Intake kraamhulp wanneer?

wacht deze week nog even af en bel anders gewoon maandag hoor!

Bij ons is ze afgelopen week geweest. Was wel leuk, al waren de kids net ff niet heel vrolijk, jammer dan. 't is voor hun ook allemaal gek.
IK krijg ook 49 uur, vorige keer had ik 64 uur omdat we verzekerd waren voor 20 uur extra, dat vond ik echt te veel. Ook omdat de tweede kraamverzorgster die we kregen lang zo leuk niet was. Bij deze instelling krijg je gewoon 1 kraamverzorgster, de hele periode. Omdat ik best wel last heb van b.i. kan het zijn dat we meer hulp krijgen, dat zien we dan wel weer.
Op het kaartje geven we aan dat we graag willen dat bezoek even belt van te voren, dan kun je ook aangeven dat je 's avonds graag op tijd naar bed wilt gaan. Dat hebben we bij onze tweede ook gedaan, als bezoek echt bleef plakken, ging ik gewoon naar boven. 't lijkt ongastvrij en hard, maar je moet echt om jezelf denken die eerste weken.

nou ze heeft eindelijk gebeld ben morgen 34 weken
gewoon ff een gesprekje van 10 min en toen was het weer klaar
ik krijg 45 uur als ik thuis bent ik ben meestal al een dag kwijt ivm ziekenhuis
maar het is genoeg zo hoor
gr liza

liza: 10 minuutjes aan de telefoon, dat was het? Of is het niet je eerste?

Liedje: ja dat laatste ben ik wel met je eens hoor. Aan de ene kant zou je toch denken dat de visite wel doorheeft dat ze in het begin niet te lang moeten blijven...maar als ze het niet doorhebben, dan durf ik best gewoon te zeggen dat het genoeg is en ik moe ben of iets dergelijks. Moeten ze maar respecteren.

Ik heb vandaag maar weer zelf gebeld, het duurt zo lang voordat zij bellen. Kreeg weer het antwoord dat december nu ingepland werd (dat duurt dan al een goeie 2 weken), maar ze zou tegen haar collega zeggen dat ze zo spoedig met mij moet bellen.
We zullen zien !

Vanmorgen intake gehad (ben 32 wk zwanger).
Ze hebben een standaard lijst en stellen zo de vragen... gezondheid, huisdieren, verzekering, extra aan mantelzorg, benodigde spullen, specifieke wensen, werk veiligheid van het huis voor de  kraamhulp, babykamer, veiligheid baby,  borst/flesvoeding, uren kraamhulp, ziekenhuis/thuisbevalling etc worden bekeken en besproken.
Ook was er bij mij uitgebreid de ruimte om nog ff wat vragen te stellen en tip's over het een en ander te krijgen.
Mijn bed kan niet op klossen nou dacht ik van dan zet ik het logeerbed wel op klossen, maar daar kan de kraamhulp niet aan 3 kanten rondom het bed lopen, maar maar aan 2 kanten waarvan er 1 dan nog is erg krap is ook.
Dus ik kreeg de tip om een extra matras op mijn bed te doen en dan is het ook goed.
Dus helemaal happy!

he weekee
nee dit is mijn derde dus ja dan komen ze niet meer langs
en alles was goed ze heeft niks gevraagd over het bedje etc wel of ik een kruik had
maar ze gaan er wel van uit dat je alles heb maar ik heb een kindje rond lopen van 2 dus het
is niet zo heel lang geleden .... en we hebben alles nog dus beter....
gr liza

Terug
Bovenaan