Intake kraamhulp wanneer?

YES !! Het is eindelijk gelukt, ze hebben me gebeld voor een afspraak. Hebben mijn eigen telefoontjes toch geholpen. Ze zei dat ze nu begin december aan het inplannen was en nog niet de tweede helft van december, maar we hebben toch een afspraak gemaakt omdat ik alles klaar wil hebben. Ze komt nu donderdag, dan moest ze toch in de buurt zijn, dus dat is mooi.
Vind het wel een prettig gevoel, want als ze dan volgende week ofzo pas half december gaat inplannen en dan gaat bellen, kan ze misschien de 3e week van november komen en heb ik begin december mijn zorgplan pas en dat vind ik toch wel laat. Vinden jullie niet of ben ik gewoon een zeikerd ?

Bibi: ik vind je helemaal geen zeikerd joh! Je mag toch verwachten dat ze over het algemeen wat eerder zijn met dat soort dingen? Tuurlijk bevallen mensen ook wel na de uitgerekende datum, maar hoe vaak hoor je niet dat de kinderen wel te vroeg worden geboren? En het komt natuurlijk allemaal wel goed, als je dan nog geen zorgplan hebt...maar het is toch een fijner (lees: minder stressvol) idee wanneer je je zorgplan al wel binnen hebt.

Ansie: wat een geluk. Dus een extra matras was al voldoende. Mooi hoor. Anders kun je nog denken aan kratjes uit de supermarkt? Maar goed, waarom eigenlijk als dat extra matras al goedgekeurd is.

Liza: ja bij jou komen ze dan niet meer langs nee en kunnen ze er inderdaad vanuit gaan dat je al wat ervaring hebt op dit gebied

Ja, Weekee, minder stressvol is het zeker. Ze kon zich ook wel voorstellen dat ik het rond wilde hebben, ze deed er gelukkig ook niet moeilijk over. Ik wil eigenlijk uiterlijk over 2 weken alles gedaan en geregeld hebben, dan moet ik nog een week of 4 en dan wil ik geen dingen meer moeten doen.

Heel verstandig. dan kun je in de laatste weken gewoon even "bijhouden" in het huishouden, maar hoef je geen dingen meer te doen die noodzakelijk zijn.

Ja, precies, dat is mijn streven. Ik wil de laatste weken zoveel mogelijk rust pakken, want met een kleintje die in de rondte loopt, is dat al moeilijk, dus ik wil dan niet ook nog eens dit en dat moeten doen. Ik ga proberen mee te slapen als hij 's middags slaapt en dat doet hij gelukkig nog best lang

Terug
Bovenaan