quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-11-2007 17:06:34&apos

);
Hee Sylvia,
Sorry sorry sorry voor de late reactie. Mijn zusje was van de week blijven eten en die bleef toch langer als verwacht, gister hele dag gewerkt en vervolgens savonds weer op verjaardag dus vandaag was de eerste dag weer dat ik tijd had om terug te reageren...
Zooo das wel vervelend ja een burnout, fijn dat je zo goed als hersteld bent.
Leuk dat jullie voor jullie eerste kindje bezig zijn, en kan me voorstellen dat het allemaal wel spannend is ja! Is toch weer een nieuwe ervaring he, en je hebt tegenslagen te verwerken maar er zullen vast en zeker ook wel meevallers komen hoor!!!
Als je inderdaad 15 jaar de pil hebt geslikt is het denk ik niet zo raar dat je wat langer moet wachten tot je zwanger bent, die pil zit natuurlijk vol met hormonen, denk dat het een kwestie van ontpillen is. Hoelang ben je nu gestopt met de pil dan???Wel fijn dat je vorige maand voor het eerst een normale menstruatie hebt gehad, hopen dat het nu snel mag gaan!!!
Ik vind het inderdaad ook wel jammer dat mijn vriend nog niet echt over baby's wilt praten, moet wel zeggen dat hij de laatste paar dagen wel wat meer begaan is, en er zo af en toe welis over praat, dus het gaat de goeie richting op, en misschien is dit wel een teken dat hij er nu wel goed voor klaar is...
Dat hij wilt wachten i.v.m. de financien dat snap ik ook wel, en het is inderdaad niet onverstandig, als ik daadwerkelijk straks zwanger ben en we ieder dubbeltje om moeten draaien dan is het ook niet zo leuk, dus het heeft ook wel weer zijn voordelen dat hij liever even wilt wachten tot we het financieel gezien iets beter op orde hebben. Gelukkig hebben we wel een huis (koop appartement) waar we gelukkig ruimte hebben voor een kleine dus daar hoeven we niet meer naar opzoek!
Ja voor mannen zijn de moedergevoelens inderdaad wel een stuk minder, hun hebben die hormonen niet die zo vervelend doen haha.. maar let op hoor, als we straks zwanger zijn dan zijn de mannen ook net zo erg als ons hoor haha..
We hebben het er trouwens al wel over gehad van ja wat als het een gehandicapt kindje blijkt te zijn, wat we dan in dat geval doen, en wat als het een tweeling word, en wanneer we het gaan vertellen, maar we zijn er bijvoorbeeld nog niet uit of we allebei het geslacht van het kindje willen weten, hij wilt het liever niet weten omdat ik gauw mijn mond voorbij praat, maar aan de andere kant vindtie het ook wel makkelijk om te weten omdat je dan wel je hele babykamer daarop in kan richten....
Ik moet zeggen dat hij over zulk soort dingen wel wilt praten alleen dat het heel kortaf is, hij heeft zoiets van ja ik zie het wel als het zover is, ga daar nu nog niet overna denken, maar misschien ben je als vrouw zijnde daar tochal wat eerder mee bezig. Moet wel zeggen dat nu mijn kinderwens sterker word ik er wel moeite mee heb om het er niet iedere dag over te hebben hoor haha, tsjah ik ben er klaar voor en baal gewoon als een stekker dat we nog niet kunnen beginnen...
Wij hebben het er ookal welis over gehad van wat als ik of hij onvruchtbaar is, of we dan gaan adopteren maar jordy (zo heet mijn vriend) die wilt daar nog niet zo over nadenken, hij is meestal iemand die alles wel ziet gebeuren, en dan pas nadenken wat voor opties er openliggen, hij wilt niet op de feiten vooruit kijken.
Inderdaad wat je zegt, die 9 maanden zijn zo voorbij, je hebt nog zoveel te regelen, je moet naar de VK misschien naar de gyneacoloog toe, je moet kraamzorg regelen een babykamer inrichten spulletjes aanschaffen voor je het weet zijn die 9 maanden dan voorbij. Veel mensen denken daar weleens niet aan, maar voordat je ontdekt dat je zwanger bent zijn er meestal ookal een week of 4,5 voorbij, dus dan ister al zeker een maand die je mist... Ik zou het liefste nu ookal een beetje het babykamertje op willen knappen, zodat je tegen die tijd alleen maar in hoeft te richten en misschien wat moet schilderen, maar dat scheelt wel enorm veel tijd, want dan heb je al genoeg te doen!
Mijn vriend is ook gek op kinderen hoor, toevallig is ons neefje vorige week 2 geworden, nou prachtig hoe hij daar mee speelt, is wel leuk om te zien want normaal let je daar nooit zo op, maar nu je zelf toch ook wel graag kinderen wilt ga je daar wel beter op letten, op van die kleine dingetjes...
Ahh ik moet zeggen, hij heeft het liefste dat we pas in maart beginnen, maar stel je voor dat we opeens aan veel geld komen, bijvoorbeeld een loterij dan zou hij liever vandaag dan morgen aan een kindje beginnen... we zullen wel zien of we geluk hebben haha... Ahhh vind het ergens wel verstandig dat hij wel nadenkt over de toekomst van ons kindje, een kindje neem je niet zomaar en je moet er wel goed over nadenken... Gelukkig is hij nog de verstandigste, alhoewel dit niet altijd leuk is hoor haha!
Vind het ook wel gezellig en leuk om met jou over zulke soort dingetjes te praten..
Nou ik spreek je weer!
Tot horens!
Liefs, Maaike.