IUI gestart begin januari

Ik heb niet alle berichtjes gelezen maar wilde wel vertellen dat wij ook een succes verhaal hebben! Ik heb 3 rondes Clomid en Ovitrelle gehad, daarna 3 rondes Gonal-F en Ovitrelle. Bijwerkingen vielen mee, wel wat stemmingswisselingen. 
Na ronde 5 al in gesprek met gyn over ivf en stond daarvoor op de wachtlijst. Maar poging 6 is gelukt! Inmiddels hebben wij een prachtige zoon van 5 maanden ?
Het is pittig, maar houdt moed: het kan echt!! 

Hoi Ankie, 
Snap dat je helemaal nog niet bezig bent met een tweede, was ik destijds ook niet en zei hetzelfde, dit nooit meer!! Maar uiteindelijk vervaagt de hele mmm toch een beetje en begon het bij mij erg te kriebelen.. Er zit alleen niet voor niets een periode van twee jaar na alle mislukte pogingen. Inmiddels ben ik ook 37 dus de kansen worden ook niet groter. Probeer er realistisch in te staan, maar is lastig. Zit nu in mijn laatste wachtweek en ben overtuigd dat deze poging mislukt is.. dus baal al een paar dagen.. dan laat die ongie maar komen en beginnen we weer van voren af aan..

Dat soms positief zijn en dan weer negatief is heel herkenbaar! Vooral in de wachtweken.. en kan per uur verschillen mijn bui ?. 

Hoofdpijnen zijn erg vervelend.. en maakt het er allemaal niet makkelijker op. Hopelijk gaat het snel raak zijn bij ons allemaal, dan was het allemaal de moeite waard! 
Wij gaan voor een aantal iui pogingen (hele fijne arts die ons daar redelijk vrij in laat) en daarna wellicht nog een ivf, maar hopelijk komt het niet zover.. 
Heb trouwens ook geroepen niet voor ivf te gaan, maar vaak verleg je je grenzen als het zwanger worden niet lukt. Het is eigenlijk ook niet zoveel anders dan de iui behalve het aanprikken van de eiblaasjes, dat is wat vervelend, maar wel te doen vond ik. Kansen zijn groter met ivf, maar gezien mijn ervaringen heb ik een beter gevoel bij iui..

grts Grabbel 

@Bnthee: Ook ik krijg geen meldingen als er nieuwe berichten zijn dus een antwoord vanuit mij kan ook soms paar dagen op zich wachten (helaas). Na de bewerking van het zaad van mijn man bleven er 24 miljoen goede zaadjes over, waarvan het ziekenhuis dus zegt dat dat er echt heel veel zijn. Dus daar gaan we dan ook maar vanuit aangezien zij er verstand van hebben. Statistisch gezien zijn de kansen met ivf idd ook hoger dan met IUI. Maar vooralsnog hoop ik dat het met IUI ook kan. Ziekenhuizen zullen niet voor niks deze behandelingsmethode toepassen. 
Ik zit nu in ronde 2. Morgen inseminatie met een eitje van 17mm bij 18mm. Dus fingerscrossed maar weer. 

@Nomade: Hier ook niks uit het HSG onderzoek gekomen. Vandaar dus ook gestart met IUI. Afgelopen 2 rondes met Gonal-F 37.5 gestart en na paar dagen overgestapt naar 50 om ze nog een extra zetje te geven. Mijn eitjes groeien langzaam maar bij ronde 1 waren er 2/3 kanshebbers dus dat willen ze natuurlijk ook voorkomen dat er ineens te veel groter worden. Pff na 5 pogingen is je hoop op een zwangerschap middels IUI wel ver te zoeken. Het geluk is dan des te groter dat het bij poging 6 alsnog gelukt is. IVF is een minder fijn traject... GEFELICITEERD het is jullie echt gegund!!
De hoop heb ik nog niet opgegeven hoor, maar de hormomen schoppen echt alles in de war. Ene keer ben ik positief en denk ik "jaaaah we gaan er voor, het komt goed" andere moment denk ik "pfffffffff het is ons niet gegund". 

@Gebruiker10066109: Ook bij jou was het bij poging 6 gelukt. Elke menstruatie is weeeer een teleurstelling. Maar ben wel blij te horen dat er toch echt wel mensen zwanger worden door IUI :)

@Grabbel: Wij zijn nu bezig voor de eerste. Maar mochten we in de toekomst (als een eerste ons gegund is) een tweede willen, zoals ik er nu in sta zou ik niet weeeer de mmm in gaan. Bleh die wachtweken zijn echt verschrikkelijk. Nadeel is dat de bijwerkingen van ovitrelle dezelfde zijn als symptomen zwangerschap. Dus dat geeft je hoop, terwijl je je eigen lichaam super goed kent en ook weet wanneer er een menstruatie aan komt.
Vanaf morgen beginnen bij ons ook de wachtweken weer. Heb om 11:30 de inseminatie. 
Waar zijn jullie trouwens bezig. Ik kom zelf uit Tilburg en ben dus in behandeling bij het Elisabeth Ziekenhuis. Tot nu toe fijne ervaringen. Artsen zijn allemaal aardig, maken tijd voor je, ik voel me daar geen nummer maar ze zien ons echt als mensen waarbij het zwanger worden niet spontaan lukt en ze laten ons vrij in onze keuzes wat we willen en hoever we willen gaan. 
Ben wel bang voor ivf. Weet niet of bang het goede woord is, maar als ik daarover lees vind ik dat wel behoorlijk spannend. Ook het aanprikken van de follikels lijkt me echt een hel. 

Nog een vraag in het algemeen...
Wat ik me afvraag. Ik heb gisterenavond (dinsdag) 23:30 de ovitrelle gespoten en heb morgen (donderdag) om 11:30 de inseminatie. Dat is 32 uur na de spuit voor de eisprong. Is dat niet te laat? Voor mijn gevoel moet de inseminatie eerder plaatsvinden. Maargoed het ziekenhuis heeft er meer ervaring in. Maar vroeg me wel af hoe dat bij jullie is gegaan :)  
Groetjes Ankie

Ik ben weer even komen spieken haha.
Na triggershot maximaal 36 uur later inseminatie of punctie (ivf). Door de trigger krijgen de eitjes nog 'n kleine groeispurt! Dus je ziekenhuis heeft het idd goed ;)
Spannend hoor allemaal. Nu ik op ons traject terug kijk vind ik het zo bijzonder dat dit allemaal kan! Ik duim voor jullie! 

Terug
Bovenaan