In juli gestopt met de pil: lotgenoten gezocht.

Heeeeeeeeeee Sylvia,

Hier weer even een berichtje van mij..

Kheb vandaag eindelijk met manlief over onze babywens kunnen praten en kheb geweldig nieuws.... in Januari stoppen we al met de pil....
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhh kan echt niet wachten, hoop dat hij nog een paar maandjes eerder wilt stoppen haha,..

Liefs, Maaike.

Hallo fifi81: wat leuk dat je reageert !
Je hebt al een zoontje van twee....das leuk: leuke leeftijd lijkt me zo.
Frustrerend he als het niet meteen lukt, terwijl je voor je gevoel er samen alles aan doet.
Zwanger worden is niet vanzelf sprekend: daar zijn we nu echt wel achter. En zo zie je maar weer, zelfs als je al een kind hebt en dus weet dat je samen een kind kunt krijgen is het niet vanzelf sprekend dat het de tweede keer meteen weer zo snel lukt. Gek he, de natuur........

Ik moet zeggen op zich gaat het wel zo 3 weken per maand, maar als ik in de gaten krijg dat ik toch echt ongesteld moet worden dan heb ik echt even een flinke dip: dan gekruipt me steeds die angst dat we geen kinderen kunnen krijgen en kan ik even niet tegen dikke buiken zien en leuke zwangerschapsverhalen.

De afgelopen 4 keren heb ik steeds ovulatietesten gebruikt en rond om die tijd flink geklust. Bewezen is dat dit bij ons niet helpt, dus gaan we de komende maand gewoon een maand lang om de dag klussen. Ik heb wel eens gelezen dat je ook een eisprong kunt krijgen een week na de LH piek.......

Wel moet ik zeggen dat volgens mij mijn lichaam echt heeft moeten ontpillen: steeds heb ik weer zwangerschapsachtige kwaaltjes gehad en ik was de eerste 3 keer maar heel weinig ongesteld. De laatste twee keer wel wat meer, maar niet zoals met de pil en daarvoor.......
Vorige maand was overigens wel de eerste keer dat ik aan mijn cervix merkte dat ik een eisprong moest hebben, maar helaas........je zou toch denken als je testjes doet en dat merkt en dan klust: dan moet het toch lukken ?!
Heeeeeeeeel frustrerend soms. Maar ja de natuur he......we wachten maar rustig af en proberen positief te blijven, al lukt me dat soms echt niet: gelukkig dat deze forum bestaat !!! En ondertussen genieten we nog even van de tijd samen en kunnen we alvast vanalles voorbereiden voor als het ooooooit raak zou zijn.........

Geniet samen met je man en je zoontje van jullie tijd samen.....voor je het weet zijn jullie met z'n viertjes......of vijfjes........
Wanneer verwacht jij je eisprong te hebben en ongesteld te worden ? Ik half november en 1 december ongesteld worden.......

Gr. Silvia

Hoi Maaike,

Wat een super goed en leuk nieuws voor jou dat je al in januari kan gaan stoppen met de pil !!
Voor je het weet is het december en deze feestmaand vliegt altijd weer snel voorbij !! Geniet nog even van jullie tijd samen en doe lekker dingen die jullie strakjes misschien minder makkelijk kunnen doen: nu kan het nog !!!
En probeer nog maar even flink te sparen: het is inderdaad niks zoals je zelf al zegt als je niet naar hartelust kunt gaan shoppen. Alles waar baby voor staat is duur en er zijn o zo veel leuke dingen !

Tuurlijk kun je je ondertussen gaan orienteren, maar kijk daar alleen voor uit. Als het niet zo snel lukt zoals bij ons, kan dat juist heel frustrerend werken ! Uiteraard verstandig om praktische dingen te bespreken zoals jullie al hebben gedaan. En tja....een kamertje opruimen kan nooit kwaat.....laten we zeggen: vervroegde voorjaarskriebels:

Ja ja, mannen zijn wat dat betreft nuchterder. Mijn man ook hoor: die zegt ook wel vaker: dat komt goed of dat zien we dan wel weer. Tuurlijk die dan leeft, dan zorgt. Maar ja wij dames denken nu eenmaal vaker anders: misschien meer zwart-wit. En ja dan die moedergevoelens en hormonen en nog eens bij.......
Maar inderdaad als we straks zwanger zijn.......dan zijn wij dames weer meer nuchter. Och ja, er moet er altijd een met beide voeten op de grond blijven staan....toch ?!

Gelukkig dat dit forum bestaat: kunnen we lekker met elkaar kletsen de mannetjes een beetje ontlasten. Ondanks dat ik met mijn man heel goed over dit alles kan praten en enkele mensen om me heen, is het toch fijner om met directe lostgenoten te praten !

Ik hoop zo erg dat het ons nu de 5de keer gaat lukken: duim je voor ons ?
Dan kan ik met glitters strooien voor jullie !!!

Groetjes, Silvia

Hee Sylvia,

Is nu de 2e keer dat ik dit berichtje typ.. drukte perongeluk op het verkeerde knopje dus alles was in 1x weg grrrrrrrrrrrrr....

Maar ik ben echt superr blij ja dat ik in januari al mag stoppen met de pil, en het is net wat jij zegt nu de feestdagen eraan komen is het zo januari.. vind zowiso dat de tijd erg vliegt de laatste tijd,..
Ik heb 25 november een verjaardag, dan word mijn pa 46 en voor je het weet is het dan alweer december... nou dan heb je weer sinterklaas en kerst en oud en nieuw en dan ist alweer januari... oeeeeeeeehhhhhh kan nie wachten haha!

