gecontroleerd het vruchtwater eruit kon. Want scheuren mocht het niet de vliezen, ze waren veel te bang dat de navelstreng door de hoeveelheid water erdoor zou schieten en zou afknellen. Dus heel voorzichtig vruchtwater laten wegsijpelen. Dat duurde best lang, maar uiteindelijk zakte de kleine naar beneden. En toen begon het echte werk!!!!!!!!!!!! Je vergeet dat weer, maar toen braken de ECHTE weeen door. Jesus mina wat heftig zeg, de baby moest dus nog helemaal indalen door dat bekken heen en ik moest blijven liggen, want ze waren bang dat als ik zou gaan staan de vliezen alsnog zouden scheuren. En dat mocht dus niet. Dus liggend die weeen opgevangen. Dat ging eigenlijk best snel, maar wat een rothouding om weeen op te vangen zeg. Ik vond staan of zitten altijd beter te doen, maar ja het was niet anders.

Na een uurtje ofzo was ze helemaal ingedaald en mocht ik gaan persen. Nou na 8 minuten was ze geboren onze mooi lieve prachtige Veerle. Helemaal gezond en gaaf. En omdat ze maar heel kort in dat baringskanaal gezeten heeft was ze helemaal mooi en niet zo ingedeukt zeg maar. Het persen was echt niets vergeleken met die indalingsweeen. Maar wat een ontlading toen ze eruit was!! En daarna kwam er echt een stortvloed aan vruchtwater naar buiten, met een boog spoot het eruit tegen de muur aan !! De gyn had een kletsnatte broek aan van al het vruchtwater. Ongelofelijk wat een hoeveelheid, ik snap nu ook waarom ik zo'n enorme buik had.

Geen hechtingen, geen rupturen, dus alles prima in orde! Ik herstel echt gelukkig heel goed.

Maar Veerle is echt prachtig, ruim 4500 gram. De BV is al helemaal op gang gekomen en de jongens zitten bovenop haar als het kan de hele dag.
Ik ben de dagen na de bevalling heel moe geweest, supermoe. Vandaag de eerste dag dat ik me beter voel.

Wat een geluk en wat een zegen om weer een gezond kind te krijgen.

We zijn allemaal in de zevende hemel,

heel veel liefs van Jenny

He Jenny

Oh wat een super bevalling zeg!!!
En wat een ervaring weer met dat vruchtwater.

Haha je had toch wel de zeurende gyn van vorige week nat gespoten met  jouw golf  vruchtwater he, de gene die je zo lang wilde door laten lopen....haha!!
Eigen schuld voor de gyn. moeten ze ons maar beter begrijpen...

Liefke wat fijn dat Veerle het zo goed doet en ze weegt gewoon al meer dan Madelief!!! Die weegt nu 4450.
Lekker joh! Weet je ook hoelang Veerle is, madelief is al 55cm.

Bas is nu met de mannen naar t zwembad en de meisjes blijven thuis deze ochtend, lekker aantutten (en opruimen), vanmiddag kraamvisite van mijn vriendinnetje uit zeeland. Zij is altijd zo crea met kado's dus ben heel benieuwd wat ze nu heeft.

Trouwens ik weet niet of jullie wel eens kleding kopen op internet maar als je eens een shirtje of jurkje of rokje ofzo met madeliefjes ziet graag mij even een seintje geven, ik ben er naar opzoek....leuk voor mijn meisje.

Jenny geniet ze!!!!
Kus van Femke en Madelief (1mnd+ 3 dagen)

Terug
Bovenaan