Inenting kleine kinderen MG

hoi

ik heb ook steeds heel erg getwijfeld maar wij laten ons wel ineneten.....
dit ook omdat bram in de risicogroep valt ivm zijn asmatisch zijn en ik omdat ik in e zorg werk en ook in de risicogroep val............ ik denk ook dat je nooit zeker zal weten of je er goed aan doet om de prik wel of niet te nemen omdat deze inenting voor de eerste keer wordt gegeven.......
iedereen speculeert natuurlijk over de inenting en je hoort overal verhalen weg die je natuurlijk beinvloeden dus ik weet ook niet of ik er goed aan doe maar wij nemen hem wel

liefs ilona

Wij laten ons ook inenten, mijn man en ik werken allebei in de zorg en zitten daarom ook in de risico groep. We hebben eeen avondje uitgebreid gezocht op internet en hebben toen uiteindelijk deze beslissing gemaakt.

ik heb hetzelfde dubbele gevoel als iedereen hierboven.
Maar Ray is er heel duidelijk over: prik halen. En ik ga Birgit wel laten inenten ookal heb ik gemengde gevoelens...
Ik denk dat die gemengde gevoelens vooral komen van al die berichten op internet, net als dit forum: ik heb gehoord dat... het schijnt dat...
Klink reageerde daar gister zelfs nog op dat daar niets van waar is. Als je op grieppandemie.nl leest dan krijg ik al een wat geruster gevoel.. Ik ga me dus niet gek laten maken door al die verhalen, en ga die prik bij Birgit laten zetten, ALS ze de griep dan nog niet heeft.. er zijn al een heleboel kinderen ziek op de opvang.. maar of het de MG is, is niet bevestigd (ook waterpokken iig)
Wat ik hoor van mensen die de MG al hebben gehad is het geen pretje, en dat verhaal van dat meisje van 3 uit Boxmeer die 's ochtend niet meer wakker werd is me ook blijven hangen...

Inderdaad een moeilijke beslissing, maar ze gaan echt niet zomaar al die kleine kinderen vaccineren!

Evelien

Wij gaan hem wel halen, voor beide mannen.
Zal het mezelf nooit vergeven als 1 van de 2 de MG krijgt, en er aan overlijd.

Ik ben echt van mening dat ze wel weten wat ze doen... Ze hebben niet voor nix zolang overleg gehad (medische wereld).. Juist omdat het om een grote hoeveelheid kinderen gaat.
Ik heb op de website grieppandemie.nl gelezen dat ze er stofjes aan hebben toegevoegd om het afweersysteem op te krikken. Deze stofjes zijn NIET schadelijk voor de volksgezonheid.

Ja, ik vind het ook erg moeilijk hoor, en hebben er samen goed over gepraat met als conclusie dat we ze wel laten vaccineren.

Liefs Deb.

Hoi,

Ik kom net bij de HA vandaan (voor wat anders hoor, maar later daar meer over) en die adviseerde mij om Lindy wel te laten inenten.
Dit omdat je het moet zien als iets dat ook bij het cb gebeurd. Daar vraag je je ook niet af of je het wel of niet doet... (dktp enzo)

Dit vind ik wel logisch klinken dus als we de oproep krijgen gaan we ook de prik voor haar halen.

Ieder z'n keus overigens hoor!

Sammie

Hoi, moeilijke beslissing he? Het ene moment weet ik het zeker: inenten, en het volgende moment lees ik weer wat ( op 1 van de fora waar ik schrijf) en begin ik weer heel erg te twijfelen. Ik ga vanmiddag mijn huisarts bellen en als die zegt dat inenten verstandiger is, dan laat ik me inenten en ook Eline. Mijn oudste krijgt al de inenting omdat hij astma heeft.

Hier nog een en al twijfel, idd wat als:
- blijkt dat de bijwerkingen op lange termijn wél ernstig zijn? (denk aan de DES dochters van toen)
- wat als hij ziek wordt en in het allerergste geval overlijd?

Ik krijg namelijk het idee dat de overheid nu ook niet meer kán zeggen dat het wel meevalt, omdat ze zichzelf dan volslagen ongeloofwaardig maakt met de aanschaf van al die vaccins!
Dat is dus ook een beetje wat me tegenhoud..
En wat betreft de vaccins op het CB, daarvan heb ik het idee dat daar wél de tijd voor is genomen om alle bijwerkingen goed onder de loep te nemen. Dat gevoel heb ik hier namelijk niet bij, dat ze daar de tijd voor gehad hebben..
En wat nou met die zwangere vrouwen? Die wordt het geadviseerd omdat zij tijdens de zwangerschap toch al moeilijker ademen. Maar kindjes onder de 6 maanden mogen nog niet geënt worden omdat de vaccins nog niet afdoende zijn getest op veiligheid en effectiviteit. Zijn kindjes IN buiken dan ook niet jonger dan 6 maanden?
Nu moet ik zeggen dat tot vanmorgen in mijn omgeving nog niemand grieperig was, maar net toen ik Kyan op ging halen hoorde ik dat de zoon en schoondochter van mijn gastouder grieperig waren (onbekend wat voor een griep, maar ik hoorde dat je nu bij alle griepgevallen uit mag gaan van de MG) :S Donderdag spelen de kids weer samen...........
Nu zijn ze nog wel klagerig aangelegd dus ik hoop dat het om een gewone verkoudheid gaat maar toch..
Het houd me wel bezig! Hoe gaan de KDV's daar eigenlijk mee om?

Groetjes Sas

Hai,

Hier laten wij de kids wel inenten. Bij griep slaat het bij Veerle en haar 2 broertjes van 9 maanden gelijk op de longen. Twee weken geleden was Veerle ziek, koorts, hoesten etc. Daarna haar broertje en die kreeg gelijk een kuur en vorige week haar andere broertje. Die was zo benauwd dat wij de volgende dag weer terug moesten komen en bij geen verbetering zouden wij door moeten naar de kinderarts. Gelukkig sloeg de kuur aan. Ik ben wel angstig voor de MG hoor, vandaar dat ik ze ook laat inenten.

Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan