IVF: kunnen follikels eerder springen?

Hallo,

A.s. maandag heb ik de punctie voor IVF. Al vanaf afgelopen woensdag t/m gisteren heb ik een pijnlijke onderbuik, maar vandaag is dat ineens bijna niet meer (vanavond moet ik de Pregnyl zetten en de laatste deca). Heeft een van jullie dat ook wel eens gehad en zaten de follikels er toen nog?

Groetjes,
Luna

Hoi Luna,

Wat een onzekerheid he?!

Ik weet zelf niet of het kan als je pregnyl nog niet gespoten hebt, maar las laatst op zwangerschapspagina een verhaal van een vrouw die pregnyl had gespoten en ook pijn had gehad in haar buik enz.
Toen ze 2 dagen later haar punctie had en wakker werd uit haar narcose bleek dat de folikels al gesprongen waren...
Het staat bij vruchtbaarheidsbehandelingen en dan 'alle eitjes al gesprongen, nog voor de punctie'

Misschien dat je daar wat meer informatie kan vinden. Weet namelijk niet of het kan als je nog geen pregnyl hebt gespoten, omdat het geen natuurlijke cyclus is...

Veel succes meid en hoop dat ze er nog lekekr zitten!

Liefs Joepie

Hoi Luna.

Volgens mijn biometriste is dat niet mogelijk. Ik was daar ook heel bang voor tijdens mijn pogingen omdat ik meestal een eisprong had rond de tijd dat de follikels 1.9 waren en ze tijdens de ivf rond de 2.2 zaten nog voor ik pregnil moest spuiten.

De pijn in de onderbuik had ik ook. Ik had last van de follikels zeg maar!
Ik zal me er dus niet al te druk om maken en anders overleg dit even met je biometriste.

Succes met de behandeling!

Groetjes,
San
(Nu 7 weken zwanger van de derde icsi)

He meiden bedankt voor jullie reactie!

Heb ff gekeken en een berichtje achter gelaten voor degene die het overkomen is. Ik hoop zo dat wij er morgen ook niet voor niets liggen...

San, die pijn in mijn onderbuik had ik dus ook van die follikels en tijdens de 1e  meting van vrijdag zag je ook dat ze al groot waren. Maar zaterdag had ik nergens last meer van, net als vandaag en de Pregnyl heb ik pas zaterdagavond gezet (was ook een heel gedoe, moesten uiteindelijk nog naar het ziekenhuis omdat de ampul verkeerd brak en er glas in het poeder kwam..) Ik hoop zo dat jouw biometriste gelijk heeft, maar wat ik dan niet begrijp is dat ik mijn buik niet meer voel. Owwww kon ik maar ff naar binnen kijken!!
Ik ga morgen met angst en beven naar het ziekenhuis.

Ik laat het jullie nog wel even weten!

xx Luna

hoi Luna

Wij lopen precies gelijk!
ik heb ook morgen mijn eerste punctie.
Spannend allemaal he? ik voel al best een beetje de zenuwen..
Wel gek dat jij nog decapeptyl moest spuiten gister, dat hoefde ik niet meer.
En vandaag ook niets meer spuiten.
Wat een gedoe dat je glaasje niet goed af brak. Was je daardoor nog wel optijd voor de pregnyl te spuiten?
Ik heb net als jij ook pijn in mijn onderbuik. Ik ben niet zo bang dat de eitjes gesprongen zijn, ik denk eerder dat het komt omdat mijn eierstokken vol met eitjes zitten ;)
heel veel succes morgen!!

liefs Eva

Hoi Eva, grappig dat jij ook morgen de punctie hebt. Waar loop jij en hoe laat moet je?

Ik moet om 8.30 uur. Moest jij geen deca meer dan gisteren? De Pregnyl is een klein half uurtje later erin gegaan dan moest. We hebben het spoednummer in het ziekenhuis gebeld en die hadden nog een doosje Pregnyl, dus ben naar het ziekenhuis gereden en zij hebben de spuit gezet. Gedoe hoor, maar gelukkig toch nog gelukt.

Ben nog steeds bang over die follikels omdat ik eerst zo goed mijn buik voelde en nu dus al 2 dagen niet meer. Baal ik echt van want zoveel zaten er nu ook weer niet (4 grote en 2 bijna grote en wat kleintjes).

Ben benieuwd morgen.

Jij ook heel veel succes!!

xx Luna

Hallo meiden,
Ben net terug uit het ziekenhuis en lig nu in mijn bedje met een warme kruik op mijn buik. De punctie viel mij 100% mee. De prik in mijn bil was een stuk pijnlijker. En ik werd er misselijk van, moest bijna spugen.
En het goede nieuws: alle follikels zaten er nog, het waren er wat meer geworden. Ze had niet precies geteld, maar ze had er dacht ze 8 geprikt.
Lekker in een bedje gelegen, waar later nog een hele leuke meid me gezelschap kwam houden. Wel nog ff gedoezeld.
Om 11.30 uur was mijn mannetje terug met een super goed resultaat: 13 eicellen gevonden!! Had ik nooit verwacht! Er zitten ook wel wat kleintjes bij waarschijnlijk uit de wat kleinere follikels. Maar het is toch een superscore!
Nu heb ik nog wel last van mijn buik en begin weer wat misselijk te worden.

Eva, hoe is het met jou gegaan?

Terug
Bovenaan