Inenting kleine kinderen MG

Even ingaan op de vraag hier boven, van Sas,
Bij mij op het kdv, is momenteel het beleid dat alle kids met koorts ongeacht de verdere klachten moeten worden opgehaald.
En bij andere evt symptomen mogen we de ouders verzoeken naar een arts te gaan.
Op het moment hebben we een baby op het kdv, die het met zekerheid heeft.
Spannend, hij is vorige week nog geweest.
Nu voorlopig dus niet..
Weet niet hoe het op andere kdv's gaat hoor..

Gr Rina

Bij ons op het kdv waren veel zieken vorige week, maar geen meldingen wat de kindjes hadden. Dus geen goed beleid vind ik.
En ik gisteren dus netjes bellen naar kdv om Feline af te melden en te zeggen dat ze mexicaanse griep heeft volgens de huisarts. Ik vroeg wel of ik dan soms de 1e was? Maar daar had ze geen antwoord op. Maar aangezien ze niet meer testen of kindjes echt mex griep hebben laat ik Feline dus alsnog enten...
groetjes Maris

En meiden.. Hebben jullie net toevallig het RTL nieuws gezien?
Daar word duidelijk door Klink gezegd dat de vaccinatie veilig is, maar dat er altijd uitzonderingen zijn.

Iedereen moet het zelf weten, maar nu ik hoor dat een kindje van 2,5jr er weer aan is overleden, weet ik het helemaal zeker!

ENTEN!!

Liefs Deb.

zit even op de site van NHG (Ned.Ha genootschap) te speuren. Daar kwam ik tegen wat het enten conctreet inhoud:
Jonge kinderen
Jonge kinderen die nog niet eerder zijn gevaccineerd tegen de seizoensprik, komen in aanmerking voor twee seizoensgriepvaccinaties en de pandemische vaccinaties. Er zijn dan twee mogelijkheden:

Optie 1: eerste pandemische prik, na 1-2 weken de seizoensprik, na 3 weken de tweede pandemische prik, na 2 weken de tweede seizoensprik.

Optie 2 : eerste seizoensprik, 1 week later de eerste pandemische vaccinatie, 2 weken daarna de tweede seizoensprik en 1 week daarna de tweede pandemische prik.

De minimale periode tussen de eerste en tweede pandemische prik bedraaagt 3 weken; de periode tussen de twee seizoensprikken is bij voorkeur 4 weken.

Jonge kinderen uit de risicogroepen kunnen vanaf 6 maanden gevaccineerd worden met het pandemisch vaccin.

Dat betekent dus 4x prikken voor mijn ventje!!
Vind het nogal wat; daarnaast hoor ik van mensen die jaarlijks de gewone griepprik halen, dat ze vaak erger aan het 'kwakkelen' en tegen de griep aanhangen dan zonder prik.
Dus daar heb ik zeker al geen hoge pet van op, nu blijkt dat zonder die prik je ook de MG prik niet kunt halen.... dilemma erbij!

Groetjes Sas

Hoi meiden,

Wij laten Sven ook inenten. Ik heb vorige week een week bij mijn ouders gebivakkeerd omdat Richard mogelijk de MG had. Dat wil ik niet nog eens. En Sven is zo'n mannetje dat altijd alles wat er op het kdv heerst ook krijgt. In zijn groepje was al 1 kindje met de MG geconstateerd, gelukkig was Sven toen dus met mij bij mijn ouders en is hij niet besmet maar ik wil geen risico lopen omdat wij ook nog een kleintje van 10 weken thuis hebben.
Ik twijfelde eerst ook na een uitzending van Netwerk waarin een HA zei dat er allemaal gevaarlijke stoffen in dat vaccin zaten maar na gisteravond Pauw en Witteman te hebben gekeken waarin Klink inderdaad zei dat het vaccin veilig is, ga ik wel laten inenten hoor.
En weet je, er zijn altijd wel mensen die niet goed op een vaccin reageren alleen horen we daar niets van. Nu zit iedereen er zo bovenop dat er altijd wel mensen zijn die commentaar hebben.
Ik vind het inderdaad wel een ander verhaal voor zwangere vrouwen. Ben blij dat ik al bevallen ben want dan had ik ook niet geweten wat ik zou doen.

Groetjes,
Maike

Mmm das idd een raar beleid bij jullie KDV Mariska. Nu las ik wel ergens dat je nu bij alle griepklachten uit mag gaan dat het de MG betreft.
Maar weet je wat ik ook wel tricky vind? Hoeveel mensen zeggen (ook al ver voor deze hele MG ellende) bij een lamlendig gevoel met een beetje verkouden en wat rillen al, dat ze 'de griep' hebben. Echt de griep is wel ff wat anders dan een beetje in de lappenmand zitten...

Grtz Sas

nog even een reactie op dat van die meerdere prikken:
volgens mij moet je nog steeds helemaal zelf weten of je ook de "gewone" griepprik erbij neemt toch? en daarnaast is het hier zo dat kleine kinderen dus maar een halve dosis krijgen vandaar dat ze naar 3 weken waarschijnlijk nog een keer moeten.
Het is dus waarschijnlijk, maar hier doen ze de eerste kinderen deze week geloof ik testen die dus de eerste vaccinaties hebben gehad en als blijkt dat die al voldoende antistoffen hebben aangemaakt dan hoeft er helemaal geen tweede keer geent te worden. De eerste test waren al heel goed dus ik hoop maar dat we niet nog een keer moeten want Alice heeft aardig gekrijst......

Het leeft hier ook wel echt he?
En 4 keer een prik..nee toch?
Ik vind 1..hooguit 2..echt genoeg...als we het laten doen..
Gr Rina

Ohja, op ons kdv word bij alle ziekmeldingen een lijst met vragen doorgenomen met de ouder..
En we hangen een brief op ter kennisgeving en dan kunnen ouders ook zelf beslissen ofdat ze het kind op kdv brengen ja of nee.
Vind niet dat we hier geheimzinnig over moeten doen..juist niet toch!

Terug
Bovenaan