niks mis mee.... al zou ik zelf niet zo snel die hele goedkope serie kopen... die straalt ook uit dat die goedkoop is al voldoet het net als de rest aan de kwaliteitseisen, dus daar hoef je niet over in te zitten.
Wij hebben er voor gekozen om niet een hele babykamer te kopen...
De commode? Een ladenkast die we al hadden en die lekker groot is! Komt overigens van de IKEA Zitten 3 gigalades onderin en dan nog 2x2 wat kleinere lades bovenin. Daar kun je dus spullen genoeg in kwijt. Eerst lag de oudste in de familiewieg waar we zelf een nieuw matrasje bij hebben gehaald en mijn moeder opnieuw gestoffeerd heeft. Na zijn geboorte liepen we bij BabyGardo (zit in elk geval in Groningen maar ook op meer plaatsen geloof ik) tegen een supermooi bedje aan...zou de week erna in de uitverkoop gaan, dus toen teruggekomen en het bedje voor 60 euro mee mogen nemen (normaliter zat die op 199 euro!) en het matrasje hebben we de uitverkoop van de Prenatal voor afgewacht.
Een klerenkast hebben we niet aangeschaft, het legspul etc etc kon makkelijk zat in de commode/ ladenkast en we hebben onder een plan een (gordijn)roede hangen met alle hangkleertjes, erg gezellig al zeg ik het zelf .
Inmiddels ligt nr 2 in dat aanbiedingsbed op het aanbiedingsledikant in een kamer zonder klerenkast en doet het allemaal nog perfect.
De oudste ging toen wel naar een andere kamer en was pas 18 maanden toen zijn broertje geboren werd en voor hem was een commode/kast nog wel handig. Hebben we (wederom) een ladenkast van de IKEA voor gebruikt. Volgens mij ook de Hemnes die iemand al noemt. Is blankhout, maar ik heb hem wit gelakt en met blauw en groen strepen/ vlakken erop gemaakt en in diezelfde kleur een kapstok gevonden bij de HEMA die er in de breedte precies oppaste en die zit aan de zijkant vast (tasje, badjasje enzo hangen daar aan)
En inmiddels is meneer uit zijn ledikant en slaapt hij in?? een meegroeibedje van de?? IKEA!
Dus gewoon doen. Lang zo duur niet als de 'betere babyzaken' en als jullie het leuk vinden, prima!
(heb net even zitten rekenen trouwens wat nieuw matras wieg, stof wieg, ledikantje etc ons ongeveer gekost hebben en dan kom je op een totaal bedrag van zo'n 200 euro...das inclusief dus een plank, een roede, een kastje boven de commode (zelf gemaakt van MDF en afgelakt) Oh wacht stofje voor gordijnen en lakentjes en nog een dekentje...laten wij eens 250 euro kwijt zijn geweest aan onze superbabykamer waar we heel veel positieve reacties over hebben ontvangen! Bij de 2e wel wat aanpassingen gedaan in de vorm van een behangetje op 1 muur, het kastje boven de commode een ander kleurtje en een ander gordijnstofje.... nou even ruig: 50 euro?)
succes met uitzoeken en bouwen!
groetjes,
Marije