ikea kinderkamer

Hai

Ik zou www.baby-dump.nl aanraden. Vraag een brochure aan krijg je er ook nog leuke babysokjes bij! Al complete kinderkamer voor 600 euro!
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Je kan natuurlijk ook op internet kijken voor babykamers o.i.d. Hou in de gaten baykamers zijn duur en hetgeen wat je kan besparen zou ik besparen.

Succes

De Ikea Rakke kast is de ideale kinder/babykamerkast, daar kan echt geen kast van een dure babykamer tegenop. Er zitten vier kleine laadjes in voor sokken, rompertjes enz. Meer dan voldoende legplanken en een klein hanggedeelte. Met name het hanggedeelte is in de meeste kasten veel te groot! Bovendien zitten onderin de kast twee grote opbergladen, voor voorraden luiers (er passen 3 grote pakken pampers in zo'n lade). Kortom, dit is echt de ideale babykamerkast! En hij is ook superdegelijk, Ikea heeft voor vrijwel alles verschillende kwaliteiten, netzoals de gewone babyzaken. Als commode gebruiken wij de 3-ladenkast Hemmes, ook bij Ikea vandaan. Wij wilden een zwaar, degelijk bedje en zijn daarmee uitgekomen bij de Babyplanet.

De standaard Ikea commodes zijn wel wat aan de kleine kant, vind ik persoonlijk.

Succes!

Famke 151

niks mis mee.... al zou ik zelf niet zo snel die hele goedkope serie kopen... die straalt ook uit dat die goedkoop is  al voldoet het net als de rest aan de kwaliteitseisen, dus daar hoef je niet over in te zitten.
Wij hebben er voor gekozen om niet een hele babykamer te kopen...

De commode? Een ladenkast die we al hadden en die lekker groot is! Komt overigens van de IKEA  Zitten 3 gigalades onderin en dan nog 2x2 wat kleinere lades bovenin. Daar kun je dus spullen genoeg in kwijt. Eerst lag de oudste in de familiewieg waar we zelf een nieuw matrasje bij hebben gehaald en mijn moeder opnieuw gestoffeerd heeft. Na zijn geboorte liepen we bij BabyGardo (zit in elk geval in Groningen maar ook op meer plaatsen geloof ik) tegen een supermooi bedje aan...zou de week erna in de uitverkoop gaan, dus toen teruggekomen en het bedje voor 60 euro mee mogen nemen (normaliter zat die op 199 euro!) en het matrasje hebben we de uitverkoop van de Prenatal voor afgewacht.

Een klerenkast hebben we niet aangeschaft, het legspul etc etc kon makkelijk zat in de commode/ ladenkast en we hebben onder een plan een (gordijn)roede hangen met alle hangkleertjes, erg gezellig al zeg ik het zelf .

Inmiddels ligt nr 2 in dat aanbiedingsbed op het aanbiedingsledikant in een kamer zonder klerenkast en doet het allemaal nog perfect.

De oudste ging toen wel naar een andere kamer en was pas 18 maanden toen zijn broertje geboren werd en voor hem was een commode/kast nog wel handig. Hebben we (wederom) een ladenkast van de IKEA voor gebruikt. Volgens mij ook de Hemnes die iemand al noemt. Is blankhout, maar ik heb hem wit gelakt en met blauw en groen strepen/ vlakken erop gemaakt en in diezelfde kleur een kapstok gevonden bij de HEMA die er in de breedte precies oppaste en die zit aan de zijkant vast (tasje, badjasje enzo hangen daar aan)

En inmiddels is meneer uit zijn ledikant en slaapt hij  in?? een meegroeibedje van de?? IKEA!

Dus gewoon doen. Lang zo duur niet als de 'betere babyzaken' en als jullie het leuk vinden, prima!