Ik moet zeggen dat ik wel ontzettend blij ben met dit forum, je kunt gewoon lekker met andere dames over je gevoelens praten en niks is raar hier op het forum, iedereen snapt wat je gevoelens inhouden en zo word manlief wat minder belast met de moedergevoelens haha!

Zeker weten ga ik voor je duimen deze maand, hoooop zo voor je dat jullie deze maand geluk hebben... wanneer heb je je NOD dan? Misschien dat ik dit aleens heb gevraagd maar volgensmij lijd ik zo af en toe aan geheugenverlies haha...

Nou tot horens!

Liefs, Maaike.

Hoi Maaike,

Stomme vraag misschien maar wat betekend NOD precies ?
Ben niet zo van de afkortingen.....

Ik moet als ik een cyclus aan hou van 27 dagen ( was de laatste twee keer zo ) 1 december ongesteld worden.......
OOooohhhh ik zou het zoooooo leuk vinden om zwanger te zijn met Sinterklaas en Kerst......zucht.

We gaan ons best doen deze maand:  we gaan het volhouden: om de dag wordt er geklust !
Zou bijna zeggen: als het dan nog niet is gelukt dan weten we het echt niet meer, maar ja de natuur laat zich af en toe niet haasten. Frusterend wel, maar we houden de moed erin en hopelijk heb ik over een dikke 3 weken goed nieuws.......

Groetjes, Silvia

quote: Sylvia77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 15:50:19'));

Hee Sylvia,

Is helemaal niet stom joh,.. voordat ik op dit forum kwam had ik er ook nog nooit van gehoord haha.. NOD = niet ongesteldheids dag.. dus bij jou zou dat de 1e december zijn..

Zou inderdaad echt superrrrr leuk zijn als je rond sinterklaas, kerst zwanger zou zijn!!! Ohhh ik ga zooo voor je duimen... hoop het zo voor je!!!!

Ze zeggen ook dat het het beste is om om de dag te klussen, dan zou het zaad een betere kwaliteit hebben. Heel goed van jullie dat je de moed erin houden en niet opgeven..
Kan het ook niet zijn dat je er misschien teveel mee bezig bent? Dat het daarom misschien iets langer duurt? Of omdat je toch nog aan het ontpillen bent..?

Liefs, maaike.

Hoi meiden

Ik wil grrag met jullie mee kletsen....
Voel me op dit moment alles behalve happy...

In juli hebben mijn man en ik besloten ervoor te gaan zeg maar.
5 juli is mijn spiraaltje verwijderd en de avond van 6 op 7 juli werd ik al ongesteld...
We waren toen precies 1 jaar getrouwd! leek een mooi start.....

Mijn cyclus duurde tot nog toe 30 dagen en ik had afgelopen maandag ongesteld moeten worden.
Aangezien ik vanmorgen (vrijdag)  nog niet ongesteld was ik me al aan t verheugen op een zwangerschap....
Maar ik had de test  net   uitgevoerd en..... bloedverlies!!!!
ik hoefde het testresultaat dus niet meer aftewachten.

Ik weet dat mensen soms maanden of jaren bezig zijn maar dit was de 4e poging en dacht echt dat ik zwanger zou zijn.
Voel me erg echt rot onder. Mijn man is op zn werk nu en niemand weet verder dat we ermee bezig zijn (op 1 vriendin na) dus ik wou ff mn hart luchten....

Hoe is het met jullie verder?

liefs

Heee!

Nou welkom bij ons haha!

Wat rot voor je zeg dat je je niet helemaal happy voelt, kan het me wel voorstellen ja!

Wat leuk dat je man en jij ervoor gekozen hebben om ervoor te gaan! En wat was je alweer snel ongesteld nadat je spiraaltje verwijderd is,.. en dat je al die maanden gewoon regelmaat had met je cyclus je hoort van genoeg vrouwen hier dat het alles behalve regelmatig is, dus wat dat betreft heb je wel geluk gehad daarmee.

Wat minder dat je vanochtend bloedverlies hebt gehad, ben je echt ongesteld geworden? Ik weet ook niet of je misschien te vroeg getest hebt? Je hoort namelijk weleens dat het ook een innesteling kan zijn...  

Kan me echt voorstellen dat je je rot voelt, en tuurlijk er zijn mensen al maanden of jaren bezig maar dat neemt niet weg dat je je niet rot mag voelen. Ik kan het me best voorstellen, als je toch het gevoel en idee hebt dat je zwanger bent en het dan toch niet zo blijkt te zijn, dan kan ik me voorstellen dat je alles behalve happy bent!!!!

Jammer dat je er opt moment met niemand over kunt praten, maar je weet het he, hier op het forum praat er altijd wel iemand met je hoor, en je kunt altijd je hard luchten!!!

Hier gaat t allemaal goed,.. mag eindelijk in januari gaan stoppen met de pil, en gelukkig komen de feestdagen eraan dus des te eerder is het januari!!!!
Verder druk bezig, ben een verrassingsreisje voor mij en mijn vriend aant organiseren, hij is jarig 15 januari en dacht van hee tis wel leuk om een weekje met z'n 2tjes weg te gaan... maar mijn mond dichthouden poeehhh dat word wel moeilijk, maar ach, geef het als een soort van kerstcadeautje dan hoef ik niet tot het einde mijn mond te houden haha!
Ben benieuwd hoe hij reageerd!

Nou tot horens en kop op!

Liefs, Maaike.

Terug
Bovenaan