Intake kraamhulp wanneer?

Ik had maandag gebeld om te vragen wanneer ze contact opnemen, dat zou één dezer dagen zijn, maar helaas nog altijd niks gehoord. Ik hoop dat ze komende week bellen want ik wil het gewoon nu  allemaal geregeld hebben

Hoi

Ik ga flesvoeding geven, ik dacht ook dat je dan uren mindering kreeg...Ik heb het echt duidelijk gezegd hoor  dat het fv word haha!  

Liefs Jess

He bah Daantjuh, ja dat zal sowieso een moielijke periode voor je zijn.    Ik kan me voorstellen dat je dan niet zit te wachten op mensen die even "gezellig" op kraamvisite komen.  

Wij gaan denk ik ook veelal overdag doen hoor. Ik had zelfs mensen die perse wilden komen wanneer de kraamhulp er nog is, zodat het voor mij wat makkelijker is. ja hallo...en wat als ik me dan flink beroerd voel en helemaal niet zit te wachten op visite? Vandaar dat we ook op het kaartje hebben gezet dat mensen eerst even moeten bellen. Dan kijk ik wel wanneer en of ik er zin in heb.

Jee, Daan, dat had ik nog helemaal niet gelezen. Poeh, dat is dan inderdaad een moeilijke periode voor je. Maar ik neem aan dat iedereen in je omgeving dan  wel rekening met je houdt, toch ?!

Ja, wij hebben ook op het kaartje gezet of ze van tevoren even willen bellen. Het is net wat je zegt, je weet nooit hoe je je voelt en of je wel zin hebt in visite.

De vrouw van zwangerschapsgym zei ook dat we recht voor zijn raap moeten zijn. Als we flauw zijn van visite of als we vinden dat ze te lang blijven zitten moeten we dat gewoon zeggen. De meesten zullen het wel begrijpen...en die dat niet doen. Jammer dan.

Ik wilde net gaan schrijven dat ik nog steeds niet gebeld ben, maar ik werd net eindelijk gebeld! En ze komt maandag al langs, dus daar ben ik blij mee. Ik ben dan wel al 36 weken, wat mij betreft best wel laat, maar goed, de afspraak staat nu! Ik ben benieuwd. Mijn ouders hebben ook gisteren het wiegje gebracht, dus dan kan ze die ook even gelijk bekijken. Het ledikantje staat al helemaal klaar, maar de wieg komt de eerste weken bij ons op de slaapkamer.
Wij doen wel 's avonds bezoek. Het wordt ons ook wel afgeraden, maar ik vind het bij de eerste toch wel leuk. Mijn man ziet anders ook niemand, omdat hij overdag werkt. Ik had er zelf ook altijd een hekel aan als je 's avonds niet op kraambezoek mocht, omdat ik daardoor bijna nooit kon ivm fulltime baan. Het kwam er dan regelmatig op neer, dat ik maar een kaartje stuurde.
Een kraamfeest lijkt ons ook niets. Het draait dan niet meer om de baby en je kan je verhaal helemaal niet kwijt, omdat het zo druk is. Maar ik kan me indenken dat het voor sommige juist een voordeel is.

Ik kan me voorstellen dat je wel 's avonds bezoek wilt, omdat sommige mensen anders niet kunnen. Dat zien we dan wel weer...misschien gaat alles wel heel goed en doen wij dat ook (een enkele keer).

Pff, lijkt me heel zwaar om nog 40 uur te werken hoor! Erg knap van je!

Ik vind 36 weken zeker laat dat ze langskomen van de kraamzorg, maar ja, ik ben er ook bijna 33 en bij mij zijn ze ook nog niet geweest, sterker nog, ze hebben nog niet eens gebeld. Ik heb ze een week of 2 geleden  zelf gebeld en toen zeiden ze dat december nu ingepland werd en dat ik één dezer dagen iets zou horen, maar tot op heden dus nog niks

Terug
Bovenaan