(heb net even zitten rekenen trouwens wat nieuw matras wieg, stof wieg, ledikantje etc ons ongeveer gekost hebben en dan kom je op een totaal bedrag van zo'n 200 euro...das inclusief dus een plank, een roede, een kastje boven de commode (zelf gemaakt van MDF en afgelakt) Oh wacht stofje voor gordijnen en lakentjes en nog een dekentje...laten wij eens 250 euro kwijt zijn geweest aan onze superbabykamer waar we heel veel positieve reacties over hebben ontvangen! Bij de 2e wel wat aanpassingen gedaan in de vorm van een behangetje op 1 muur, het kastje boven de commode een ander kleurtje en een ander gordijnstofje.... nou even ruig: 50 euro?)

succes met uitzoeken en bouwen!

groetjes,
Marije

Hoi, wij hebben een tweedehands ledikantje gekocht via marktplaats. Was van de ikea en voor twee kindjes gebruikt. Zag/ziet er prima uit en gaat straks ook gewoon voor mijn nummer twee gebruikt worden. Ik heb eeb nieuw matrasje gekocht bij prenatal, daar hebben ze een boek met enorm veel 'standaard'maten matrasjes!
Als kledingkast hebben we een paar Pax-kasten van de ikea gekocht (daar stond er al een van op de kamer die babykamer moest worden). We hebben twee kledingroedes vlak boven elkaar gehangen, als dochter groter wordt de onderste eruit en kan de kast gewoon blijven staan (ik vond die babykasten best leuk, maar na een paar jaar moet je toch wat anders...)

Groetjes, Elly

Hoi wij hebben wel de hele babykamer bij ikea gekocht! Ik wilde alles wit en vond het zonde om voor een wit bedje bij de babyspeciaalzaak 150 euro uit te geven als het ook voor 69 kan.

Heb wel het zwaarste kwaliteits matrasje gekocht en heb voor in de wieg die van mijn vriend is geweest een matrasje laten maken.

We hebben niet de kleinste kleding kast gekocht die eigenlijk bij de Hemnes commode hoort gekocht maar de kast met een smalle en een brede deur. Mijn vriend heeft de kast met moeite samen met een vriend naar boven moeten tillen omdat hij zo zwaar was.

We hebben zelf ook veel ikea spullen en zijn er erg tevreden over. Ik heb de lakentjes voor op het ledikant gewoon bij de prenatal gekocht en die zitten prima. Heb de hoeslakens wel bij ikea meegenomen. zijn wit en twee voor 7.95.

Ik vind het nog een voordeel van de Hemnes commode dat als onze zoon straks wat ouder is je de opbouw er gewoon af kan halen en hij heeft dan gewoon een leuk kastje, het is namelijk orgineel een t.v. kastje. En ik vind het persoonlijk lekkerder als ik hem moet gaan verschonen dat hij dan met zijn gatje naar me toe kan liggen. Met de linnenkast kan hij nog jaren voort!

De hemel hebben we van mijn schoonmoeder gehad en de rest van de uitzet van mijn mams. Ik zal eens foto's op mijn website plaatsen, het is echt heel leuk geworden!

samenkenskippetje.web-log . nl (tuurlijk wel met www ervoor)

je kunt ook nog altijd bij een tweedehandszaak gaan kijken, daar hebben wij het bedje voor onze zoon gekocht voor E 10, een likje verf eroverheen en voor nog geen E 30 hebben wij een hartstikke leuk ledikantje waar straks ook nummer 2 weer inkan liggen.
We hebben alleen een nieuw matrasje erin gekocht, maar dat hebben ze in iedere babyzaak of schuimrubberhal.
Ik zou zelf nooit geen E 1000 uitgeven voor een babykamer die na een paar jaar maar weer staat en je moet er maar weer vanaf zien te komen.
De kledingkast die we nu hebben hoorde bij onze slaapkamer en hebben we meegeverfd in de kleur van het ledikantje (gaat na de verbouwing toch weg, want dan hebben we een luxe inloopkast).
Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten, maar je geld kun je maar 1 x uitgeven en dan doe ik het liever aan iets waar ik geen spijt van kan krijgen.

Groetjes Saskia

quote: mamacollin reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-01-2007 21:37:09'));

bij ikea hebben ze inderdaad afwijkende maten,
en de matrassen die er  zijn voor een ledikant zijn niet echt de beste.
Missschien raar gezegt maar ik heb nog een babykamer te koop voor € 350.00
ik heb zelf een nieuwe gekocht en dat krijg je ik werk zelf bij prenatal dan zie je te veel als je meer wilt weten kan ik je foto's door mailen.

gr monqiue

Hoi Monique,

Ik wil de foto's wel zien!? Mijn e-mail is: MalaikaAngel@live.nl

Alvast bedankt en groetjes Malaika

Terug
Bovenaan