Inslapen

sorrty maar ben het toch met mensen hier eens .. je baby mag even huilen dit is heel normaal maar zou ik mijn dochter van bijna 5 mnd laten huilen dan weet ik niet of dat wel slim is die huilt namelijk alleen maar als er echt wat aan de hand is... verder is het jammeren! .. neem aan dat jij als ouder zijnde je huiltjes van je kind wel herkent.. en als jou kindje zolanh huilt is een osteopaat misschien een idee????

Ik ben ook naar een osteopaat geweest en er zat iets vast in zijn nekje zei ze.
Ben 3x geweest en toen zat het los en toen zijn we er mee gestopt.....
Ik had niet het idee dat we ermee op waren geschoten.......
Maar we waren toen ook aan het inbakeren.
Hoor wel hele goed verhalen over osteopaten en bij veel helpt het wel!!!
Dus misschien is het inderdaad wel wat!

En over het huilen; een baby praat dmv huilen, dus je moet wel naar hem luisteren, maar je moet ook de taal kunnen spreken! Ik vond dat in het begin erg moeilijk. Als je je baby wel laat huilen is dat niet erg. Je leert op den duur de verschillende huiltjes kennen, maar in het begin had Thijmen maar 1 zielig huiltje!!!
Ze verwerken zo ook hun indrukken als ze teveel prikkels hebben gehad, slapen in.
Maar ze huilen ook als ze mama missen, honger hebben, boos op zichzelf is enz
Dus ik ben voor het huilen wat ik een maand geleden niet had gedacht, maar wel tot op zekere hoogte.

Groetjes

heeft een baby, tje van 3 of of 10 maanden zijn moeder niet nodig dan
en baby huilt om te laten zien dat er wat is en als je dat negert kan ie zijn eigen moeder niet eens vertrouwen

Waarom is bovenstaande opmerking niet kwetsend en mijn opmerking over de nederlandse spelling wel? Tuurlijk, het was een valse opmerking, en ik wil daarvoor ook mijn excuses aanbieden aan Stephanie. Maar als we het hebben over iedereen in zijn waarde laten, vind ik haar uitspraken ook niet kunnen. Een opmerking over een slechte moeder zijn is ontzettend kwetsend, raakt je dieper dan wat dan ook. Ik werd er giftig door en maakte daarom een valse sneer terug. Niet goed te praten, daar ben ik het achteraf mee eens.

Maar verder sta ik nog wel achter mijn mening over het inslapen en hoe ik het aanpak. Ik word soms zo moe van de opmerkingen over het CB, dat die altijd van die stomme adviezen geven. Die adviezen komen niet uit de lucht vallen maar komen voort uit wetenschappelijke studies enzo. En natuurlijk is elk kind anders, maar ook zij hebben het beste voor met jullie kinderen.
Ik geloof dat Soela/Annemarie de enige was die de achterliggende gedachte van mijn boosheid snapte, erg jammer, maar zo heb ik dat dus bedoeld. Iedereen mag een andere mening hebben maar laten we elkaar daar niet op veroordelen.

Groetjes,
Gyöngy

Nog even reageren op Cindy. Wat ik al eerder zei, iemand een slechte moeder noemen is het ergste dat je kunt zeggen. Ook jij mag even nadenken voordat je durft te zeggen dat ik niet op het forum thuishoor. Jij wel dan?

Ik moet zeggen dat de mensen het hier zo wel gezellig maken zeg!!
Ik wil het nu dus even opnemen voor Rubensvrouw!
Toen ik het bericht van Stephanie las kwetste mij dat ook.. Wat denk je wel.. Jij weet hoe wij ons kindjes moeten opvoeden?! Sorry hoor!

Ik heb zelf dyslexie en zo'n opmerking is niet leuk om te krijgen maar ben je wel gewend toch? Ik iig wel!!

Ieder heeft zijn eigen manier van opvoeden.. Sommige kindjes huilen om indrukken van zich af te huilen zo ook mijn kleine!
Er zijn kinderen die om niks even moeten huilen! Duss!!

Laten we elkaar niet meer aanvallen over zoiets AJB! Het is hier een gezellig Forum..

Dank u.. Amen!

Hoi Hoi,

Tjeee... ik heb net even het topic gelezen, en ook het topic over het uitzetten van de babyfoon... Wat een reacties zeg!

Ik schrik ervan hoe heftig sommigen reageren op anderen en vooral hoe negatief er over de verschillende manieren van opvoeden gedaan wordt.

Als je een kind hebt dat indrukken verwerkt door te huilen voor het inslapen, dan is dat behoorlijk lastig soms. Maar ik denk dat je als moeder zelf heel goed kunt inschatten wanneer het huilen niet meer het verwerken is, maar er misschien iets meer aan de hand is. En dan is er niets mis mee om hulp in te roepen, welke hulp? dat is aan jezelf om te bepalen en hangt vooral af van waar jij je prettig bij voelt en wat je eigen insteek is.

Ikzelf heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het CB. Ik heb een leuke wijkverpleegster, een wat oudere dame, die me goede antwoorden geeft op mijn vragen en zelf ook wel adviezen geeft. Daarvan gebruik ik wat ik wil en kan toepassen, maar voor de rest laat ik het voor wat t is.  

Kunnen we nu wat  positiever  doen naar elkaar, want we zijn immers hier om elkaar te helpen en te steunen, toch?

Groetjes uit Lelystad,
Esther

Terug
Bovenaan