In juli gestopt met de pil: lotgenoten gezocht.

Hoi Ikke_26,

Hartstikke leuk dat je met ons meekletst !!
Wij zijn ook in juli gestopt en gaan nu op weg naar poging 5.
Baaahhh, jij moet echt wel heel erg veel hoop hebben gehad zeg als je een paar dagen 'overtijd" was: dat lijkt me echt vreselijk !!!
Ik voel iedere keer allerlei kwaaltjes en heb dan weer hoop. Maar zodra de weegschaal ruim een kilo meer aangeeft en ik weer last van mijn maandelijke buitjes krijg en mijn buik wat dikker wordt  dan weet ik wel weer genoeg. Mijn cyclus schommelt tussen de 26-30 dagen, de laatste twee maanden 27 dagen.

Iedere maand denk ik ook weer: oooo deze maand zou het wel erg mooi zijn want dan is dit en dat en dat. Dan verheug ik me er weer op en maak mezelf blij.
Om ons raken mensen allemaal heel erg snel ( binnen 1-3 keer ) zwanger: dat doet me soms wel heel erg veel verdriet, vooral in de week dat ik het weer moet worden en ook ben geworden: dan heb ik echt een flinke dip.
Ik weet ook dat 4-5 keer nog niet het einde van de wereld is,maar dat wil niet zeggen dat ik er af en toe mismoedig van wordt. Een mens mag voelen wat toe voelt.
Ik heb wel een handje vol mensen om me heen die het weten, maar die waren allemaal heel erg snel zwanger, dus die weten en voelen gewoon niet hoe het is.
Daarom heb ik me aangesloten op dit forum: hier kun je fijn praten met lotgenoten en gewoon alles vertellen en ervaringen uitwisselen en elkaar steunen: we zitten immers hetzelfde schuitje. Mijn man en ik hebben wel eens de angst geen kinderen te kunnen krijgen. Wisten we maar dat alles oke is en het gewoon een kwestie van tijd is. Het wachten vind ik dan nog oke, maar gewoon die onzekerheid. Iedere maand doe je weer zo je best en als het dan weer niet is gelukt: verdriet, teleurstelling en angst maar ook vermoeiend. En dan zwangere om je heen te zien en alles aan te moeten horen.....kan het af en toe nog erger ?

Deze maand gaan we het echt een hele maand om de dag klussen: hopelijk dat dat wel helpt: ik ken twee stellen waarbij het toen wel raak was.
Hopelijk dat ik begin december wel eens eindelijk goed nieuws kan en mag brengen en dat ik dan met glitters kan strooien i.p.v. pepernoten !

Liefs, Silvia

Hallo meiden

dankjewel voor jullie lieve reacties!
Heb net toch maar de telefoon gepakt en snotterend mn moeder gebeld. Moest het echt aan iemand kwijt. Mn moeder is n schat en reageerde begripvol en met de mededeling dat het ook 7 maanden duurde voordat ze van mij in verwachting raakte....

Maar inderdaad sylvia ik herken het wachten... iedere maand hoop en toch weer de teleurstelling. Een maand vliegt normaal gesproken voor bij,maar niet als je een kinderwens hebt. Ik hoop voor jou dat het rond de sinterklaas zover is. Ik kan weer opnieuw beginnen te tellen (tot 8 december iniedergeval) We moeten maar positief blijven en gewoon goede hoop houden

Wat mn cyclus betreft ben ik nu ook wat in de war aangezien het deze maand dus ook 34 dagen duurde.
Mijn mensruaties zijn vanaf dat ik met het spiraal ben gestopt iedere keer erg licht geweest zo'n 4 dgn waarvan 2 wat hefiger. (tijdens mijn spriraal bleef het helemaal uit, maar dat is normaal volgens mn arts)

Wat leuk Maaike dat je er een paar dagen tussen uit gaat.  Ik had mijn man ook verrast op onze trouwdag en stiekem een romantisch hotelletje beboekt. Dacht ook niet dat ik het voor me kon houden, maar tis me toch gelukt! Alleen had ik uitgerekent toen precies mijn 1e menstruatie
Ik hoop voor jou dat je niet zo lang hoeft te wachten en dat het maar snel januari mag worden.

