Vandaag een gesprek gehad met de IVF-arts. Ze nam weer helemaal de tijd voor ons, erg fijn is dat. Vanmiddag heeft ze een gesprek met het VU waarin iedereen wordt besproken, dus ook wij. Wat ze wel kon zeggen is dat de embryo's van prima kwaliteit zijn. Het feit dat ik 13 eicellen had, en "maar" 4 bevruchtingen komt waarschijnlijk doordat er een aantal kleine follikels zijn aangeprikt, waar een klein eitje in zat. Ik had 4 tot 6 grote follikels, dus als je het zo bekijkt heb ik een hele goede score gehad. In ieder geval zal ze wel navragen of dit het geval is geweest of dat er volgende keer ook ICSI zal worden toegepast, maar ze dacht van niet.
Een volgende keer, ja, want we mogen gewoon verder! Alleen... de wachtlijst is giga op dit moment. Voor de cryo's ben ik pas aan de beurt in oktober maar..... misschien een lichtpuntje: vanmiddag gaat ze ook proberen nog een aantal plaatsjes extra te krijgen bij het VU. Donderdag kan ik bellen of ik eerder aan de beurt ben dan oktober. Het meisje dat tegelijk met mij de punctie heeft gehad, maar die een week eerder het evaluatiegesprek had, is voor haar cryo al aan de beurt in augustus en de volgende IVF in september. Zo hard gaat het dus... Ze vertelde dat tegenwoordig iedereen cryo's heeft omdat ze eerder invriezen. Voorheen had bijna niemand cryo's.
Als de cryo's allebei goed ontdooien, worden ze beiden teruggeplaatst. Dit gaat in mijn eigen cyclus. Ze kijken met de echo wanneer je eigen eitje tegen springen aan zit, je krijgt dan een Pregnyl-shot en daarna volgt de punctie. 4 dagen na de eisprong vindt dan de terugplaatsing plaats.
Wordt donderdag vervolgd...