IVF: kunnen follikels eerder springen?

Oh Eva, meissie toch! Ik vind het zo naar voor je . Deze ronde voor niks geweest en ik begrijp dat je er kapot van bent.  Hier even een dikke cyberknuffel

Met mij gaat het verder goed hoor. Ben wel erg moe al een paar dagen, maar het is ook allemaal niet niks he?

Lieverd, hou je taai, ik spreek je later weer!

Liefs,
Luna

Hey Luna en Eva,
Ik heb zo met jullie meegeleefd de laatse 2 weken en had zo gehoopt dat het goed zou gaan. Na alle moeite en energie die je erin stopt kost het gewoon weer even tijd om op te krabbelen. Neem er lekker de tijd voor en ik wens jullie heel veel succes voor in de toekomst.
liefs

hey Luna
thnx voor je lieve berichtje.. het zit ons niet mee he?
hou je me op de hoogte hoe het gaat met je cryo terugplaatsing!
ik moet de 23e naar het ziekenhuis voor evaluatie gesprek.

@ 78meis, wat lief dat je met ons hebt mee geleefd!! xxx

Vandaag een gesprek gehad met de IVF-arts. Ze nam weer helemaal de tijd voor ons, erg fijn is dat. Vanmiddag heeft ze een gesprek met het VU waarin iedereen wordt besproken, dus ook wij. Wat ze wel kon zeggen is dat de embryo's van prima kwaliteit zijn. Het feit dat ik 13 eicellen had, en "maar" 4 bevruchtingen komt waarschijnlijk doordat er een aantal kleine follikels zijn aangeprikt, waar een klein eitje in zat. Ik had 4 tot 6 grote follikels, dus als je het zo bekijkt heb ik een hele goede score gehad. In ieder geval zal ze wel navragen of dit het geval is geweest of dat er volgende keer ook ICSI zal worden toegepast, maar ze dacht van niet.

Een volgende keer, ja, want we mogen gewoon verder! Alleen... de wachtlijst is giga op dit moment. Voor de cryo's ben ik pas aan de beurt in oktober maar..... misschien een lichtpuntje: vanmiddag gaat ze ook proberen nog een aantal plaatsjes extra te krijgen bij het VU. Donderdag kan ik bellen of ik eerder aan de beurt ben dan oktober. Het meisje dat tegelijk met mij de punctie heeft gehad, maar die een week eerder het evaluatiegesprek had, is voor haar cryo al aan de beurt in augustus en de volgende IVF in september. Zo hard gaat het dus... Ze vertelde dat tegenwoordig iedereen cryo's heeft omdat ze eerder invriezen. Voorheen had bijna niemand cryo's.

Als de cryo's allebei goed ontdooien, worden ze beiden teruggeplaatst. Dit gaat in mijn eigen cyclus. Ze kijken met de echo wanneer je eigen eitje tegen springen aan zit, je krijgt dan een Pregnyl-shot en daarna volgt de punctie. 4 dagen na de eisprong vindt dan de terugplaatsing plaats.

Wordt donderdag vervolgd...

Eva... waar zit je? Hoe is jouw gesprek gegaan? Ben erg benieuwd.

Wij mogen gelukkig eerder beginnen met de cryo's nl. in augustus. Mocht ook in juli, maar dat komt niet uit met onze vakantie. Ook staan wij alvast op de wachtlijst voor de 2e IVF in oktober.

Groetjes,
Luna

Terug
Bovenaan