ikea kinderkamer

Wij gaan komend weekend zowel een ledikantje als een commode bij de Ikea kopen.
Over de veiligheid hoef je je geen zorgen te maken, want de meubels voldoen aan de Europese kwaliteitsnormen. Qua afwerking zien ze er misschien iets minder mooi uit dan de duurdere bedjes, maar dat maakt me niet zoveel uit. Bovendien hebben we in de rest van het huis ook  wel wat Ikea  meubilair. Het gaat waarschijnlijk wat minder lang mee, maar is ook  goedkoper dus je kunt zo  af en toe  eens wat vervangen door een moderner model of een trendy kleurtje

Het is wel zo dat de maten van de ledikantjes afwijken, dus een matrasje moet je dan ook bij Ikea kopen. Ze hebben verschillende soorten babymatrasjes.

Bij Ikea zijn wij voor   213 euro klaar (bedje 79 euro, matras 35 euro, commode 99 euro). Het kan daar nog goedkoper trouwens. Voor 60 euro heb je het goedkoopste bedje, matras en commode bij elkaar. Dat scheelt een hoop geld.

Hoi hoi,

ik zou me geen zorgen maken over de kwaliteit van Ikea. Een vriendin van mij heeft haar IKEA- babykamer voor drie kinderen gebruikt en nu gebruikt een kennis van haar het voor haar zoontje. Ik heb wel een kamer van 1.500 gulden gekocht en die ziet er na twee kinderen ook niet mooi meer uit. Mijn jongste heeft de neiging om overal op te kauwen en het bedje en de box zitten dan ook vol met tandafdrukken. Ik zou nooit meer zo'n dure kamer kopen. Maar ja, ik heb het wel gedaan. Als je het een beetje leuk aankleed is het ontzettend leuk.

Veel winkelplezier!!!

Hoi,

Wij hebben uiteindelijk wel 2 losse  delen bij IKEA gekocht voor de kinderkamer terwijl ik er geen voorstander van was.
Maar ik zag een leuke ladenkast en een bijpassende klerenkast dus die hebben we toen gekocht. Het bedje heb ik bij babyplanet gekocht omdat ik in het verleden iets negatiefs daarover had gehoord. Uiteindelijk was het goedkoper maar vooral het resultaat is heel erg mooi geworden. Je kan het zo mooi maken als je zelf wilt.
Qua kwaliteit heb ik geen klachten, goed vastschroeven en dan kan het wel even mee.

Dus wat mij betreft zeker een aanrader hoor!!!!

Succes

Hoi,
Wij hebben 3 jaar geleden voor onze dochter een kast, ledikant, kist en commode bij de Ikea gekocht. Ik geloof dat het € 400-500 heeft gekost en het is van een perfecte kwaliteit. Nu ben ik zwanger van de tweede en deze kamer schuift gewoon door. Het is toch zonde om € 1000 (!!) uit te geven aan een kinderkamer, als het voor dezelfde (of misschien betere) kwaliteit voor de helft van de prijs kan? Lakentjes en hoeslakens van de Prenatal passen prima in het ledikant van Ikea. En wij zijn toen ook bij baby winkels wezen kijken voor een kamer, maar daar vielen de kasten zowat uit elkaar, het is allemaal MDF en de ledikantjes zijn hartstikke instabiel. Dat zijn tenminste onze ervaringen.Ga overal eens kijken en kies voor datgene waar jullie je het prettigst bij voelen!
Gr. Debra.

Het is natuurlijk ook net wat je wilt een nieuwe kamer of niet.
Wij hebben drie jaar geleden via marktplaats een babykamer gekocht voor 350euro bedje, hemltje, commode, kleerkast, gordijnen, speciale anti allergie matras, en bijpassende overtrekjes. De kamer zag er nog bijna als nieuw uit. Deze kamer schuift nu dan ook gewoon door naar de 2e die op komst is.
Veel succes met je keuze.

groetjes bg

Wij hadden nog een oude dressoir in whitewash grenen en die gaat dienst doen als commode. Verder een whitewash bedje bij gekocht. Toevallig voor 90 Euro bij Prenatal in de aanbieding en een whitewash kast bij de Praxis voor 200 Euro. Wat leuke witte planken erbij (9 Euro bij Ikea), paar leuke  Anne Geddesschilderijtjes tegen de muur  en klaar is de kamer. Vloerbedekking, muren en gordijnen waren allemaal nog goed. Ziet er erg leuk uit samen. Enne... het kost allemaal al geld genoeg...
Groetjes V.

hoi

idd de maten van de ikea wijken af maarrrr

oplossing:

ga naar een matrassenfabriek in de buurt   daar kun je bestellen wat je wilt hebben , anti allergie, dikte enzo en de maten

wij heben dan een bedje gekocht met "normalen"maten maar gaan toch een compleet matrasje voor 40,00 euro laten maken bij de matrassen fabriek

groetjes moekje

hallo,

ik heb bijna drie jaar geleden ook een bedje, matras en slagersblok (gebruik ik als commode) gekocht bij ikea, alles werkt nog steeds perfect en wordt straks dan ook doorgechoven naar nummer twee.

de matras maten zijn anders, maar alle lakentjes van hema prenatal en dergelijke passen er heel goed omheen. staat zelfs mooier dan in een groter ledikant. daar trekken de hoeslakens vaak en bij mij niet.

dus kortom je kan gerust naar ikea!!!!

groetjes natalie
14 weken

Terug
Bovenaan