Ik heb voor komende maand alvast 25 ovulatietesten besteld, misschien dat ik daar wat aan heb....

sterkte allemaal
liefs en xxx

Hoi Maaike: wat leuk en lief van jou dat je zo'n leuke verassing/kado voor je vriend organiseert ! Moeilijk he mondje dicht houden:

Ikke: ik kan niet anders zeggen dan: mega shit en rot.  Ik voel met je mee !!!
Ik weet hoe je je voelt: ca. twee dagen voordat ik gewoon voel dat ik weer ongesteld moet worden stort mijn wereld wel even in. Ook al zijn we nog niet zo heel lang aan het proberen, toch......
Kan me niet voorstellen dat er een vrouw is die het keer op keer niks doet en denkt: och ja dan maar weer een maand proberen. Er zijn er wel die zeggen: we gaan uit van een jaar, maar zouden die dan nooit teleurgesteld zijn of soms angst voelen ?
Moet zeggen als ik eenmaal een a twee dagen ongesteld ben, gaat het wel weer wat met me: dan ga ik vol goede moed weer aan de slag.
Na de eisprong begin ik weer, ik maak mezelf vast en zeker gek, maar alles wat ik dan voel, merk en zie geeft weer hoop. Na de eisprong krijg ik ook steeds weer die angst: zou het weer niet raak zijn.........
Dan begint het lang wachten van twee weken weer en wetende dat als het niet raak is het weer zolang duurt voor de volgende kans.

Nu gaan we bijna gelijk op he ?! Zullen we afspreken dat het de vijfde keer gaat lukken ?! Dan spreken we af dat Sint en Piet bij ons met glitters strooien en de ooievaar door de schoorsteen duwen en dat de Kerstman een babysokje bij jullie aan de haard hangt ?!?!?!?!

Liefs en heel veel sterkte en je weet me te vinden als je je verhaal kwijt wilt !
Silvia

Zo herkenbaar wat je schrijft sylvia. Ik voel precies het zelfde!
Maar dat lijkt me inderdaad een mooi gedachten en laten we ons daar maar aan vast houden!

Dat de decembermaand ons veel geluk mag brengen en we in 2008 maar een dikke buik mogen krijgen (maar dan niet van de oliebollen )    

succes 6 en we houden kontakt

Hoi Ikke,

Hoe gaat het nu met jou ? Hopelijk heb je weer wat moed bij elkaar verzameld.
Wij zeer weer begonnen met klussen.
Deze maand gaan we echt proberen het vol te houden om om de dag te klussen: hopelijk dat dat wel gaat helpen om zwanger te raken.
Sinds twee dagen heb ik wat buikpijnklachten: ik denk wel dat het mijn darmen ofzo zijn. Ik wordt er helemaal gek van: ik voel steeds meer in mijn lijf. En dat kan nu niks zijn want ik ben net van mijn ongesteldheid af. Ik wil echt komende maand gaan proberen me wat minder gek te maken als ik iets voel. Gelukkig van de ene kant dat ik nu al iets voel terwijl ik nog niet mijn ei heb gehad.
Kan gelukkig nu wel positief denken over het proberen zwanger te worden. Leuk weekend gehad en dan geniet ik er nog even van om met zijn tweeen te zijn en zie de positieve kanten van het feit dat we nog niet zwanger zijn. Maar weet nu dat het na komende week wel weer anders zal gaan zijn: dan is mij ei weer geweest en geeft mijn lichaam weer hoopsignalen. Dan weet ik dat ik me weer realiseer dat als het weer niet is gelukt, de volgende poging weer zover is. En ik zou het zooooo leuk vinden om met de feestdagen zwanger te zijn......zucht. Ben er nu toch wel ECHT aan toe !

