Inenting kleine kinderen MG

Ik weet dat het onderwerp al eens voorbij is gekomen over wel of niet inenten tegen de Mexicaanse griep. Maar nu krijgen we dus allemaal een oproep (voor kinderen t/m 4 jaar)
Hoe denken jullie er nu over?
Ik blijf het toch lastig vinden,

groetjes van Sonja

hoi sonja

ja ik vind het ook erg lastig,zit zelf ook nog in tweestrijd,hier word morgen begonnen met inenten.ben zelf zwanger dus kom ook in aanmerking maar weet t nog niet hoor.
en voor onze kindjes?denk dat ik anouk wel laat inenten,maar zover ist nog niet,dus kan me nog bedenken

gr petra

Feline heeft nu de mexicaanse griep volgens de huisarts. Maar zeker weten doe je het nooit, omdat ze niet meer testen.....
Maar ik ga er van uit dat het echt de mexicaanse griep is, dus ze wordt niet ingeent.
En we hebben natuurlijk ook Gijs nog... Die is ruim 7 maanden, dus die komt ook in aanmerking voor de inenting. Maar ik weet het dus echt niet. Dennis ook niet, dus we moeten er deze weken goed over nadenken..

groetjes Maris

ps de spaanse griep hebben ze ook mensen voor ingeent en er zijn toen meer mensen overleden aan de inenting dan aan de griep zelf. (was wel begin 19e eeuw, maar toch...)

Ja, ik ben er dus ook niet uit. Het is toch allemaal erg onduidelijk. Hoe groot is de kans dat ze de MG krijgen en wat zijn nu de nadelen van het inenten? Nou ik denk dat we voorlopig nog even in 2-strijd blijven.

Gr. Sonja

Ik dub ook nog steeds! Vera heeft astmatische bronchitus en dus vaak benauwd. De laatste maanden gaat het wel heel goed. Zij moet eigenlijk woensdag voor de mex. griepprik, maar ik wéét het gewoon niet!!
MS patiënten hebben een oproep gekregen van de patientenvereniging dat ze zich niet moeten laten inenten omdat het het zenuwstel kan aantasten.....

Hoi,
Ook hier zijn we er niet over uit..
Ik werk zelf in de kinderopvang, ik krijg geen oproep..
Lieve gaat er twee dagen per week heen, en krijgt er nu ws wel een..vanwege de leeftijd.
Maar idd, wat doet die prik op lange termijn?
En wat als je hem niet laat geven, en ze worden ernstig ziek?
Dan kun je jezelf wel wat doen, maarja..wat als ze later iets overhouden aan die prik?
Wat als......Ik word niet zekerder van al die berichten hoor..
Wacht de oproep maar af..en vraag eens rond op het kdv, al ligt de uiteindelijke beslissing bij ons natuurlijk.
Moeilijk!!!
Mijn nichtje van 7 heeft het nu ook sinds zaterdag.
Is er goed ziek van, maar krabbelt weer op zei mijn schoonzus..
Ik weet het dus nog echt niet, maar denk zelf van niet..
Gr Rina

Hoi,

wij hebben hem al wel gehaald, anderhalve week terug kon het hier.
Er is niet genoeg vaccin nog op dit moment voor iedereen hier (wel over een paar weken) en daarom wordt er per risicogroep ingeent. De hoogste risicogroep is hier kinderen van 6 mnd t/m 4 jaar dus die mogen als eerste. Sinds vorige week zijn daar ook zwangere vrouwen aan toegevoegd en deze week ook kinderen tot 10 jaar met een chronische ziekte en ouders van babies onder 6 maand.

Ik vind het eigenlijk al heel wat dat ze hier dus de kinderen als hoogste risico groep aanmerken, blijkbaar lopen die dus echt wel een verhoogde kans.
omdat er nog wat onduidelijkheid was over wie het mocht hebben, hebben wijzelf hem ook al gehad anderhalve week terug dus we zijn er nu gelukkig klaar mee. Ik hoop ook dat Erik via borstvoeding nu ook antistoffen binnenkrijgt.

Het vaccin zelf (tenminste die hier) is hetzelfde als de normale griepprik alleen zit er nu dus een virusstam in van de mexicaanse griep. Kan me daarom niet echt druk maken over of het vaccin nu wel of niet goed is voor je, elk jaar krijgen zoveel mensen de griepprik toch?
Een meisje hier in de buurt heeft vorige week de griep gehad en die was echt verschrikkelijk ziek voor een hele week, kon echt helemaal niks en hield niks binnen.

Trouwens: Had wel twee dagen enorm last van mijn bovenarm na de vaccinatie..... dus voor wie ook gaat, doe het in je arm die je het minst gebruikt!

Groetjes en succes met beslissen

Terug
Bovenaan