Groetjes, Silvia

Hoi Sylvia

Het gaat wel weer. Heb me gister nog behoorlijk depri gevoeld.
Tja het is niet anders, maar weer vol goede hoop en moed aan de volgende maand beginnen.
Zei ook al tegen mn man dat ie t druk gaat krijgen deze maand . Ik moet eerlijk zeggen dat ik t eigenlijk nooit zo voel wanneer mn ei-sprong is. Had vorige maand 6 ovulatie testen uitgevoerd: allen negatief!!! Begonnen op dag 12. Misschien te laat of te vroeg geweest????? Heb er nu 25 besteld en begin maar op dag 6 ofzo.
Pfff...draaf ik door?  Maar dat om de dag klussen is misschien ook nog niet zo'n gek idee.
Ik probeer t soms los te laten en lekker te genieten, maar dat is best moeilijk. Ik ben gek op een glaasje wijn, maar ben bang dat ik dan schade aanricht, heb jij dat ook?    Probber zo gezond mogelijk te eten en roken deed ik gelukkig al niet.

Morgen weer aan het werk: aan de ene kant goede afleiding en aan de andere kant heb ik soms zo'n bui dat ik nergens geen  zin in heb. Vrijdags ben ik altijd vrij, vandaar dat ik had gewacht met testen .
Hoop echt dat we volgende maand samen net voor de kerst ons baby geluk kunnnen   delen en verder kunnen babbelen over zwangersschapspraatjes.
Succes met klussen zou ik zeggen en hoor gauw weer van je!

groetjes

Hoi Ikke,

We zijn inmiddels weer  volop begonnen met klussen: hoop echt dat we het een maand lang kunnen volhouden om om de dag te klussen. Gelukkig lees ik op deze site dat best veel stellen het wel eens moeilijk vinden om dit vol te houden. Dacht al dat het aan mij lag en dat wij de enigste waren.
Gelukkig rook en drink ik niet, maar soms vind ik het wel moeilijk hoor om zin te maken en te krijgen (vooral als ik moe ben en liever lekker onder de wol wil kruipen en slapen).  
Maar gelukkig kunnen mijn man en ik er goed over praten en gooien we er een flinke dosis humor in en dan lukt het wel.
Tot nu toe heb ik elke maand een test gedaan. Ik had steeds een positief resultaat en toen hebben we extra geklust en je ziet wel: ik ben niet zwanger. Maar ze zeggen als je het te vaak doet is dit niet goed voor het zaad, misschien is dat het wel geweest ?
Een vriendin van mij had ook nooit een positieve test, ze was dan wel heel erg onregelmatig ongesteld. Toen hebben ze het om de dag gedaan een maand lang en toen was het raak !!! Bij een andere vriending is het ook meteen gelukt toen ze het een maand lang om de dag hadden gedaan. Ik hoop nu maar dat het ons dan ook gaat lukken.
Ben wel benieuwd of je nu wel een positieve test gaat krijgen nu je al heel vroeg begint te testen en dit een maand lang gaat doen. Ben je regelmatig ongesteld en om de ca. 28 dagen ? Anders kan het inderdaad zijn dat je je piek later/eerder hebt.
Heb ook wel eens gelezen dat wanneer je een piek hebt je dan niet ook een eisprong moet hebben en dat de eisprong ook pas later kan optreden ondanks dat wat de bijsluiter zegt. Als je bijvoorbeeld wat spanning of stress hebt of een beetje ziek bent dan kan het knappen van het blaasje langer op zich laten wachten. Het LH hormoon is er alleen om voor te zorgen dat het blaasje kan knappen.........
Nou, hou me maar op de hoogte en ik zou het echt super vinden als we inderdaad komende maand ons babygeluk zouden kunnen delen: wat zou dat mooi zijn he ?!

Liefs, Silvia

Hoi Ikke:

Vergeten bij mijn vorige berichtje. Betreft de eisprong: ik weet niet goed of ik hem wel/niet voel: ik voel af en toe zoveel dat ik het niet meer weet allemaal. Wel  nam ik vorige maand duidelijker mijn cervix waar. Dit had ik ook wel de eerste drie keer maar niet zo sterk. Maar met klussen merken mijn man en ik wel dat ik rond mijn eisprong moet zitten, maar misschien komt dit ook wel omdat dan mijn piek er is geweest en misschien dat ik daardoor extra klus zin heb .
Ik ben benieuwd het komende weekend, dan zou ik weer mijn piek moeten hebben.
We houden elkaar op de hoogte en hopelijk hebben we het de komende maand allemaal gehad en zetten we die piek op de boom

Groetjes, Silvia

Terug
Bovenaan